ervaringen cavalor superforce

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

ervaringen cavalor superforce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 21:40

Goedenavond,
Sinds 2 weken ben ik Superforce van Cavalor aan het voeren, de verkoopster had een uitgebreide cursus gedaan, zelf een paard dat heftig reageerde op nog geen kwart van dit voer.

Bij mijn merrie merk ik echter TOTAAL geen verschil in haar energie level/gedrag. Ik had haar graag iets heter gehad onder het zadel.
Het paard is absoluut voorwaarts en aan het been maar niet erg explosief/expressief. Nooit geweest ook trouwens, en nu we bezig zijn met het zwaardere werk wilde ik toch graag wat dingen uit proberen op het gebied van voeding.

Zijn er mensen die dit ook hebben gevoerd en ook totaal geen reactie hebben gemerkt? Ik weet, het ene paard is het andere niet..

bedankt

Chesss
Berichten: 1359
Geregistreerd: 25-10-12

Re: ervaringen cavalor superforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:01

Vriendin van mij heeft de superforce en is erg tevreden qua energie, die van haar werd niet te rijden van de endurix, het is maar net waar je paard goed op reageert. Die van mij doet weer super op de western terwijl toch echt KWPN'er is van 1.85

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: ervaringen cavalor superforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 23:19

Die van mij krijgt meer explosief van pavo sports fit muesli topping
Niet overdreven maar net dat extra randje waardoor we prettiger kunnen werken

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: ervaringen cavalor superforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 02:21

Maar het ligt echt aan veel meer dingen dan alleen dit voer en dat zou deze verkoopster dan ook weten en horen uit te leggen.

Alles wat meetelt;

Bouw van je paard
Conditie van je paard
Hoeveel ruwvoer het paard krijgt
Wat voor ruwvoer het paard krijgt
Hoeveel staat het paard buiten
Hoe staat het paard buiten
Hoe wordt er getraind
Hoevaak wordt er getraind
Hoelang wordt er getraind
Wat kreeg het paard voor dit voer?
Hoelang staat ie op dit voer?

Daarna kun je pas gaan beoordelen. Een hardvoer is een aanvulling en alles hierboven bepaald of het wel of niet aanslaat en past bij je paard.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 02:45

Ik hoor hier op stal geregeld dat ze naast muesli metazoa geven, en dat ze daar echt wel energieker van worden.
Mijn heethoofd ontploft enorm op de adviesdosis.
Hier op stal zijn er ook meerdere die superforce geven, maar die worden er beiden ook totaal niet heter van verder.
Een is zelfs een 24 jarige ruin met actief pensioen.
Je zou kunnen kijken wat je gewone voer plus metazoa doet, dat je per 50 gram metazoa kan testen.

Mijn pony loopt niet op hoog niveau, maar ik oefen wel veel verzameling en ben hard bezig om hem straks de oprichting in te trainen.
Hier was pavo energy control ook echt energy control, ofwel ik kon er niks meer aan schakelen en hij was traag in zijn reactie.
Zijn achterhand was ook slecht te activeren.
Met slechts 50 gram metazoa ging het goed, op soms net té fel na.
Maar echt superfijn te trainen qua schakelen en achterbeen.
Nu krijgt hij een mix van metazoa en vitalbix, van de vitalbix werd hij erg sloom terwijl hij juist gauw ontploft van verkeerd voer.
Nu dus een middenweg, hij krijgt zijn vertrouwde metazoa erbij om het te trage van de vitalbix op te heffen.
Met dat spelen met verhoudingen qua verhoudingen in voer heb ik wel veel bereikt hier toen ik het juiste voer eindelijk gevonden had.

Ik zie echt vaak dat paarden fel worden van metazoa, een 4 kg emmertje is 12 euro.
Hoeveel voer je trouwens van de superforce?
Geef je de hoeveelheid die geadviseerd is, of zit je daar dik onder?
Zit je eronder kan in mijn ogen een goede vitaminekorrel erbij best een idee zijn.
Verder misschien iets om over na te denken: mijn pony is veel fijner met vitamine E bijvoeren, dat is echt een enorm verschil.
Van ok, maar niet wauw naar een feest om mee te werken.
Heb je daar over nagedacht?

Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Re: ervaringen cavalor superforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:00

Mijn merrie word van superforce ook niet heter , van perfomix daar in tegen wel weer.