hoe vinden jullie dit hooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

hoe vinden jullie dit hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 15:42

Mijn pony krijgt kuil maar dat is vrij nieuw kuil en hij reageert daarop door last te hebben van gassen en natte scheetjes waardoor zijn benen en billen elke keer onder zitten. Nu heb ik een baal hooi gehaald maar dat is vrij kort stengelig en heb gelezen dat langstengelig wat beter is. Nu heb ik er een foto van gemaakt en wil graag jullie mening weten.

Afbeelding

het hooi ruikt overigens wel goed en is gewoon droog, geen stof oid.



katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 15:52

dat dacht ik dus eerst ook Jumerenik. Of ik tevreden ben dat weet ik nog niet want ik geef het hem sinds vandaag. hij vind het trouwens wel erg lekker.

even een foto gevonden en dit is graszaadhooi. Ik vind het er wel heel erg op lijken alleen dit is wat langer stengelig.

Afbeelding

katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

Re: hoe vinden jullie dit hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-13 18:09

Oke erg fijn dat jullie het er goed uit vind zien. Hij vind het in ieder geval erg lekker. Alleen nog een vraagje. Een pony op stal krijgt dit ook maar is in het verleden bevangen geweest. Is dit hooi dan ook geschikt?

katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-13 13:42

MirandaDvG schreef:
Het hooi ziet er prima uit op de foto's
De gassen en natte mest komen waarschijnlijk gewoon van de overgang. Dit moet na een dag of 2 wel over zijn als het daar van komt.
Wat ik alleen niet helemaal begrijp is dat je aangeeft dat z'n billen en benen 'elke keer' onder zitten, terwijl je het op dat moment pas sinds die dag voert.


Hij krijgt normaal kuil en dat gaat goed maar sinds een week of 5 krijgt hij kuil wat vrij jong van snede is en daar reageert hij dus heel erg op. Ontlasting is gewoon netjes maar laat natte scheetjes en heeft last van gassen en zijn billen en benen zitten elke dag helemaal onder, vandaar dat ik over ben gegaan op hooi en even aankijken of het dan beter gaat.

katjalove
Berichten: 97
Geregistreerd: 25-08-13

Re: hoe vinden jullie dit hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-13 12:51

Hij kreeg voorheen dat kuil waar hij erg op reageert maar ben daar mee gestopt. Ik geef nu dit hooi van het plaatje bovenaan. Het was gister al beter. Ik ga zo naar hem toe en dan laat ik jullie weten of hij al minder vieze benen heeft.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna, Ineke2 en 47 bezoekers