Pavo Summerfit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 19:46

Hai.

De koeken leken me wel handig voor mijn 2 Friezen, in de zomer 24/7 weide zonder iets erbij en in de winter 24/7 paddock met hooi en ook weer niks erbij.

Het leek me dus handig qua vitaminen en mineralen maar nu hoorde ik dat er veel suikers inzaten? Wat suikers vind ik op zich niet erg voor ze, maar ik twijfelde meer over de uitspraken als ''exceempaarden krijgen er jeuk van!'' klopt dit? Ik heb er een excemer bij en die heb ik nu netjes schuurvrij, maar dat wil ik niet weer terug naar schuren hebben door die koeken..

Wat vinden jullie? Geven of niet?

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:49

Niet doen. Koop dan een vitamine korrel.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:51

Marstall heeft ook vitaminekoeken die dat probleem niet hebben. Dan zou ik daar eerder naar kijke .

Temeraire

Berichten: 3530
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:52

Er zit niet veel suiker in. Dat is een hardnekkige fabel die regelmatig terug komt. Kijk maar eens naar de ingrediënten.
Je kan Pavo ook om advies vragen voor wat het beste bij jouw paarden zou passen :)

Majolen

Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:53

Ik geef het als tussendoortje aan mijn paard omdat ze het zo lekker vindt. Niet omdat er vitaminen in zitten. Ze heeft nergens last van.
Mijn andere paard eet ze niet.

Als je twijfelt waarom ga je dan niet op zoek naar een ander product?

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 19:59

Ik hoor ook regelmatig dat paarden er flinke jeuk van krijgen.

Ik voer marstall force, een vitaminebrok waar ze maar een handje per dag van hoeven. Daar zit veel minder suiker in.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:04

6% suiker kan ik toch niet overdreven veel vinden.
Dat is 9 gram in 1 koek van 150 gram.
In een kg hooi zit al gauw 10-12% suiker, is 100-120 gram per kg hooi. Uitgaande van 8-10 kg hooi per dag zit je aan zo'n 1000 gram suiker per dag alleen uit hooi.
Dan is die 9 gram uit 1 pavo koek echt te verwaarlozen hoor.

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 20:11

Kunnen jullie paarden die koeken wel eten? Die van mij hebben er alle3 moeite mee.. Zo droog! Ik maak ze nat/in stukjes of door de slobber.. Ze vinden het wel lekker, maar het kost ze heel veel moeite om te eten!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:43

Ik verplaats dit topic naar VS aangezien het daar qua onderwerp beter past.

TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:48

Hoeveel suiker er in zit, geen idee.
Wel weet ik dat mijn ruin het er de afgelopen maanden goed op heeft gedaan.

Hij stond de laatste 4 maanden nagenoeg stil ivm de behandeling van een sarcoid, waardoor ik hem geen biks wilde geven. Daarom besloten het grootste deel van de brok te vervangen voor een koek, en het heeft hem geen nadeel opgeleverd. Geen jeuk, en paard zat lekker in zijn vel zonder explosief te worden van het niks doen. Ik zou dus zeggen, probeer het, je merkt snel genoeg of het wat is of niet.

Femke_Tweety

Berichten: 11979
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:53

Mijn maagpatient krijgt een halve per dag. Verder totaal geen krachtvoer, alleen onbeperkt hooi / gras.

In principe zou ik het niet direct aanraden voor een maagpatient (waar suikers ook voor problemen zorgen) maar de ervaring leert dat mijn paard het er erg goed op doet.
Ik denk (maar weet niet zeker) dat het nogal meevalt met de hoeveelheid suiker.


Hij vindt de koeken ook echt heeeeeel errrggg lekker. Maar dan ook ècht heel lekker.
Moet soms wel wat moeite doen om het fatsoenlijk weg te kauwen, dat wel. Ze zijn soms wat hard of droog.


Mijn ervaring met de summerfit is dus positief.

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 21:55

Mijn paard kreeg er vreselijk jeuk van maar diekreeg van alles van pavo vreselijk jeuk dus pavo is zoieso nooit mijn keuze voer zeker niet voor eczemers. Dan eerder marstall of vitalbix.

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:03

Ik heb in het verleden mijn paard ook deze koeken gevoerd. Hij kreeg een halve per dag en kreeg er ontzettende jeuk van (en het is geen eczemer!) Gauw gestopt met het voeren en de jeuk ging ook weer weg.
Ik denk dat het heel erg per paard verschilt en dus alleen door het te proberen weet je of het wat voor je paard is of niet.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:04

Mijn paarden krijgen dit ook af en toe, nog nooit problemen mee gehad. Is wel het enige dat ik voer van Pavo :) Ze vinden het heerlijk hier, maar krijgen het niet elke dag.

Rebels2016
Berichten: 5
Geregistreerd: 21-10-16

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:27

Ik geef ook liever dagelijks een vitamine korrel...pavokoeken krijgen ze echt als koekje soms

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:54

Non stop al jarenlang.
pavokoeken voor de weidepony's
Alle leeftijden//rassen/maten.
Naast gras/hooi ter aanvulling.
Ideaal!

Op al die jaren hebben er ooit 2 geschuurd.
Of dat van die koeken kwam?
Van de eiwitrijke groene graswei?
Van het fruit vd bomen?
Of gewoon last van verharen?
Geen idee.

Koeken voer ik al jaren, 365 dagen/jaar.
Breek ze in stukken en verdeel ze rond

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 00:58

Temeraire schreef:
Er zit niet veel suiker in. Dat is een hardnekkige fabel die regelmatig terug komt. Kijk maar eens naar de ingrediënten.
Je kan Pavo ook om advies vragen voor wat het beste bij jouw paarden zou passen :)


Natuurlijk! Die bevelen hun eigen producten rijkelijk aan! Terwijl ze veel troep produceren. Granen, soyaschroot, melasse....hoort allemaal niet in gezond paardenvoer thuis.

missK
Berichten: 813
Geregistreerd: 10-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:40

Ik zou ze absoluut niet geven, vieze bende!

Als iets gezonds erbij wilt geven kijk dan eens op de site van Bio Ron naar de Bio Chi

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:46

Ik heb er inderdaad al een aantal jeukers van gezien, zelfs enkelen die verder geen enkel symptoom van zomerexceem toonden. Het ligt niet aan de hoeveelheid suiker (die is namelijk helemaal niet zo hoog) maar waar het wel aan ligt, weet ik ook niet.

Ik gebruik zelf Marstall Force. Andere goede vitaminekorrels zijn victorious secret 200 en vitalbix. Van de eerste 2 hoef je maar 100g per paard te voeren.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 16:59

Nou, ik had ze eigenlijk al liggen haha. Probeer het nu toch even uit maar ik ga ze niet opnieuw kopen.. alle drie de paarden vertikken het gewoon om ze te eten :') heb ze dus maar door hun slobber gegooid maar dat werkte ook niet, het bleven stukken koek, en die gooiden ze vrolijk uit de bak :+

Ik geef ze wel weg aan iemand ofzo, want dit is ook niks :=

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 17:00

Hoor veel over Marstall dus ga dat maar proberen.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Pavo Summerfit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:59

Mijn verzorg Shetlanders reageren erg goed op de koeken, maar ook het andere voer van pavo. ze worden er ook blijer van, maar dat zal er wel aan liggen dat ze het verschrikkelijk lekker vinden :D .