Sportsfit? Eplus? ander merk?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:36

Ik geef mijn paard naast Havens draversbrok ook Pavo sportsfit en Eplus.
De muesli vanwege de extra vitamine E die erin zit omdat ik poeders er erg slecht in krijg.
Mijn paard is wat gevoelig voor spierpijn, stijfheid en verzuring. Maar kan bij teveel krachtvoer bijna spierbevangen zijn stal uitkomen..
De muesli geef ik na een training als herstel en de Eplus sinds kort als aanvulling daarop na advies van Pavo omdat alleen muesli niet genoeg resultaat geeft. Over de Eplus kan ik verder nog niet veel over zeggen, geef het pas een week of twee. Het is wel een pluspunt dat het net hagelslag is ipv poeder, mijn paard eet het gelukkig makkelijk op!

Mijn paard heeft wel een lichter schema als die van jou. Ik heb niet elke week les en/of wedstrijd.
De dag na les of wedstrijd gebruik ik om te hobbelen, zeer lichte training dus, om af te bouwen en tegen spierpijn gevolgd door een dag vrij.
Dag vrij doe ik hem meestal wel 10 min adh stappen.
De dag na een of twee vrije dagen is ook hobbelen maar dan om op te bouwen. Die hobbel dagen plan ik om de fanatieke trainingen, lessen of wedstrijden heen.
Sinds ik echt bewust opbouw en afbouw dagen in de trainingen ben gaan gebruiken is de verzuring en stijfheid beter te controleren.

Hele lap tekst maar ik hoop dat je er wat aan hebt! :)

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:35

Jaa is goed, tuurlijk mag dat!

Wat ik wel even kwijt wil over het voorgestelde schema hierboven, ik zou nooit de dag na les of wedstrijd mijn paard een dag vrij geven. Dat zijn juist de trainingen die de meeste spierpijn geven.
Als je zelf spierpijn hebt moet je dat eruit lopen, voor een paard lijkt het mij dan wel zo fair om hem ook die kans te geven..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie