Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChrisssyJarig

Berichten: 852
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-18 22:01

Hoi allemaal,

Sinds een aantal maanden heb ik een hele fijne merrie. Bij de vorige eigenaar stond ze aan huis met 2 shetjes, bij mij op een drukke pensionstal. Al snel viel het me op dat ze soms wilde trappen naar mn been...dat was na 2 a 3 dagen dan ook weer weg. Ook kan ze dan enorm prikkelbaar zijn met rijden. Nadat ze op mijn vorige wedstrijd (uitgerekend toen ook dat gedrag) al bokkend en vliegend door de inrij baan zijn gegaan ben ik terug gaan rekenen... En inderdaad...tussenpozes van ongeveer 18 dagen. Lijkt dus hormonaal.

Omdat velen in mijn omgeving goede ervaringen hadden met NAF oestress ben ik hier 4 dagen geleden mee begonnen (100 ml per dag aanvangshoeveelheid). Per toeval begon het gedrag ook weer die dag. Vandaag was ze echter niet te doen...lusteloos, niets willen buigen of op achter komen. Tijdens het poetsen merkte ik dat ze wat begon te knipperen wanneer ik in de buurt van de staart kwam. Hengstig dus.

Kan het zijn dat de verschijnselen in eerste instantie verergeren? En hoelang duurt het voordat het middel zijn werk gaat doen?

Ik heb zelf het idee dat de afgelopen keren haar henstigheid niet goed doorkwam, ze is nu extremer dan toen (veel lustelozer en het gedrag duurde ook korter).

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 01:12

Bij die van mij merkte ik het volgende dag al verschil. We hebben het een paar jaar gegeven omdat ze duidelijk last had van haar hengstigheid, ze zat zichzelf in weg en dat moest haar hele omgeving bekopen (met name haar paarden maatjes waren de dupe := )
We zijn er afgelopen zomer mee gestopt om eens te proberen, dat ging eigenlijk heel goed, tot we begin december zijn verhuisd en paard ongeveer om de week pishengstig stond en zich erg vast zetten net achter het zadel. Er stond nog 1 fles in de kast, dus 20cc per dag gegeven en merkte ook nu weer snel verschil. Nu krijgt ze 10cc en doet ze het prima. We proberen na deze fles okk weer te stoppen, kiijken of dat gaat :)

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:15

Hier werkte het helemaal niet helaas bij mijn merrie.. die staat nu op de monnikspeper (Merrie support) van paarden drogist en dat lijkt z'n effect te hebben.

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:25

MelanieB schreef:
Hier werkte het helemaal niet helaas bij mijn merrie.. die staat nu op de monnikspeper (Merrie support) van paarden drogist en dat lijkt z'n effect te hebben.

Hier hoor ik ook goede verhalen over, evenals mariadistel.
Merrie heeft geen rare dingen aan eierstokken? Bekken mooi los?

ChrisssyJarig

Berichten: 852
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 19:32

Osteopaat komt morgen. Ze is nog nooit behandeld geweest bij haar vorige eigenaar, dus komt ongetwijfeld wel wat uit.

Ben wel wat sceptisch over de behandeling en de uitwerking daarvan op de hormoonspiegel...

Wildgirl

Berichten: 11662
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 19:52

Een keer laten opvielen en scannen kan sowieso geen kwaad. Verklevingen op de eierstokken kan ook dit soort gedrag geven.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:02

Ze geven meestal 7 tot 10 dagen voordat supplementen werken. Zou het dus nog even afwachten en anders iets kiezen met meer monnikspeper. Dat brengt de hormoonhuishouding meer in balans.

ChrisssyJarig

Berichten: 852
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Rotterdam-Overschie

Re: Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-18 22:51

Heeft oestress dan in verhouding minder monnikspeper?

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 23:03

Wildgirl schreef:
Een keer laten opvielen en scannen kan sowieso geen kwaad. Verklevingen op de eierstokken kan ook dit soort gedrag geven.


Volledig mee eens,

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Oestress vloeibaar, wanneer gaat het werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 09:38

Oestress bevat meer dan alleen monnikspeper, maar nog wat andere ondersteunende bestandsdelen, volgens mij ook magnesium.

Ik ben gisteren begonnen met monnikspeper geven, dus kan er ook nog niet veel over zeggen (ze eet het sowieso erg slecht, ze is erg kieskeurig, ook de magnesium lust ze niet graag). Maar als ze dit slecht blijft eten, dan ga ik ook kijken naar de vloeibare oestress, maar ik geef liever een puur product dan van alles eromheen.