Vervallen wiesencobs, een probleem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Vervallen wiesencobs, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 13:46

Toen ik gisteren een nieuwe zak wilde halen hadden ze er geen in voorraad terwijl de computer toch zei dat er waren. Na even zoeken lagen deze in het magazijn en bleken ze van maart dit jaar vervallen.

Omdat de levertijd voor nieuwe zakken tot een maand kan duren hebben ze mij deze zakken gratis meegegeven. Zij verwachten niet dat het een probleem is (immers is de fabrikant gewoon wettelijk verplicht dat er een datum op moet staan), ze mogen het alleen niet meer verkopen. De andere zak heeft een houdbaarheidsdatum tot november, die heb ik een paar weken geleden gehaald.

Wat denken jullie ervan? Ik heb zo'n zak open gedaan en zie, ruik en voel geen verschil met mijn andere zak. Uiteindelijk is het ook maar gewoon hooi in brokken gepest, kan daar veel mee gebeuren?

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:03

Kan gewoon gegeven worden. Heb weleens voer gegeven wat ruim een half jaar over datum was. Zolang je het droog en koel bewaard en de geur goed is is het geen probleem.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vervallen wiesencobs, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 14:07

Zolang het droog is, kun je het wel geven. Als het nat was geweest of was gaan schimmelen had je het wel gezien en geroken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Vervallen wiesencobs, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 17:53

Goed kijken en ruiken, door schimmels of gisting zou het niet meer goed kunnen zijn.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vervallen wiesencobs, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 18:29

Geen probleem mits het goed ruikt, de hoeveelheid vitaminen zullen wel verminderd zijn en de eiwitkwaliteit mogelijk ook.

Anoniem

Re: Vervallen wiesencobs, een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-17 19:13

Thanks allemaal, dat is wat ik ook dacht. De zakken zijn ook nog gewoon goed, geen scheuren ofzo of vochtige plekken.

Gaf het toch al niet voor de vitaminen op zich maar gewoon voor de lekker en als beloning tijdens grondwerk enzo. Dus dat maakt ook niet uit, toch wel handig om te weten ;)