Hoefbevangenheid en Magnesium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Hoefbevangenheid en Magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 21:45

Hallo allemaal,

Mijn shetlander Sabina is sinds een poosje weer hoefbevangen.
Ze is dit al vaker geweest, voordat ze van mij werd, maar dat was altijd een lichte vorm als ze teveel gras op had.
Wij zijn altijd erg voorzichtig geweest met de weidegang, en de DA is het ermee eens dat het dit keer niet door een teveel aan gras kan komen.
Nu las ik op de site van hoefnatuurlijk dat magnesium zou helpen bij hoefbevangenheid.
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met magnesium bij hoefbevangen paarden?

Groeten, Gerlinde

P.S. Sorry als het hier verkeerd staat

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Hoefbevangenheid en Magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 23:12

Hier is ook een centraal topic voor [BEH] Centraal Topic voor Hoefbevangenheid - deel 3

Met magnesium heb ik zelf geen ervaring, wel met hippo ex laminitis waar ik nu al een tijd de onderhoudsdosering van geef (1 schepje in de 3 dagen) en dat lijkt echt goed te helpen, want heb geen harde manenkam meer gezien bij hem dit jaar. Erg blij mee dus!

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Hoefbevangenheid en Magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-15 07:52

Bedankt voor de tip!

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:02

Hoefbevangenheid blijft een heel erg groot onderwerp.
Gelukkig zelf nog niet meegemaakt, maar wel een vriendin met haf. die het dusdanig heeft gehad dat ze echt op het randje was.

Gewoon droog hooi voeren in kleine hoeveelheid is denk ik het beste, shetjes hebben toch al het stempeltje "hoefbevangenheid gevoelig" misschien een klein handje brok voor het lekkere maar weet niet of jou pony dat nodig of behoefte aan heeft??
In hooi zit al bijna niks meer. Misschien ook meerdere kleine hoopjes in het weiland verdelen zodat hij lekker van hoopje naar hoopje moet lopen.

Succes *\o/*

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Hoefbevangenheid en Magnesium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 08:04

90% van de bevangen paarden heeft Cushing of EMS. Laat je pony daar eens op testen.
Magnesium is nooit bewezen effectief bij dit soort problemen. Het verhoogd de insuline gevoeligheid bijv. ook niet, wat juist vaak gezegd wordt.