Louis Venhorst hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 18:15

Inderdaad, het is niet heel fijn maar zeker niet grof. De paarden moeten er wel op kauwen maar dat is de bedoeling; het is geen engelenhaar ;) :D
Je zou een proefje kunnen aanvragen of gaan kijken bij hun/ een dealer of iemand die het voert.


Anoniem

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 19:39

Er zit wel een dealer op een km of 20. Ga ik daar even kijken.

Het is ook best lastig om te definiëren wat fijn of grof is. Engelenhaar is ook niet de bedoeling idd.

Bedankt!

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 19:32

Hebben mensen hier toevallig wat foto's van het hooi die ze willen plaatsen? Ben erg benieuwd hoe het er 'in real life' uitziet :)

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:23

Ik zal morgen foto’s maken


ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 22:50

Ik heb bij een dealer een pakje geprobeerd, en vond het wel vrij grof, mijn paarden vonden het niet zo lekker. Toen zag ik later ergens anders wat fijner hooi met een blauw en oranje touwtje, dat was echt prachtig hooi en werd goed gegeten.
Is het lvf hooi te herkennen aan dat blauwe en oranje touwtje?

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:55

Ja, LVF heeft pakjes met blauw/oranje. Het hooi van LVF is niet persé grof, wij noemen het eerder structuurrijk. De gehele stengel incl. aar is aanwezig.

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:32

ik vind het niet echt grof hooi, in vergelijking met wat ik lokaal kan kopen. Had een baaltje bij de buren geleend omdat ik na de 3e koliek in 3 weken tijd geen kuil meer mocht geven. Ik ga nu met de buurvrouw mee bestellen. Ze zijn niet dol op hooi bij mij, maar dit eten ze wel!

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 15:56

2 plaatjes van ons hooi; dit is dus het hooi uit de grote balen.
Afbeelding
Afbeelding

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:44

Bedankt voor de moeite! Ziet er op foto mooi uit!

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:46

En deze is van mijn hooi.
Ook grote balen :

Afbeelding

Anoniem

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:04

Ziet er goed uit! Ik ga binnenkort toch maar eens een baaltje proberen.

MissWeenie

Berichten: 356
Geregistreerd: 28-01-14

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:39

Thanks Mirim!

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 15:11

Ik denk dat ik de grote balen hooi ga bestellen. Paard eet het huidige hooi niet meer. Past een grote baal hooi op 2 pallets dat iemand weet? Zo jammer dat de voorrijkosten zo duur zijn. Twijfel enorm hierdoor.

mirim

Berichten: 4404
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 16:48

Een baal past wel op twee pallets.

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:23

Gisteren 9 baantjes bij een verkooppunt gekocht a 7,75 per baal.
Nou, lekker vinden ze het niet

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:37

Dan zit er vermoedelijk minder suiker in dan ze gewend zijn. Gunstig dus.
De kwaliteit is prima, dus komt vast goed

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:39

Ik meng het nu met hooi dat ik nog heb. Ik kan nu niet zeggen je eet dit maar en anders niet want hij staat behoorlijk op de bute en moet echt op tijd eten voor zijn maag.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:55

Ik heb de kleine balen sinds een maand via een dealer bij mijn paard met stofallergie. Hij wilde het eerst ook lastig eten, maar na een weekje was het prima :)

Vind het verder prima hooi! We maken het nog wel nat, want helemaal stofvrij is het natuurlijk niet. Maar het scheelt al wel een hele hoop :)

Kelly08
Berichten: 224
Geregistreerd: 05-09-15

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:32

Nou heel benieuwd, volgende week donderdag komen er 2 grote balen hooi. Mocht iemand de maten willen weten van een grote baal: 240 cm x 120 cm x 70 cm. Hopelijk gaat die van mij niet ineens veel meer eten dan 15 kg per dag. Anders mag ik wel geldboompjes in de tuin gaan kweken. Maar hooi wat ze echt niet meer eet is tenslotte ook geen optie.

Bizar hoe moeilijk het is om goed paardenhooi te kunnen krijgen. Altijd op pensionstallen gestaan waar voordroog bij de prijs zat, maar helaas kan mijn merrie hier niet tegen en vind ik het persoonlijk geen goed paardenvoer. Nu op een stal waar ik alles zelf kan inkopen (maar niet mega veel kan opslaan), en dan blijkt het bijna een onmogelijke zaak om betaalbaar hooi te laten bezorgen.

viv_sen
Berichten: 106
Geregistreerd: 09-01-06

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:22

Zit er iemand in de buurt van Zutphen / Apeldoorn waar ik keer mag komen kijken? Durf het gezien de prijs niet aan om het ongezien af te nemen.

Popstra
Berichten: 13711
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:35

Kelly08 schreef:
Nou heel benieuwd, volgende week donderdag komen er 2 grote balen hooi. Mocht iemand de maten willen weten van een grote baal: 240 cm x 120 cm x 70 cm. Hopelijk gaat die van mij niet ineens veel meer eten dan 15 kg per dag. Anders mag ik wel geldboompjes in de tuin gaan kweken. Maar hooi wat ze echt niet meer eet is tenslotte ook geen optie.

Bizar hoe moeilijk het is om goed paardenhooi te kunnen krijgen. Altijd op pensionstallen gestaan waar voordroog bij de prijs zat, maar helaas kan mijn merrie hier niet tegen en vind ik het persoonlijk geen goed paardenvoer. Nu op een stal waar ik alles zelf kan inkopen (maar niet mega veel kan opslaan), en dan blijkt het bijna een onmogelijke zaak om betaalbaar hooi te laten bezorgen.

Als je paarden het goed gaan eten kun je de volgende keer meer balen af nemen. Scheelt weer
Die van mij smullen er goed van.

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:42

de mijne laten het na 2 weken nog steeds liggen, zelfs met deze kou.
Ze komen van (bijna levenslang) kuil af, maar dat mag niet meer ivm iedere keer koliek.
Hooi van de plaatselijke boer lusten ze wel, maar daar gaan ze van hoesten.

ALs ze echt honger krijgen, zullen ze het wel gaan eten, bij mij komt volgende week donderdag een pak met 21 baaltjes

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Louis Venhorst hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 13:55

Wel grappig om te lezen dat er meerdere paarden het hooi niet lekker vinden. Mijn shet haalt er ook zijn neus voor op. Hij staat dan echt sipjes te kijken of er niet iets anders komt. Ik meng het voorlopig even met mijn oude hooi.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:13

Mijn paard wilde het eerst niet hebben en na een week begon hij het wat beter te eten. Nu krijgt hij het ongeveer een maand, maar eet hij het niet van harte op. Voor de stallen hebben we een paddock waar een ander paard staat welke wel normaal hooi krijgt, maar als daar nog wat hooi in de netten zit en we willen hem naar binnen doen, wordt hij zo boos als we hem bij dat normale hooi weg willen halen :') :+ Hier dus ook een paard die er absoluut niet mal van is, maar hij eet het gelukkig wel.

ElCid

Berichten: 9219
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 15:56

Onze 2 paarden smullen er van, al jaren. Maar ik zou het helemaal niet erg vinden als ze er wat minder op aan zouden vallen ;) en er wat zuiniger mee zouden zijn.
Scheelt misschien dat onze paarden al jaren dit soort hooi krijgen i.p.v. bijv. Nederlands hooi waar meer suikers en eiwitten in zitten. Dat vinden vrijwel alle paarden lekkerder maar goed is het niet voor ze. Veel paarden moeten wennen aan het feit dat ze op het Duitse hooi echt moeten kauwen en mogelijk is het minder zoet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers