Ervaringen Subli Atleet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 09:37

Subli heeft een nieuw voer op de markt gebracht: Subli Atleet (http://www.subli.nl/atleet/).
Het voer zit in een zak van 20 kilo en kost ongeveer € 34,95. Ze mogen er zo'n 300-500 gram van per dag. Qua kosten valt het dus wel mee aangezien je een relatief kleine hoeveelheid voert.

Omschrijving:
Voor paarden die het nodig hebben! Een eiwit/aminozuren supplement voor paarden met extra aandacht voor: lysine, histidine, methionine, cystine, threonine, tryptophaan en carnitine. Paarden bestaan voor een groot deel uit eiwit (spieren).

Eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren. Hiervan zijn er meer dan 20 soorten, veel voorkomende en minder voorkomende. Een aantal daarvan (de essentiële) zijn altijd nodig om spieren te kunnen vormen. De overigen kunnen elkaar deels vervangen (niet essentiële).

Prestatie/sportende/groeiende/drachtige/zogende paarden hebben extra eiwit nodig of te wel aminozuren. De huidige ruwvoeders zijn heel vaak armer aan eiwit en zeker aan de essentiële aminozuren dan zo’n 15 jaar geleden. Subli heeft hiervoor de Subli Atleet ontwikkeld.

Dit is een eiwit/aminozuren supplement voor paarden. Hierbij is gestreefd naar een optimale verdeling van de essentiële aminozuren door een keuze uit grondstoffen met een speciale aminozurensamenstelling. U hoeft er maar weinig van bij te voeren 0.3-0.5 kg per paard per dag.
Dit om de extra benodigde aminozuren te verstrekken.

Daarnaast is Subli Atleet verrijkt met een complete vitaminen, mineralen en sporenelementenmix. En extra vitamine E om de spieren extra te ondersteunen.

Opzich klinkt dit voer voor zowel mijn oude paard wat extra eiwitten kan gebruiken om niet te veel af te vallen als voor mijn jonge paard wat nu net zadelmak is erg goed. Ik kan alleen nog weinig ervaringen vinden. Ik hoop dat er hier al wat mensen zijn met ervaringen?

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:53

Het klinkt als het antwoord op pavo topsport. Jammer genoeg staat atleet nog niet op voervergelijk dus kan ik ze niet naast elkaar zetten.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:01

Ik heb van de week voervergelijk al een mail gestuurd of ze Subli Atleet aan de vergelijker kunnen toevoegen, maar nog geen reactie gehad en zag hem er nog niet opstaan.

Wat ik van Subli heb begrepen is dat ze hier niet direct heet van worden en meer energie van krijgen, maar vooral goed de spieren ondersteunen en door de eiwitten dat de oudere paarden er ook wat voller van worden.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:06

Klinkt idd als de concurrent van Pavo top sport
En top sport bevalt mij heel prima voor net dat stukje extra veilige energie

Anoniem

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:09

Hmm, ik zoek iets wat mijn pony helpt voor spieren aanmaken(arm ruwvoer, schraal land..)
Hij wordt makkelijk te dik, maar loopt wel minimaal 4x en toch wel actief aan de gang.

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:11

Anoniem schreef:
Hmm, ik zoek iets wat mijn pony helpt voor spieren aanmaken(arm ruwvoer, schraal land..)
Hij wordt makkelijk te dik, maar loopt wel minimaal 4x en toch wel actief aan de gang.


Dan is zo'n topping nog niet zo'n gek idee.

Al zou je ook simpelweg luzerne kunnen proberen. Dat is ook heel eiwitrijk. Wel wegen voor je het voert trouwens want het weegt bijna niks.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:13

klinkt als Build and Glow van Dodson and Horrel, alleen schijnen daar geen extra vitamines e.d. aan toegevoegd te zijn. Die kost voor 18 kg € 36,00

Ik zou deze dan wel eens op voervergelijk naast elkaar willen zien

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 10:32

Kijk.. topsport van Pavo kende ik nog niet. Net even bekeken en klinkt ook als een prima voer.
Enige nadeel daarvan wat ik tot nu toe kan vinden is dat je daar wel wat meer van moet geven dan van de Subli (zo op het eerste oog).

Is pavo topsport vooral bedoeld voor meer energie, want dat zoek ik eigenlijk niet.

Ik hoop hem inderdaad snel op voervergelijk te zien, want heb t idee dat er wel meer vergelijkbare producten zijn en dan kan ik wat makkelijker een keuze maken.

Ik wilde eigenlijk sojaschroot gaan voeren aan mijn oudje maar dat kan ik hier nauwelijks krijgen en toen kwam Subli met deze optie. Sojaschroot klinkt echter ook nog steeds aantrekkelijk en bij de boerenbond hebben ze een zak soja van 20 kg voor 13,95, maar moeten ze bestellen en weten niet precies of het geschikt is voor paarden. Lijkt me wel als het puur soja is maar ze wisten niet of het een mengeling is.
Laatst bijgewerkt door JustLizz op 12-07-16 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

troi
Berichten: 17006
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:33

Ik zag op voervergelijk dat ze er wel al mee bezig zijn. Het staat al in de lijst nieuwste voeren maar de gehalten zijn nog niet ingevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:47

troi schreef:
Anoniem schreef:
Hmm, ik zoek iets wat mijn pony helpt voor spieren aanmaken(arm ruwvoer, schraal land..)
Hij wordt makkelijk te dik, maar loopt wel minimaal 4x en toch wel actief aan de gang.


Dan is zo'n topping nog niet zo'n gek idee.

Al zou je ook simpelweg luzerne kunnen proberen. Dat is ook heel eiwitrijk. Wel wegen voor je het voert trouwens want het weegt bijna niks.


ja maar luzerne zet ook erg aan vrees ik.
(en lekker vindt ie t ook niet.)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 17:31

O, ben wel benieuwd naar dit voer. Altijd goed te weten wat er allemaal is.
Zelf ben ik Pavo Topsport aan mijn pony gaan voeren voor spieropbouw sinds het op de markt is. (Voorheen gaf ik merriemuesli enzo).
En dat bevalt mij erg goed, momenteel krijgt hij een kwart kilo per dag, dat bouw ik evt op naar een halve kilo indien nodig.
Maar wel benieuwd naar hoe dit voer daartoe in verhouding staat.

Anoniem

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 18:55

Dyonne, krijgen ze ook wat meer 'go' van die topsport?

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:04

Ja, hij houdt het beter vol merk ik. Niet perse heter, maar vooral meer willen.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:00

Die top sport is fijne toe voeging .
Ik ben er blij mee .
Al maanden , net dat beetje extra in uitstraling maar ook in werklust .
Wil wat meer blijven lopen

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 19:08

Klinkt inderdaad ook goed dat top sport dus en fijne ervaringen ermee hier op bokt.

Het is bij mij en een kennis van me niet de bedoeling dat de paarden er ook echt heter van worden. Wat meer langdurige energie kan opzich geen kwaad maar het is vooral bedoeld om ze wat voller te krijgen en wat meer spieren te laten ontwikkelen.

Maar als ik jou zo hoor Dyonne dan lukt dat ook met de pavo :)

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:16

Hier ook sinds kort Pavo topsport in combi met de energy control, mijn paard kreeg altijd sportsfit maar die lust hij niet meer.
Paard hoefde niet meer te ontwikkelen want was al super in conditie. Dus daar kan ik alleen van zeggen dat hij niet minder van is geworden. Hij is er in ieder geval ook niet heter van geworden.

Ik ben tevreden en paard ook, lust het graag.

Subli heb ik over het algemeen minder goede ervaringen mee, maar niet met dit soort voer van hen.

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:33

ik ga het proberen op advies van subli! Voor de spieren, extra eiwitten.
Paard valt terug in de bespiering nu we meer trainen. Daarbij is het een groot en wat ouder paard.

Het is geen energie!! dus daarom worden ze er ook niet heet van.

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 18:35

Ik ben heel benieuwd. Ik overweeg ook nog steeds om het aan te schaffen, ben benieuwd naar meer ervaringen eigenlijk :)

I_S_L

Berichten: 998
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Nigtevecht

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 20:15

Ik voer het ook sinds ongeveer een maand. Heb een groot (1.82) paard wat zeer arm was in zijn bespiering maar wel ril. Eerst een tijd merriebrok gevoerd, ook hoog in eiwitten maar had het gevoel dat ie daar nog heter van werd. Vind altijd moeilijk om te zeggen of iets werkt maar paard ziet er erg goed uit en lijkt ook voller te worden. Is in het werk haast zelfs iets relaxter dan voor ik het gaf maar wel voldoende energie. Kortom ik ben tot nu toe positief!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 18:03

Ik geef Mirre nu ook dit sinds een maand!

Fijn spul, ze is ronder geworden (meer bespiering) en wordt er niet heet van gelukkig, dat is ze namelijk al genoeg!

Echte aanrader!

kissmeB

Berichten: 1140
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: ergens in gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 01:33

xxsalinaxx schreef:
Ik geef Mirre nu ook dit sinds een maand!

Fijn spul, ze is ronder geworden (meer bespiering) en wordt er niet heet van gelukkig, dat is ze namelijk al genoeg!

Echte aanrader!


hier net zo! Na ca 5 weken zie je de spieren er op komen, terwijl er maar een kleine hoeveelheid nodig is. Echt top! (eerste dag iets teveel gegeven omdat er geen maatschep bij zit,toen even wat bultjes :D )

Anoniem

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:50

En dekt die kleine hoeveelheid ook de vit en min?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 13:53

Jammer dat dit topic stil ligt. Ik loop al langer met het idee rond om de Atleet te proberen, maar ben op zoek naar ervaringen van de gebruikers welke dit voer al langere tijd verstrekken aan hun paard/pony.

Bovenstaande vraag van Darkchrystal ben ook ik benieuwd naar

Anoniem

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:57

Inxs ik heb dit gevraagd aan subli en zij adviseren er nog losse brok of iets bij voor vitamine.
Ik geef daarom nu grasbrok met een vitamine brokje en wat omega olie

Anoniem

Re: Ervaringen Subli Atleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:08

Ahá, dankjewel Darkchrystel!