Fries blijft schraal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

TheJokerr
Berichten: 2770
Geregistreerd: 25-02-09

Fries blijft schraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-17 17:30

Hallo allemaal,

Omdat ik en de eigenaar geen raad meer weten wat wij moeten doen om mijn bijrijd fries op gewicht te krijgen plaats ik hier een topic. Meer opinies kan tenslotte helpen.

Hij is een 15 jarige ruin en nooit heel gezet geweest en altijd moeilijk de winter door te krijgen. In november ben ik hem gaan rijden in de hoop dat regelmatig werken hem goed zou doen.

Nu zijn we inmiddels in April en de zomer komt eraan, maar meneer begint weer af te vallen.

Hij kreeg voorheen 2.2 kilo basisbrok en onb. Ruwvoer over de dag.

Nu staat hij op 2 emmers Lucerne en speciaal voer (weet even niet meer wat) 400gr. 2x op een dag.

Hij is recent ontwormt, naar de tandarts geweest en bij de osteo, die overigens niets kon vinden.

De bespiering die op zijn kont helemaal weg is heeft te maken met dat vorig jaar augustus 4 nieuwe paarden in de kudde zijn geintroduceerd en deze hebben kennis met hem gemaakt door hem in een hoekje te trappen en helemaal kapot te bijten in zijn kont.

Nu heb ik voor mezelf al een beetje besloten hem niet meer te belasten met mijn gewicht op hem en dat als ik hem beweging geef dit alleen longeren of een stuk wandelen.

Hij staat ook in 2span voor de kar, iedere zondag wordt hij hiervoor gezet.


Afbeelding

Afbeelding



Stars don't disappear, they keep blazing


TheJokerr
Berichten: 2770
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-17 18:25

Beide foto's zijn net gemaakt, wij hebben letterlijk vanalles geprobeerd. Hij staat nu sinds een week op het nieuwe voer dus of dat werkt weten we pas over enkele weken.

Hij heeft op merriebrok gestaan, vitaminespuit gehad en vitaminepoeder over het voer.

Hij krijgt ook nog bietenpulp 's avonds om 22u.

Het is geen makkelijke eter maar dit eer hij gelukkig allemaal wel.

Hij is luizenvrij, wel heeft hij mok gehad gehele winter vandaar de rare sokken aan de achterhand.



Stars don't disappear, they keep blazing

TheJokerr
Berichten: 2770
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Fries blijft schraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-17 20:11

De DA heeft geen bloed afgenomen dus dat zou ik eens kunnen vragen, de ostheopaat is vorige week geweest en heeft zijn hele lichaam nagekeken en kon niets vinden



Stars don't disappear, they keep blazing

TheJokerr
Berichten: 2770
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Fries blijft schraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-17 21:14

Achterbenen tilt hij goed op, maar goed onder zijn lijf zetten doet hij niet



Stars don't disappear, they keep blazing

TheJokerr
Berichten: 2770
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-17 09:16

Hij is uit de kudde gehaald na dit incident met de fries waar hij tweespan loopt en een kwpner waar hij voorheen ook in stond. Hij staat niet definitief, maar schommelt net tussen de 2e en 3e plek in.

Omdat ik al het voorgevoel had dat ik hem belastte met mijn gewicht heb ik hem niet meer gereden.

Heb laten weten dat bloedonderzoek niet overbodig is en daar hebben ze mee ingestemd, dus deze wordt geregeld.

Zo zag hij er 2 jaar geleden uit;
Afbeelding

Niet heel veel billen, maar wel veel meer dan hij nu heeft.



Stars don't disappear, they keep blazing

TheJokerr
Berichten: 2770
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Fries blijft schraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-17 15:00

Hij krijgt onb. Ruwvoer zoals in OP staat,

Overigens lag onder mij een ander goed passend zadel, dit ben ik niet op de foto



Stars don't disappear, they keep blazing


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Joesje, Lys_PPA en 52 bezoekers