fibra voer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: fibra voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 23:40

Ik geef compact gras met vito van marstall, force van marstall en magnesium en vit e en lijnzaadolie.

Je kan bijv alleen compact gras geven met de force. In compact gras zitten ook vit. Je moet er dan geen bergen van geven. De Force is een vitamine brokje. Op zich krijgen ze dan naast goed en voldoende ruwvoer voldoende binnen. Ik weet niet wat voor ruwvoer je hebt? Ik geef magnesium en vit e+selenium bij.
Ze hebben altijd een zoutblok bij ons in de stal. De lijnzaad geef ik om de magnesium te mengen en nog wat andere voordelen van lijnzaadolie.

Ik denk erover om de vito weg te gaan laten, aangezien daar wortelvlokken en knoflook in zit. Daarnaast krijgen ze voldoende goed ruwvoer en hoeven geen grote prestaties te leveren.

Compact gras is wel een dikmaker, maar je moet er gewoon niet teveel van geven. Lucerne geeft ook een scheve calcium/fosfor verhouding als je daar veel van voert. Dan ben je alweer verplicht granen bij te geven.

In gras zal nu niet veel zitten over het algemeen. Ik zou nog wel een beetje oppassen nu het 's nachts erg koud is en overdag nog een zonnetje wil doorkomen. Gras in de tuin groeit ook nog lekker, dus we letten nog wat op fructaan bij deze rare dagen.

Een dik buikje wil ik ook niet en sleept een paard mee, maar het is belangrijker nog om het totaal egwicht en de ''vetplekken'' in de gaten te houden zoals bij de manenkam etc.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nick_en_ik, puppy1128 en 17 bezoekers