Graag meedenken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Graag meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:20

Zoals ik het nu zie, is het met het afvallen inderdaad een beetje doorgeslagen. Het is een sober ras, maar zeker een paard in training heeft echt voedingsstoffen nodig. Wat vraag je zoal van 'm? Staat ie ook op de weide? En hoe is de kwaliteit van je hooi?



Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:33

Zeker voor een voormalig zwaargewicht, zet je hem met L klusjes wel aan het werk. ;) Heb je een idee wat voor grassoort hooi je voert? En wat daar in zit? Als je bijvoorbeeld gedorste veldbeemd geeft, zal daar door de bank genomen veel minder in zitten dan in voordroog Engelse raai

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:09

Hoi Sari_Andor, jij bent t baasje gok ik? ;) Ik vraag naar het hooi, omdat dat het enige is wat jullie voeren en ik er hier 2 heb die we wat schraal houden.. Die staan vooral op de paddock met hooi en bij laag fructaan op het gras. Maar met (onbeperkt) gedorste veldbeemd uit Denemarken worden ze zonder in het werk te staan echt te schraal, dus hebben we ze nu deels op voordroog weidehooi (Engels raaigras) van vorig jaar gezet en in een paar dagen zie je het verschil al, dus in die veldbeemd zat echt te weinig.
Het gaat dus niet om de pakjes, maar om het type gras en wanneer het onder welke omstandigheden is gemaaid. Misschien geef je wel dorshooi van 2 jaar geleden...?

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Graag meedenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 22:59

Ehm... meer ruwvoer is een idee, maar als daar niets uit te halen valt, schiet je er per saldo, behalve met flankvulling, niets mee op... ;)

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 23:34

octavodia schreef:
Ruwvoer is in principe altijd voldoende, onbeperkt, in slowfeeder. Zorg alleen wel dat je altijd een mineralen liksteen hebt voor de aanvulling. Geweekte bietenpulp, speedybeet van Pavo, is ook mooi aanvullend (ruw)voer, komen ze erg goed van bij. En is niet belastend voor een sober paard als een haflinger.



Zeker weten voor een paard dat aan het werk wordt gezet? Dan moet de kwaliteit van je ruwvoer toch echt wel in orde zijn hoor ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers