Overschakelen van krachtvoer naar enkel ruwvoer

Moderators: Apple, Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Miss_F

Overschakelen van krachtvoer naar enkel ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 13:17

Momenteel krijgen mijn pony's dagelijks volgend menu krachtvoer:

Quarter: 1,5 schep maïsvlokken + 1 schep mengeling
Haflinger: 2 scheppen maïsvlokken + 2 scheppen pavo podo lac + 2 scheppen geweekte bietenpulp

Samen krijgen ze ongeveer 1 kleine bot hooi per dag

Ik zou nu graag de omschakeling maken naar enkel hooi (en de haflinger eventueel bietenpulp bijgeven wanneer hooi niet voldoende is om op gewicht te blijven)

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, en hoeveel geef hooi geef ik dan best?

Heb jij tijd om mee te doen aan een onderzoek van de HAS Hogeschool?
Miss_F

Re: Overschakelen van krachtvoer naar enkel ruwvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 10:49

@Hamont: Ze stonden vroeger niet aan huis, waardoor ze voornamelijk krachtvoer kregen. Nu staan ze aan huis en kan ik hun voeding regelen, en wil ze dus proberen enkel op ruwvoer te krijgen.

@Kirrr: Ze kregen niet echt veel hooi oorspronkelijk, dus ik vroeg me af of het geen kwaad kan om plots onbeperkt te geven? Mijn quarter is ook heel gevoelig aan teveel gras, vandaar dat ik de link legde naar hooi.

@Bhriseis: Bedankt voor de site, ga ik zeker eens naar kijken. Beide paardjes werken niet meer, dus in principe zouden ze geen krachtvoer nodig moeten hebben.

@petitparis: De haf is al met pensioen (is 22 jaar minstens). Maar ze heeft een zware slag gehad vorige winter, en was met niets dikker te krijgen. Dus toen op aanraden van de DA pavo podo lac beginnen geven, en dat bleek het enige te zijn dat wel nut had.

@Levita30: Lijkt mij een boeiende site, ga ik straks een bestuderen. Ik ben in elk geval van plan om hun waarden in het oog te houden, en moest ik merken dat er tekorten zijn, geef ik supplementen. De haflinger krijgt toch sowieso al iets bij tegen de zomereczeem.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie