Een goede brok, welke ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Een goede brok, welke ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 12:07

Hallo allemaal,
Ik heb mijn paard nu al een paar maand op Havens sportmuesli staan (was van't zomer) maar omdat ik nu in de wintermaanden niet heel veel meer rijd (niet meer heel intensief) wil ik haar overzetten op een neutralere brok. Ze is net iets te pittig, en dat komt niet alleen door het koude weer.
Nu zou de keus havens zijn, maar lees ook veel over andere soorten voer. Welke ervaringen hebben jullie met welke brok/merk ?

Info
- Merrie
- 1.65 en 14 jaar oud
+- 600 kg
- Rustig karakter wel voorwaards
- 2x pw intensief rijden voor de rest stapritjes
- Staat doorgaans op de weide, op stal is er altijd beschikking tot hooi voor haar
- In de winter snel kans op invallen

Ik zal eerlijk toegeven dat ik van veel soorten voer nog geen kaas heb gegeten, ik weet dan ook niet hoeveel je moet voeren etc.
Mag ook een muesli zijn.

Ik hoor het graag!
Groetjes

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!


Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 12:30

DualPep schreef:
Is pavo condition een goed idee?
Zit ook geen haver in, wat sommige paarden net iets te heet kan maken.

Ik heb zelf als mueslie care 4 life en nature's best als extra, zit weinig energie en suikers in en hij vind het heerlijk.


Condition spreekt mij wel aan maar las op voer/vergelijk dat mensen vinden dat het erg eentonig ruikt. Moet ik er dan wat bijvoeren ?

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!

Gerritt

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 18:26

Stom argument?
Als ik hooi voer, dan ruikt het lekker kruidig en is het mooi van structuur. Ook gras ruikt lekker als dit gemaaid is of vers is.
Als ik een zak brokken lostrek dan moet het ook een beetje lekker ruiken, kruidig en geen muffe lucht. Er staat ook dat veel dat paarden het gewoon laten staan of met lange tanden opvreten. Kan het altijd proberen natuurlijk maar steek me geld liever in iets wat ze wel meteen lusten :)

CM_ dank voor je reactie! Ze krijgt nu sws al 1 kg op de dagen dat ik rij en een halfje wanneer ik niet rij. Ben vanmiddag bij de voerzaak geweest en zet haar terug op havens onderhoudsbrok.

Kan een slotje op dit topic.

Het gaat er niet om hoe goed je in iets bent, als je maar iets doet wat je leuk vind!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ufurio4e en 12 bezoekers