Voedingsadvies nodig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Voedingsadvies nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 13:13

Hallo Bokkers,

Ik heb een vraagje wat betreft de pavo vital complete. Even wat info vooraf, mijn paarden hebben onlangs beide een virus onder de leden gehad, diarree, 4 dikke benen en niet lekker in hun vel. Ik ben toen eigenlijk abrupt gestopt met het voeren van de vitamine korrel en het handje fiber force en ben prebioticum gaan voeren. Nu is alles weer normaal, hebben goede drollen, geen dikke benen meer(op mijn merrie na, die heeft achter stalbenen) en ogen weer helemaal fit. Na zoeken op bokt heb ik gelezen dat de verhoudingen calsium fosfor niet goed zijn. De één zegt dat dit verwaarloosbaar is en de ander zegt dat je het moet rechttrekken met iets anders. Ik had het ook nog bij mijn d.a na gevraagd en die zei dat het product aan bepaalde eisen moet voldoen om goedgekeurd en verkocht te mogen worden, dus dat het geen slecht product is, maar dat ik dan beter c4l of fiber force kon voeren. Maar ze staan bij mij op onbeperkt voordroog, dus ik wil zo weinig mogelijk extra voeren wat betreft brok en/of muesli. Toen ze nog op de vital stonden zijn ze niet extra aan hun liksteen(himalaya) gaan likken of zand/modder gaan eten/likken. Alleen ik merk nu dat ze toch iets te kort komen, dit zegt mijn gevoel, dus ik zit te verzinnen om toch weer te vital te gaan geven. Is het verstandig om er nog iets bij te geven om de verhouding recht te trekken(ik kwam ook lucerne tegen) of is dat niet nodig omdat ze alleen op voordroog staan? Ze deden, voordat ze ziek waren, het wel goed op alleen voordroog en de vital, maar ik maak me een beetje zorgen wat betreft de scheve verhoudingen.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Living the good life...❤


Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Voedingsadvies nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 21:46

Kan niemand mij helpen?

Living the good life...❤


Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 23:34

Bedankt voor de heldere uitleg! Ze krijgen savands een net van 5.5kg voordroog in stal, overdag(van 8.30 tot een uur of 7) 1 a 2 plakken(grote baal voordroog) soms hebben ze genoeg aan 1 plak en soms is het smiddags al op en krijgen ze een halve plak erbij, anders staan ze te lang zonder. Vandaar dat ze savonds op stal wat minder krijgen omdat ze anders te dik worden en ze staan op stro dus dan kunnen ze ook daar aan knabbelen. Dus dan is het juist goed als ik de vital bijvoer, want als ik het goed begrijp wordt de verhouding minder als ik meer voordroog voer.

Edit: ze krijgen samen bij elkaar overdag 1a 2 plakken, niet ieder paard 1 a 2 plakken.

Living the good life...❤

Samantha89

Berichten: 1115
Geregistreerd: 02-09-10
Woonplaats: zwijndrecht(z-h)

Re: Voedingsadvies nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-13 17:22

Hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Living the good life...❤


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cookie2222, leanneXXnona, lizzy99, Malenka, Nouvel, puppy1128 en 64 bezoekers