Zandweg, over de datum..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Zandweg, over de datum..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 11:34

Hoi allemaal,

Wil mijn paardjes een kuur zandweg geven omdat ze op een schrale weide staan. Nu wilde ik eerst een zak bestellen maar kwam in mijn kast nog een halve zak tegen. Is droog en donker bewaard maar de datum is 12-2016.. Kan ik dit nog geven of vraagt dat om problemen?

Vind het zonde om een halve zak weg te gooien maar als het onverstandig is dan koop ik gewoon nieuwe !

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Zandweg, over de datum..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:42

zeker geven,scheelt een half jaartje,het is droog en donker bewaard,kan geen kwaad.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Zandweg, over de datum..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:11

Ik zou het niet meer geven en een nieuwe zak bestellen, je wil niet het risico lopen dat ze er iets van krijgen toch?

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Zandweg, over de datum..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:12

Dat zijn gewoon zaadhuiden, die gaan niet 'over de datum'.
Maar de producent moet er nou eenmaal een datum opzetten.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: Zandweg, over de datum..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 12:24

Gewoon voeren! Zolang er geen vocht is bijgekomen is er niks mee gebeurd en kan het prima gevoerd worden.

Mensen kijken veel te veel naar de houdbaarheidsdatum, zo zonde van alle goede etenswaar die weggegooid wordt. Zo hebben wij wel eens soep gegeten 4 jaar over datum! Nog helemaal goed qua smaak en structuur.

Het enige waar je voorzichtig mee moet zijn zijn medicijnen, daarvan kan de werking van verminderen of veranderen als die over de houdbaarheidsdatum gaan. Verder gewoon je zintuigen gebruiken als iets over de datum is, 95% is nog prima te gebruiken!

Nandos

Berichten: 661
Geregistreerd: 04-05-14

Re: Zandweg, over de datum..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 12:56

Okee, denk dat ik het gewoon eens probeer en kijk hoe het gaat. Het zijn maar hoogstens 2 schepjes ook per paard. Ziet er echt nog prima uit (kleur, substantie en droogte) anders is het inderdaad zeer zonde van zon halve zak!!