Bijwerkingen op voedings supplementen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Bijwerkingen op voedings supplementen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 17:53

Ik had dit bericht ook in een topic geplaatst, maar maak er toch zelf 1 aan om te horen of er nog meer mensen zijn die bijwerkingen zien bij supplementen bij hun paarden
Wij hebben een 5 jarige KWPN, merrie die eigenlijk altijd al "druk "was, van veulen af aan, eigen fokproduct dus.
Haar moeder was wat nerveus, maar niet gestrest...
In de opfok was ze een donderstraal, stond regelmatig op het erf ipv in het land, gewoon dwars door de schrikdraden gegaan.
Het inrijden ging super, de problemen begonnen daarna.
Ze is heet, driftig, wil wel graag voor je werken maar in haar tempo, en dat is hard gaan !
Ze moet ook onder het werk, alles zien wat er om haar heen gebeurd, en als dat niet gaat spant ze alle spieren aan.
De fysio is ook kind aan huis en ze krijgt Hartog muesli met extra magnesium !
Vorige week had ze zelfs wat lichte koliek na de springles, van pure opgewondenheid !
Dus: alles na gespeurd en kwamen we op Pavo nerv-control.
Op zondagavond mee begonnen, en op dinsdag at ze niet meer !zelfs hooi,slobber of een appel wordt met grote argwaan bekeken, en het lijkt wel of ze niet meer weet hoe ze eten moet, lichtelijk dement !!
Ik heb gekeken naar bijwerkingen van de stoffen die erin zitten, maar kan dat nergens vinden.
Alleen dat het effect heeft op de hersenen dat ze stress beter af kunnen laten vloeien.

Lang verhaal, hebben meer mensen deze bijwerking gehad ? Ze at hele kleine beetjes kuil, en na het stoppen van de pavo. Nerv- control begint ze heel langzaam weer op gang te komen met eten.
Wat muesli, de appel, en een paardensnoepje die ook eerst gewoon weer uitgespuugd werd . Hooi gaat steeds beter.

Vinden jullie het ook niet vreemd dat er nergens beschreven staat wat er mogelijk zou kunnen gebeuren, met een paard zodat je niet zo schrikt en op het punt staat een DA te waarschuwen?
Was zeker gebeurd als ze temp had gehad, geen gewone mest had gehad etc.
Wel heb ik Pavo een mail gestuurd ( telefonisch contact lukte niet ??) maar geen antwoord op gehad.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 11:02

Bedankt voor het meedenken !
Behalve een handje muesli met extra magnesium ( wat dus eigenlijk minimale hoeveelheid is,) krijgt ze luzerne, gedroogd gras en 2 soorten hooi. Veel ruw voer dus verdeeld over 5x per dag...
Maar goed nieuws, ze eet weer als een bootwerker volgens de stalhouder :D
Het leek wel of ze pijn in haar mond had van dat Nerv-control waardoor ze niets meer wilde eten.
Daarom was ook mijn vraag of meer paarden bijwerkingen hadden gehad ?
Van Pavo nog steeds geen antwoord gehad, ook niet zo netjes ....


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 18:10

Tessa je hebt gelijk hoor dat het haar persoonlijkheid is !
Alleen begint die haar nu zelf in de weg te zitten, door koliekerig te worden van het TE opgewonden worden.
Overdag staat ze van 9-18 buiten met andere paarden en rent ,bokt en is een lekker beweeglijk energiek paardje.
Verder werkt ze 5 dagen per week, 4x dressuur en 1x springen.
Rijden is ook het probleem niet, mijn dochters zijn allebei Z-dressuur en weten de te grote energie goed om te zetten in het werk.
Het gaat dus voornamelijk, om iets te vinden ( daarom wilde ik de L-tryptofaan) wat haar voor haarzelf wat rustiger in haar hoofd maakt, en de erge spanning die daar door in haar lijf komt makkelijker kan verwerken.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 11:46

We zijn eigenlijk heel voorzichtig met haar qua werken. Omdat ze zo snel gespannen is en haar spieren dan vastzet, rijden we echt gewoon de basis, met af en toe als ze soepel aanvoelt wat zijgangen.
Grondwerk is zo mogelijk nog moeilijker omdat ze aan de longeerlijn bijgezet of niet, bijna niet te controleren valt, begint te racen en haar rug helemaal strak zet.
Onze stalhoudster voert haar, maar ik weet wel ongeveer wat ze krijgt.
Ochtend voor het naar buiten gaan, een bak gedroogd gras,handje muesli van Hartog (met extra magnesium, )wat luzerne en hooi.
Lunchtijd buiten ruim kuil, bij binnenkomst om 17 u , weer het gras, luzerne, muesli en hooi en in de avond nogmaals hooi of kuil.
Als ze hard gewerkt heeft geven wij nog wat slobber met handje sportbix als beloning.
Als je nieuwsgierig bent kan je bij mijn dochter ,ook hier op bokt MacavityL wat foto,s zien in topic's hoe ze er uit ziet.
Er is overigens weinig verschil tussen seizoenen. Alleen als ze hengstig is, is zo mogelijk nog moeilijker :+
Ik vind het trouwens erg leuk hoe je probeert te helpen en meedenken Tessa !


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 00:55

Dat is inderdaad wat ik probeer te vertellen, het over enthousiasme waar ze zelf het meeste last van heeft.
Maar ik ga verder kijken, wat ik eraan kan doen.
Van Pavo geen antwoord gekregen, en jammer genoeg ook niet veel reacties van mensen die ook bijwerkingen zien bij voedings supplementen...wat ook een beetje mijn bedoeling was zodat we zelf een soort naslagwerk kunnen maken....
O, ja bedankt voor het compliment, we zijn ook blij met het fokresultaat al had ze iets groter mogen zijn dan haar 1.62.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 14:01

Ik heb dinsdag al contact gezocht met Pavo, maar had op de website gezien dat telefonisch contact moeilijk was ivm verhuizing dus e-mail gestuurd. Denk dat de computers ook nog aangesloten moeten worden. :+
En inderdaad net zoals mensen kunnen paarden ergens allergisch voor zijn.
Mijn andere paard kreeg ooit een ontstekingsremmende pasta en na een uur had ze een giga blaar op haar lippen en slijmvlies waar de pasta in haar mondhoeken gespoten was.


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 17:08

Het was jullie 0900 nr, die of constant in gesprek was of de lijn stil viel, en aangezien er op de website een melding stond dat telefonisch contact moeilijk was ivm verhuizing had ik mail gestuurd.
Maar goed je PB is beantwoord :)


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-14 11:58

Ik heb dus ondertussen contact gehad met Pavo, maar dat was van weinig toegevoegde waarde, de reactie zou kunnen komen van de lecithine ?
Nogmaals geprobeerd maar dan met 1/4 van de voorgeschreven hoeveelheid maar weer vreemde reactie en niet willen eten. Na 2x gestopt.
Bericht gestuurd een week geleden aan Pavo of ze de nog bijna volle zak terug willen nemen maar geen reactie gehad .......
Ik heb nu stress mix gekocht, een poeder die zoetig ruikt ( naar spekkies) en zowaar ze eet het en nu na drie dagen nog geen vreemde reacties.( ook nog geen rustgevende reactie, maar het moet inwerken )
Je hebt 2 soorten, de ene met alleen magnesium en de andere met magnesium en de L-trypthofane en die heb ik , wel iets duurder maar de werking zou beter zijn.
We wachten af !!


Mijn lijfspreuk:
Als ik iets doe, dan doe ik het goed, anders begin ik er niet aan !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kozzy en 36 bezoekers