All-in soup (aveve)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

All-in soup (aveve)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:08

Omdat ik enkel hier en daar wat losse reacties vond en geen topic ben ik eens benieuwd wie z'n paard dit geeft en hoe het bevalt. Ik heb het gisteren voor het eerst geprobeerd en ze vonden het overduidelijk zéér lekker. Was echt leuk om te zien, bakjes waren compleet uitgelikt, kwamen precies recht uit de afwas :')

Het gaat om dit product: http://avevewinkels.be/Producten/Detail ... soup/95fe6

Warm water, een kwartiertje weken & klaar.
Maar nu vraag ik mij wat af mbt de samenstelling en dat kwartier. Er zit (geschilferde) bietenpulp in, en wat ik daarvan weet is dat dit echt uren moet weken. Weet iemand waarom dit nu wel op een kwartier kan? Omdat het maar een kleine hoeveelheid is? Of omdat het geschilferd is? Geen idee wat dat betekent ;)

Kan het natuurlijk aan aveve zelf vragen, maar misschien weet bokt dat ook wel :)
Voorlopig week ik het ruim langer (maak het klaar als ik op stal aankom en geef het dan na het rijden ed) maar het lijkt me misschien ook wel fijn om in de winter als warm hapje te geven ofzo. Ze krijgen een 400-500g per keer, dus echt als tussendoortje.

Wat is jullie ervaring?
Iemand die het ook echt als ruwvoervanger gebruikt? Voorlopig hebben die van mij dat totaal niet nodig, maar ze worden er niet jonger op dus wie weet in de toekomst ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-10-16 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Re: All-in soup (aveve)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:54

Top, dan ligt het er toch aan dat het een andere vorm van bietenpulp is. Fijn om te weten. Kan ik met een gerust hart ook na een kwartiertje al geven als ik het warm wil voeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 12:22

Shirley schreef:
Ja, hoor!
Denk trouwens dat een voerfabrikant ook heel voorzichtig is met een dergelijk advies, die willen ook geen ongelukken op hun geweten hebben ;)


Daar ging ik inderdaad ook van uit :j Maar even checken kan nooit kwaad :Y)

@ Ayasha : qua dikmaker weet ik het ook niet, ruwvoervervanger wel .. je mag er best veel van geven (2 kg / 100 kg paard) dus denk wel prima als je paard echt geen hooi/gras meer weg krijgt. Maar of het echt aanzet kan ik zo ook niet zeggen, maar dat hebben die van mij ook totaal niet nodig dus is voor mij prima ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Beauuum, chery en 34 bezoekers