Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 08:59

Mijn merrie is nogal een stresskip. Ze is snel uit haar doen, onrustig (stress in de weide als er maar iets is gebeurd) en de laatste tijd ook wat schrikachtig onder het zadel. Dat laatste ben ik niet echt van haar gewend, ze heeft altijd aardig goede stalen zenuwen gehad wat betreft schrikken onder het zadel/ aan de hand, maar dat is er nu bij gekomen.

Ik ben een tijdje terug Pianissimo van Cavalor gaan voeren, want dit zou heel fijn zijn voor nerveuze paarden. Nou, hier niet, want ik heb juist het idee dat het toeneemt, vooral de schrikacties onder het zadel. Nu ik daar mee ben gestopt is ze iets rustiger onder het zadel. Maar ik zoek een ander alternatief.....
Ik geeft nu Safe & Sound van Dodson & Horrell, maar dit vind ze eigenlijk niet echt lekker.... En daarnaast is het moeilijk aan te komen. De leverancier waar ik het haalde had vorige keer dat ik er heen reed maar 1 goede zak liggen (die niet over de datum was -O- ) en daarnaast is het ook erg duur. Ik wil het om al die redenen, maar voornaamste dat ze het slecht eet, niet als hoofdvoer houden.

en daarom zoek ik dus een alternatief. Ze heeft geen energie nodig, geen suikers (blijkbaar zit dat toch veel in Pianissimo, ik ga er vanuit dat ze daarop zo reageert), zetmeel.... Het moet gewoon een lekker ietsje zijn om elke dag 2 handjes van te geven zodat ik haar haar Magnesium kan bijvoeren (dat krijgt ze vanwege de stress altijd bijgevoerd, en msm vanwege herstel na blessure). Ik heb ook vitamine korrels geprobeerd van Pavo en nog een merk (even de naam niet van), dat vind ze ook niet echt lekker en is een splement moeilijk mee te voeren...

Iemand enig idee waar ik het zou moeten zoeken? Iemand tips?

Roodvos

Berichten: 6652
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:03

Kijk eens op de site van Havens. Ik heb jaren tot tevredenheid Cool Mix gevoerd, die is voor recreatie- en pensioenpaarden, maar ook geschikt voor hete paarden. Ik wil nu wel een beetje meer power, en ben net overgestapt op de Kruidenmuesli van Havens. Ook een heel mooi product met kruiden en etherische oliƫn.

henshem
Berichten: 1127
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:05

Pure feed al geprobeerd?

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:07

Heb zelf de coolmix van Havens nooit gehad maar voer wel al jaren de kruidenmuesli van Havens welke me heel goed bevalt, zit geen haver in maar ze vinden het heel lekker. Voer mijn drukke Welsh ook nog magnesium bij wat ook goed helpt.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:14

Handje lucernecobs of wiesencobs?

Ik voer zelf lucernecobs met een vitaminebrokje van Lexa, dat wordt heel goed gegeten.

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:16

Iets van Subli? Misschien de Dieetmix of de Zonder?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:17

Als ze gewend is aan voer met suikers erin, zullen de vitaminekorrels wel even tegenvallen. Zelf geef ik een korrel van jepaardgezondenfit.nl met daarover een scheut lijnzaadolie. (Zeker in de winter, dan kunnen ze het niet uit het gras halen.) Op aanraden van mijn da.

Misschien dat ze een vitaminekorrel met een scheut lijnzaadolie wel eet? Hier word alles helemaal opgelikt. Kun je ook goed je magnesium erdoor doen.

Mijn merrie, die in het voorjaar al niet normaal heet kan worden van weer de wei op te gaan, doet het er iig prima op.
Krijgt nu in het voorjaar wel een graasmasker, anders is ze haast niet te handelen. :=
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 10-07-15 09:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:17

Daar werkt Cavalor Fiber Force erg goed voor :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:23

En gewoon care4live van Pavo? Laag suiker/zetmeel gehalte en meestal vinden paarden dit ook wel smakelijk :)

Die van mij staat nu op Agrobs alpen grun muslie, vrij prijzig en paard vind het mwa, dus ga ws toch weer terug naar de c4l.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:07

Zijn de supplementen het niet (met een beetje olie) door luzerne te mengen?

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:09

ik gebruik sportsfit van pavo, zonder haver en met extra magnesium, voor paarden die wel kracht nodig hebben om te presteren maar die niet zo nodig heet moeten worden. werkt ideaal voor mijn paard!

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:10

Besterly zou ik eens naar gaan kijken.
Je moet even goed zoeken naar een dealer, maar het is echt enorm fijn spul zonder troep.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:13

Ook tijden Fiberforce gebruikt, fijn spul.

Pianissimo zit idd veel suikers/zetmeel in!

Care4life.......kunnen paarden door de kruiden spooky van worden. Zoek maar eens op Bokt. Zit jij niet op te wachten denk ik ;)

cent

Berichten: 259
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Limburg

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:14


nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:17

*stalgenoot die c4l voerde meldt zich*
Ik gaf c4l inderdaad aan mijn eczemer Wiebe, maar hij werd er onwijs heet van inderdaad.. Vandaar ook ermee gestopt.. Zou t niet aan Wietje voeren iig..

myk_en_shant

Berichten: 3269
Geregistreerd: 15-12-10
Woonplaats: Steenwijkerwold

Re: Wederom zoektocht.... Muesli voor een hittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:28

Heb je de vitaminebrok van Feral Horse Care geprobeerd.
Vitalbix daily complete is een goede aanvulling op het ruwvoer, super laag in de suikers. Neem anders contact op met bokker Pottegieter.
Zij is van Feral Horse Care en kan je verder advies geven.

AaronYve

Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:32

Ik geef Cavalor Fiber force en ben er tevreden over.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:33

Ik gaf mijn merrie Pianissimo, maar daarvan moet je wel genoeg geven, anders heeft het geen nut.
Naast de pianissimo kreeg mijn merrie ook nervcontrol van pavo.. die combinatie werkte bij haar goed.

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:33

Mij werd destijds Marstall Western aangeraden toen ik met deze vraag kwam. Tijdje gevoerd maar merkte geen verschil vergeleken met Subli Zonder of Hartog Balance.
Prettigst loopt ze op de vitaminekorrel van Marstall.

Britta31

Berichten: 13128
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:35

En gewoon gerstenmix.Zonder haver.

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:35

Wij hebben een goede ervaring met de muesli van Vente, Appel-relax. Onze soms wat nerveuze merrie doet het er heel fijn op.

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:41

Hippostar kruidenmuslie? is zonder haver voor nerveuze paarden. Ik geen nu ook Pianissimo maar ook niet het gewenste resultaat.

girlyggirl

Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:43

Marstall nature? Zonder suiker mellase of haver...

Embe
Berichten: 1797
Geregistreerd: 29-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:51

Misschien Subli Pony brok (is een brok maar wel goede ervaringen mee):

Van site geplukt:

"Ponybrok

Naast rijk ruwvoer en weidegang
Hoge gehaltes aan vitamines, mineralen en sporenelementen
Voor sobere rassen


Een speciale brok samengesteld voor sobere rassen (zowel pony's als paarden). Een voeder met veel ruwvezels, laag zetmeel en een laag eiwitgehalte, echter een zeer hoog niveau aan vitamines, mineralen en sporenelementen. Hierdoor is deze brok ook zeer bruikbaar naast weidegras of ander rijk ruwvoer. Tevens geschikt voor alle andere paarden- en ponyrassen. Ook voor paarden op rust (in verband met blessure) is dit een zeer goed voer in combinatie met ruwvoer. Felle paarden kunnen goed gevoerd worden met de Subli Ponybrok aangevuld met wat Omega 369 Mix voor de nodige energie. Deze combinatie met goed ruwvoer levert een goed hanteerbaar sportpaard."

Edit: weet zo even niet hoe het met magnesium zit in deze brok maar kan je als het te laag is altijd een beetje bijgeven met een scheut zonnebloemolie.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:15

Ik kan ook Pure Feed aanraden, er zijn verschillende soorten en je krijgt goed advies.