Verschillen phytonics, puur en groene os

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 12:23

Ik ben benieuwd of mensen veel verschil zien in de kwaliteit en werking van Phytonics, Puur en Groene Os.

Zelf goede ervaring met Phytonics, maar Puur kan ik vlakbij in de winkel kopen bijvoorbeeld.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 12:36

Ik denk dat dat ''lastig'' is. Dan zul je van alle 3 de merken dezelfde producten gebruikt moeten hebben..

Voor de honden en katten heb ik de volgende producten gebruikt:
- Puur glucosamine - Dit gebruik ik in lage dosering ter ondersteuning.
- Puur spieropbouw - beide honden hebben hier succes bij gehad.
- Puur probiotica - voornamelijk voor een van de katten, maar ivm diaree hond ook de hond laten gebruiken. Diaree hond is weg, kat had hele stinkende poep, dat is ook over. Heb dit bij de kat in combi met detox gebruikt.
- puur detox - ook dit voornamelijk voor een van de katten.

- De groene os vachtkruiden. Dit was succesvol voor de teef. Alleen zij heeft dit gebruikt.
- de groene os provarium breeding- zowel de teef als reu hebben hier goed op gereageerd. De bij de reu haalde het de scherpe randjes van de loopsheid af (de reactie er op). De Bij de teef wilde de loopsheid niet helemaal doorzetten en met PB zette het door.

Phytonics heb ik alleen de immu boost pro gebruikt voor een van de katten. Merkte hierbij geen verschil.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 12:55

Oke, dus je gebruikt vaak puur.

Ik kijk naar de drainage. De phytonics respi comp heb ik een tijdje geleden gebruikt en leek goed te werken.
Nu helaas door omstandigheden op vorig adres naar een drainage aan het kijken. Puur kan ik hier zo halen en starten, maar met phytonics dus al kennis gemaakt.

Groene Os is lang geleden dat ik daar wat van heb gebruikt eigenlijk. Maar weet wel mensen die de maag gebruiken en tevreden zijn.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:06

Ja we gebruiken voornamelijk puur. Zijn er tevreden over dus gaan niks anders proberen. :) Dus kan niet zeggen wat voor ons beter werkt. Maar als je al kijkt naar glucosamine bijvoorbeeld. De ene is tevreden over Puur, de ander is dat bij primeval of nog een lading aan ander merken.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:08

Phytonics schijnt langer doorontwikkeld te zijn als de groene os producten en vaak ook wat "steviger" te werken als puur/ groene os.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 13:17

kiwiwitje schreef:
Ja we gebruiken voornamelijk puur. Zijn er tevreden over dus gaan niks anders proberen. :) Dus kan niet zeggen wat voor ons beter werkt. Maar als je al kijkt naar glucosamine bijvoorbeeld. De ene is tevreden over Puur, de ander is dat bij primeval of nog een lading aan ander merken.


Het valt me op dat de beschrijving bij Phytonics wat uitgebreider is

Maris, dat gevoel had ik ook een beetje en zoveel verschilt het niet in prijs. Maar puur en Groene Os zijn wel al jaren gevestigde merken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:25

En waar zoek je die beschrijvingen dan? :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 13:27

Ik zit op internet te kijken naar de verschillen, maar zie wel vrijwel dezelfde ingredienten bij puur en phytonics. Groene Os nog niet vergeleken.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 13:31

Je zou puur natuurlijk ook gewoon kunnen proberen, en anders terug overstappen naar Pythonics? :P

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 13:38

Ja, denk het ook wel. Ze hebben een flinke dip gehad en nu zijn de omstandigheden weer positief verandert. De natuur gaat ook zijn werk doen, dat zien we duidelijk. Maar bij 2 wil ik wel ''helpen''.

kverhage

Berichten: 199
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 23:28

Maris schreef:
Phytonics schijnt langer doorontwikkeld te zijn als de groene os producten en vaak ook wat "steviger" te werken als puur/ groene os.


Dit is mij ook verteld. Zelf erg tevreden over phytonics! Al vind ik de groene os ook oke, Puur geen ervaring mee.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 09:37

Mijn Da schrijft phytotonics producten voor.Ik heb zelf ook wel die van Puur gekocht,maar niet echt gemerkt dat ze hielpen,Dat was wel voor de hond.
Voor de paarden phytotonic producten gebruikt en dan zie ik wel verschil of ik ze gebruik of niet.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:56

Ik heb dit 2 weken geleden besproken met een holistisch dierenarts. Er is zoveel!

Drainage moet geschikt zijn voor je paard omdat die op de lever werkt.
Je kunt ook een 'drainage' die werkt op blaas of nier. Dus het is maar net wat je paard nodig heeft.

Wij hebben gekeken naar puur tendo en psytonic pees en de puur meette heel goed en de psytonics was helemaal niets.
Had volgens haar te maken met de verschillen in samenstelling.

Ik vind deze 3 merken wel heel erg goed omdat ze geen goedkope vulstoffen bevatten. Daardoor wel duurder maar meestal gebruik je deze middelen incidenteel dus is het wel waard.

Bij mij staat de omega olie en magnesiumcitraal van groene os ook nog op de lijst om aan te schaffen binnekort. Die meette ook erg goed.

Ik volg even mee.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 12:00

Roos_M schreef:
Ik heb dit 2 weken geleden besproken met een holistisch dierenarts. Er is zoveel!

Drainage moet geschikt zijn voor je paard omdat die op de lever werkt.
Je kunt ook een 'drainage' die werkt op blaas of nier. Dus het is maar net wat je paard nodig heeft.

Wij hebben gekeken naar puur tendo en psytonic pees en de puur meette heel goed en de psytonics was helemaal niets.
Had volgens haar te maken met de verschillen in samenstelling.

Ik vind deze 3 merken wel heel erg goed omdat ze geen goedkope vulstoffen bevatten. Daardoor wel duurder maar meestal gebruik je deze middelen incidenteel dus is het wel waard.

Ik volg even mee.

Dat is dus waarschijnlijk ook de grootste reden waarom er niet te zeggen valt wat er beter is. Voor het ene dier(of mens) werkt het ene product van Puur goed. Terwijl het andere dier meer aan de groene os heeft.
Iets wat je ook vaak tegen komt met andere merken natuurlijk.

Wij hebben het voer voor onze kat ook helemaal laten doormeten. Alles wat we op dat moment voerde was goed voor hem (kvv en brok) Maar we hadden ook de oude voeding mee genomen, en natuurlijk niet gezegd wat we nu voerde. Maar gewoon van alles uitgepakt en op tafel gezet. En het oude voer was inderdaad niet geschikt. Dit was overigens o.a. een kvv. (ander merk)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-17 18:48

Roos-M, bedoel je phytonics? Psytonics kan ik niet vinden.

Op zich komen de ingredienten wel bij elkaar in de buurt en zijn ze redelijk gelijk, maar weet je niet de verhoudingen.

Wij hebben van Phytonics de respi comp gebruikt een tijd terug na veel medicatie en het leek toch goed te werken. Maar we waren toen ook nog steeds aan het vernevelen, hooi aan het natmaken etc. Dus 100% zeker weten of de phytonics uiteindelijk dat laatste beetje hoest heeft gestopt doen we niet.

Onze jonge ruin ( inmiddels overleden ) had wat problemen en reguliere medicijnen gehad. Toen naar Steffi vd Laarse geweest en acupuntuur gehad en Chinese kruiden. We gaven maar kleine beetjes, maar het werkte toch en de problemen die hij toen had ( huid onder andere ) zijn echt nooit meer terug gekomen.

Er zal echt verschil in zitten, maar ik vroeg me ook af hoeveel verschil er werkelijk in kwaliteit zit en of het niet puur de marketing is die het verschil maakt.

Ze komen net van de wei met een flinke dip en wat problemen. Nu op een droge paddock met 24/7 goed hooi gaat dat het werk doen. We hebben dus wel een week gewacht en we hoeven niet een hele lange of heftige kuur.
We hebben nu de puur drainage, omdat we die bij EJ konden kopen, waar we langs komen.

Voor de 2 met kleinere dip hebben we de Equi Total Balance meegenomen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 13:39

De puur drainage is niet slecht bevallen. We weten nooit zeker of het de druppels alleen zijn, want we hebben veel meer gedaan dan alleen dat geven, maar benen zijn sowieso weer mooi slank en huid geneest goed. Nogmaals, in combinatie met andere dingen. Voor de wei waren ze oke, dus we waren ook ''op tijd''.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 23:19

Altijd combinatie van factoren. Super dat het goed gaat. Dan heb je de lijn omhoog weer te pakken.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 23:52

Nou, dat zeker. Maar de overgang was best groot en ze reageerden heftig, dus durfde het niet aan om niks te doen. Wilde niet teveel doen, maar ik denk dat het nu net iets beter en sneller is gegaan. Met name de benen en huid.
Helaas weet je na een verhuizing en meerdere veranderingen nooit of dit nou heeft geholpen, maar ik heb het iig geprobeerd, zie paarden goed reageren op het geheel, dus wij hebben geen spijt.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 03:44

Het verschil is ongeveer 50% :Y) Voor mijn ruin heb ik net druppeltjes besteld van Phytonics. Op een euro na de zelfde prijs als vergelijkbare druppeltjes van Puur alleen doe je met die van Phytonics 2 keer zo lang. De ingrediƫnten zijn het zelfde.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 13:11

Toch lijkt de puur echt wat te doen. We hebben het gegeven omdat ze minder van de wei kwamen. Het ging goed, dus was gestopt en dag later had de merrie van 24 toch weer iets dikke achterbenen. Ze staan 24/7 buiten en op hooi, dus geen kuil. Heb ze lekker beweging gegeven en weer de druppels gegeven en gister was het weer netjes. Stop dus maar even niet.

Geef haar en de ene ruin beiden 1ml.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 13:12

Ow, ik zie dat ik het verkeerd geschreven heb. Met de Puur doe je veel langer dan met die van Phytonics. Bestelling komt net uit de doos en ik heb hier dus ook inderdaad het flesje van Puur liggen. Gaat nu mee naar paard. Ik ben benieuwd.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:06

Ik moet op advies de puur tendo 2 maanden gebruiken.
Dus dat is best wel lang.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 16:45

Ze hadden een dip opgelopen op de wei met wat klachten. Omdat ze zijn verhuisd naar ideale omstandigheden, wilde ik eerst de natuur zijn werk laten doen. Dat gebeurde ook duidelijk. Maar zoals je als mens bent, heb je toch minder geduld en wil je wat doen. Omdat er snel vooruitgang was, dacht ik dat 2 weken druppels genoeg was, maar blijkbaar was het toch goed ondersteunend naast de rest. Het flesje is nog lang niet leeg.

De vorige keer hadden we voor 2 de phytonics respi comp en heb ik gewoon het flesje opgemaakt. Al vrij snel toen resultaat, maar na dat flesje niet meer nieuw gekocht.

Ik zou wel graag ooit een passend spuitje vinden. Heb diverse spuiten, maar geen een past op het gat om op te zuigen. Sluit nu spuit af met mn vinger, druppel het erin vanaf achterkant, dan binnenwerk erin, omkeren en gelijk in de mond spuiten. Verlies wel iets bij mn vinger zo. Heb dieren en humane spuiten, in div maten, maar niks past.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 16:54

Ik doe beetje water in spuit, dan druppels uit het flesje in spuit (gaat heel makkelijk vind ik) en dan binnenwerk erin en de boel in paard. Ik heb gewoon van die 20 ml spuiten. Met precies zulke zelfde spuiten heeft hij ruim een jaar een spagyrisch middel gekregen en ik gebruik ze ook om mee te ontwormen. Dit spul van Puur is in elk geval veel minder gedoe dan een flesje met zo'n pipetje er in waar je in een rubberen tuutje moet knijpen. Dat vind ik onhandig.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Verschillen phytonics, puur en groene os

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 16:59

Oke, ik doe er nooit water in. Ik vind bijv bij metacam handig, dat zuig je op, maar dat kan niet met deze flesjes. Hele verzamling spuiten verder inmiddels..........