Green power Equifyt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:44

Ik geef de pre-active + alfalfa blend en heb het een paar keer voor gehad (zie eerdere post van mij). Ik maak er nu altijd een mini-slobbertje van: voor ik het geef 5 minuutjes ervoor wat warm water erover; valt het gauw open en dikt wat in.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:31

De geadviseerde 2 delen water op 1 deel voer lijkt me wat veel, dan wordt het volgens mij soep ;)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:19

Ik doe er gewoon wat in. Gewoon op het oog

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 00:14

Hmm.. mijn paard staat op een pensionstal dus ik zet zijn eten een dag van tevoren klaar. Nu zou dat nog wel kunnen maar als het straks weer warm wordt lijkt me dat niet lekker..

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 08:27

Van de zomer ga ik het ook droog voeren, nu voer ik het nat omdat ik het door de Zupa meng.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:12

Ik denk dat ik er toch maar vanaf ga zien.. Heb afgelopen maandag een mail gestuurd naar Equifyt zelf en nog steeds geen reactie. Dat samen met de kans op slokdarmverstopping is het me denk ik niet waard.

Bedankt voor de info allemaal. :)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:22

Daar zit je toch al snel mee als er gedroogd geperst ruwvoer in zit. Dan misschien de sainfoin met timothee dat is niet geperst geloof ik en vit/min/etc zelf toevoegen maarja of dat nu echt handig is...
En het voer wat magic spirit verkoopt (heeft ze dat niet zelf ontwikkeld?) Of de futter natur van pferdgerecht/agrobs? Daar ben ik super tevreden over maar met bijna 20 ponies erg prijzig. Agrobs heeft ook een muesli die ik fijn vond.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:29

Agrobs vind ik ook erg prijzig.. Ik heb natuurlijk maar 1 paard dus uiteindelijk valt het wel te overzien.

Hij is erg gevoelig op zijn maag en darmen, daarom wil ik hem zo min mogelijk belasten met voer maar hij werkt wel elke dag dus hij heeft zijn energie wel nodig.

Vond de Green Power zo interessant omdat er zo'n hoog aandeel vitaminen in zit.. in het meeste graanvrije voer zit bijna niks.

Zal eens kijken naar magic spirit. :)

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:31

Ja dat ben ik met je eens. De faser light bevat ook nog wel redelijk wat vit/min dit is van marstall maar is wel een light voer wat betreft energie.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:34


LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:44

Ja klopt, daarom ben ik bang dat de Faser Light niet genoeg gaat zijn.. De Vito misschien wel, maar daar zit dan weer minder in om de spijsvertering te ondersteunen. Ik voer momenteel wel de Bergwiesen Mash van Marstall en daar ben ik wel erg over te spreken, mijn paard trouwens ook haha.

Equi magic twijfel ik ook aan of het wel genoeg energie zal leveren, in de beschrijving staat wel een energy control variant, maar die zie ik nergens te koop.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:11

Vito mag ik van mijn da niet droog voeren heeft ze al meerdere verstoppingen van gehad. En stinkt onwijs naar knoflook dus dat zit daar in

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:41

Lastig allemaal! Die valt dan ook al af..

Misschien toch eerst maar 3 zakken Equifyt kopen met de hoge verzendkosten en kijken hoe het gaat. Hij eet vaak wel rustig. Als het dan bevalt en hij krijgt geen verstoppingen kan ik een groter aantal zakken bestellen.

miezelke

Berichten: 1316
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 14:50

Persoonlijk vind ik een kopje water erover kappen, even roeren en klaar nu ook niet hét grote werk. Maar wie weet gaat het goed, ik voer het van in het voorjaar, en t'is alleen maar mijn oude paardje die 2 keer verstopping had, de rest had er eigenlijk nooit problemen mee.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:05

Het gaat me niet om het werk, maar om het verzuren door de warmte in de zomer. Omdat ik het dus een dag van tevoren klaarzet.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:09

Of een flesje water erbij zetten?

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:17

Dat is misschien wel een goed idee.. maar zou het voldoende zijn dat ze het eroverheen gieten en dan direct in de voerbak doen? Ze gaan het niet even laten staan en dan pas voeren..

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 19:54

Ik giet er water over en dan loop ik naar pony en geef het.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:38

Wat voer jij trouwens, de Pre Active?

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:09

Green power. Ik wilde een big box met voldoende vit/min, eiwit en energie voor de jonkies en voldoende voor de drachtige en ook bruikbaar voor de sportponies en de oudjes.

LindyTH

Berichten: 573
Geregistreerd: 07-09-09

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 22:36

Ohja, daar gaat het hele topic natuurlijk ook over, haha!

Ik ga straks eerst op vakantie, dus ga het in het nieuwe jaar gewoon eens proberen. :D

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 00:55

Vandaag wefstrijd gehad. Pony had de gang erin, ik verkeerde hoofdstel mee met ander bit zodra hij maar dacht dat ik aan het bit ging zitten kop omhoog dus maar hand naar voren en gas dan en weer opnieuw remmen op zit. Is ook wel iets wat hij heeft opgelopen in de lessen want helaas gebruikt bijna iedereen gewoon de handrem als in trekken tot hij stil staat en dat is nogal moeilijk af te leren. Maar meestal na 2 overgangen is hij wel weer overtuigd dat ik er zelf op rij. Maar goed om lang verhaal kort te maken. Pony liep met controleerbare power echter zijn achterhand er echt onder rijden was even niet mogelijk maar wel weer terug in de race met 183.5 punt. Vorige wedstrijd augustus 163.5 punt. Nauwelijks getraind vorige week 3x 20 min gereden maar echt wel dier wat vanuit energie wilde. Meestal loopt hij braaf en is of druk en als dat mag doet die dan een paar bokken of hij loopt net iets minder als dat ik eigenlijk vraag. Hij heeft vandaag geen bok gegeven ook niet in mijn proef terwijl er altijd wel ergens eentje is door spanning van buitenaf. Tot nu toe dus tevreden over zijn prestaties. Hij krijgt 2x 1 schep samen met zijn broer. Als ze eerlijk delen ieder dus 0.5 schep per voerbeurt.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:06

Ik voer mijn paardjes equifit pre active, ben er heel tevreden over, blijven mooi op gewicht en de vachtjes zijn echt prachtig geworden, zacht en glanzend.

heb 1x een zak natural balance (ook van equifit) gevoerd omdat de pre active op was maar daar werden ze hartstikke heet van, bokken, rennen etc. Gezien de naam zou je verwachten dat er meer in de pre active zit dan in de natural balance maar dat is dus niet zo...

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 09:22

farahdiba46 schreef:
heb 1x een zak natural balance (ook van equifit) gevoerd omdat de pre active op was maar daar werden ze hartstikke heet van, bokken, rennen etc. Gezien de naam zou je verwachten dat er meer in de pre active zit dan in de natural balance maar dat is dus niet zo...


Bedoel je natural base? Daar zit niet persé meer in dan in pre-active, maar de pre-active is graanvrij, en natural base niet. Dus ik denk dat jouw paarden gewoon heftiger reageren op granen.

Ik voer liever geen granen, daarom voer ik ook pre-active als onderhoudsvoer ipv natural base. De ene die wel wat meer energie mag krijgt sinds een maand ongeveer bij werk green power, maar aangezien ze net verhuist zijn en het rantsoen dus sowieso veranderd is, en met het ontstuimige en koude weer van de laatste tijd kan ik nog niet echt zeggen of het door de green power komt dat ie de laatste tijd zoveel energie heeft :D

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Green power Equifyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 10:14

Neen de balance is een onderhoudsmengeling voor paarden die een beetje werken, mijn ruin (zaliger) werd er ook veel feller door.