Merrie drachtig, wat nu voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Merrie drachtig, wat nu voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 22:29

Beste Bokkers ,

tijdens mijn logeerweek heeft mijn merrie op een vakantie adres gestaan. Daar heeft ze (ongevraagd) bezoek gehad van een hengst in de weiland..... :o ., nu is ze drachtig ( ik ben er wel blij mee :D ) . De eerste scan is al geweest en de DA zei dat het nog een klein bevruchte eitje was , het was ook nog geen 3 weken. In de eerste week van september komt de Da weer terug voor de 2e scan te maken.

Wat kan ik nu mijn merrie gaan voeren ? Merrie brokken ? Mijn krijgt nu ( voor dat ze drachtig was) Red Fiber muesli en zeer goede kwaliteit hooi. En loopt lang in het weiland.

Ik hoor jullie wel.


jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-17 22:52

Murosch schreef:
Ik zou nu in eerste instantie nog geen merriebrok gaan voeren. Dat is meer voor de laatste maanden van de dracht, ik dacht vanaf een maand of 8. Dan groeit het veulen het hardste en is de merrie de extra energie nodig. Wat een verhaal zeg, ik zou eerlijk gezegd not amused zijn als mijn merrie zomaar door een hengst gedekt zou worden. Paste deze hengst wel goed bij je merrie denk je qua exterieur enz? Aangezien je er zo te lezen blij mee bent, toch gefeliciteerd met je drachtige merrie.



Dank je wel voor de tip. Ik wilde wel eens een veulentje bij mijn merrie fokken maar dat zal pas over een jaartje of 2 zijn. Ik kreeg het ook te horen via de buren want hij zag de hengst bij mijn merrie staan. Het is een jonge schimmel hengst en zeer braaf. De buurman wees de hengst aan :D .


jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Merrie drachtig, wat nu voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-17 22:42

Dank je wel dames voor de tips. Op woensdag 6 september komt de DA en mijn merrie wordt dan voor de 2e gescand.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Nancy01 en 31 bezoekers