Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:35

Ik heb eerst een tijdje de Marstall Force gegeven. Helaas ging ze bij deze korrel mest eten, tenzij ik er muesli bij ging geven. 2 Emmers geprobeerd, maar het bleef hetzelfde.

Over gestapt op de Pavo Vital Complete, precies hetzelfde verhaal als bij de Marstall.
Maar bij zowel de Marstall als de Pavo was er iets waar ik niet precies mijn vinger op kon leggen.
Ondanks ze op beide energie genoeg had, niet anders dan anders.

Op advies overgestapt op de Metazoa SFB. Ze ging beter in haar vel zitten, en veranderde positief.
Ze werd dat voorjaar ook opeens zichtbaar hengstig, iets wat ik bij haar nog nooit gezien had.
Mest eten deed ze niet, ook niet als ik er geen handje muesli bij deed.
Verder werd ze er niet riller of heter van dan anders.
Af en toe heeft ze het even nodig om te kunnen ploffen, maar dat heeft ze al die jaren al gehad. Ze moet af en toe gewoon wel even de tijd krijgen om ff lekker gek te doen.

Ivm haar dracht ben ik ni toch tijdelijk over gestapt op een ander voer. Volgens Metazoa kon ze er prima op blijven en eventueel de dosis verdubbelen.
Voor mij voelde dat ergens niet goed, maar als straks het veulen weer is afgespeend gaat ze weer terug naar de Metazoa

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:20

Bij Bo werkte zeewier daar ook goed voor Dennis.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:40

Ik voer het al een paar jaar en mijn paard deed het er altijd super op.
Alleen tijdens de dracht en veulen periode haar op een andere brok gehad.

Na het afspenen is ze weer terug gegaan op de Metazoa. Geen problemen mee dat ze het slecht wilde eten, en ze ziet er weer super uit.

Normaal is ze iedere winter al wat drukker ( is meer haar weertype zeggen wij altijd) ondanks ze hele dagen buiten lopen overdag en met de nacht op stal.
Maar zoals ze nu is hebben we haar nog nooit meegemaakt. Ze is hyper druk, niet ril of zo maar bomvol energie. Zelfs al is ze 6 dagen achter elkaar aan het werk, het is nog steeds een bommetje. Moeten haar echt voor het rijden longeren, en met longeren (enkele of dubbele lijnen) moet ze eerst echt ff ontploffen voordat je lekker met haar aan het werk kan.
Stap je er gelijk op dan vergeet ze in haar enthousiasme dat ze nog iemand op haar rug heeft.

Of dat ze nu zo goed in haar vel zit na het afspenen (ze had behoorlijk ingeleverd ondanks goed voeren) of ze heeft ergens toch een terkort (magnesium?) die ze niet voldoende aangevuld krijgt. Wellicht mede doordat we op stal nu een vrij arm hooi hebben.

Voor de zekerheid haar sinds gisteren deels overgezet op een ander voer. Kijken of dit effect heeft.
We hebben haar over gezet op de cavalor pianissimo.
Bij een paard van een stalgenoot heeft dit voer super geholpen.
Alleen moet nu de knop omzetten naar meer krachtvoer voeren en dat is wel tegenstrijdig voor mijn gevoel.

Wanneer het niet het gewenste effect heeft gaat ze terug naar de Metazoa. En laat dan eventueel een bloedonderzoek doen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 20:01

Moonfish13, omdat ik een vermoeden heb dat het ergens uit een tekort vandaan komt.
Ze staat al 3 jaar op de Metazoa en daarvoor op een andere vitamine/mineralen korrel (waarop ze het niet goed deed) en heeft dit nog nooit op deze manier laten zien.
Vanmorgen moest ze voor de ostheo een stukje draven aan de hand, maar liep naast me als een dansende arabier (is een kruising tinker hihi)

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 09:58

Mijn makkelijker eter at de Marstall Force ook maar zo zo. Kreeg het overigens wel met een handje lucerne erbij (dat ging beter).
Maar als snel ging ze mest eten, dit deed ze overigens op de Pavo Vital Complete ook. Dat ging beter toen ik er een handje muesli erbij ging voeren.
Voor die van mij waren die 2 het gewoon niet, maar wilt niet zeggen dat het slecht voer is!

Eerder deed ze het altijd super op de Metazoa SFB. Alleen na het afspenen van haar veulen werd ze echt extreem druk (na het afspenen terug gegaan naar de SFB). Dit had ze eerdere jaren echt nooit zo extreem. Wel wat drukker met de winter. Maar dat was wel terug te voeren aan het feit dat ze niet meer op de weide staan maar in de paddock (bewegen ze toch minder). In de paddock staan ze toch meer bij de hooibak te eten dan dat ze aan het grazen zijn.

Moonfish, over de hoefregulator van Marstall hoor je wel positieve verhalen.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:04

carika schreef:
bruintje123 schreef:
Metazoa snaxxx is toch hetzelfde als het voer alleen anders geperst?


Ja klopt, maar allebei eten ze het slecht.
Dus ik vraag me af of ze de kleine brokjes versie wellicht beter zouden eten omdat ik zo weinig lees dat paarden Metazoa niet lusten.

Veel paarden eten het minder graag omdat het gene melasse etc bevat.
Maar de Snaxxx zijn exact hetzelfde als de SuperFit Broxxx, alleen dan geperst in een groter brokje

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:46

Hier begonnen met de Pavo Vital complete. Dit at ze wel maar ging spontaan mest eten. 2x een 10 kg emmer geprobeerd en het bleef zo, behalve als ik er muesli naast voerde.
Overgestapt op de Marstal Force, maar hetzelfde verhaal als op de Vital. Dit wel een tijdje blijven voeren, maar het was hem gewoon net niet.
Over gestapt op de Metazoa SFB en daar deed ze het super op, at het zonder problemen. Hier ruim 2.5 jaar op gestaan. Toen ivm dracht/geboorte veulen overgezet op merriebrok. Dit had ze ook echt nodig.
Nadat het veulen was afgespeend terug op de Metazoa. maar dat was hem toch niet. Druk, schrikkerig, compleet ander paard (koudbloed die opeens zo ril was als bloedpaardje).
Op advies uiteindelijk op Vitalbix over gestapt. Ze eet het erg slecht, en heeft nu flinke mok. Iets wat ze nog nooit eerder heeft gehad in de ruim 5 jaar dat ik haar heb.

Twijfel er hard aan om s'r toch maar weer terug te gaan zetten op de Metazoa. Daar deed ze het uiteindelijk het beste op. En op de Vitalbix is ze ook druk

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:30

crazygirl1 schreef:
Wat zijn de meningen over pavo vital complete?
Voor zover ik al heb gelezen: Prijs-kwaliteit een stuk goedkoper maar sommige hebben er jeuk van en/of worden heet. Nog ervaringen?


Pavo Vital Compleet: mest eten van andere paarden. At het slecht
Marstall Force: mest eten van andere paarden, at het redelijk.
Metazoa: deed het er prima om. Toen ivm dracht/zoog periode een tijd merriebrok gegeven. Daarna erop terug, druk, heet en rillerig. At het prima.
VitalBix: dit krijgt nu nu ruim een maand. Zand likken, geen energie (dubbele dosis krijgt ze), opeens flink mok. Eet het slecht

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chery, MyWishMax en 72 bezoekers