Tevreden met Marstall Force maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:08

Ik zou gaan voor Fibra of Healthy Herbs.
Ik voerde eerst HH maar door de slechte verkrijgbaarheid ben ik overgegaan naar Fibra en ben daar eigenlijk heel tevreden over!
Over beide voeders trouwens.
Ik voer het aan mijn dikke Shet.
Echt super die 2 voeders! +:)+


Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:01

Deborah2 schreef:
Op dit moment voer ik zowel Cavalor Fiberfirce, als Fibra en heb de Wiesen Fasern van Marstall ook gevoerd. Vooral Fibra vind ik erg fijn. Nauwelijks stof, mooi grof en naast lucerne ook o.a. Timothee.
De Fiberforce vind ik toch wat minder en stop ik mee na deze zak. Dat bestaat toch weer voor een groot deel uit 'brokjes'. Wiesen Fasern ook mooi spul, maar ik vind het heel erg fijn. Zelf zie ik liever wat meer structuur.

Ik voer dit 'extra' ruwvoer naast voldoende hooi en geef van alles een flinke hand, al dan niet gemengd met een beetje muesli en supplementen. Tot nu toe het meest tevreden over Fibra. Wordt goed gegeten door zowel een zeer schrokkerige Haflinger, als een kieskeurige Arabier.


Fijn om te horen dat er nog meer tevreden fibra gebruikers zijn :D
Het enige nadeel aan de Fibra vind ik de maïs, maar dat is dan ook gelijk het enige.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:35

Zilfstar schreef:
Nadeel aan de fibreforce toen ik het in de winkel zag was dus idd ook de vele brokjes die erin zaten. Helaas zit in dat spul van Pavo wat ik nu heb ook wat brok maar lang niet zoveel als in de fibraforce. En ik vis de brokjes er voor zover het lukt uit. Gaat mij vooral om het stengelige spul.

Ik heb nu dus DailyPlus van Pavo ben ik inmiddels achter.

Net even naar de Fibra gekeken, maar dat is dus een compleet voer begrijp ik met een vitaminenkorrel erin. Er zit idd mais in en wortelvlokken. Daar ben ik niet zo happig op (paarden wrs wel :Y) )
Zit ook naar de analyse te kijken: suiker 2% en zetmeel 21%
In de Pavo DailyPlus zit 8,9% suiker en 3,2% zetmeel.

Tsja, kiezen tussen 2 kaden wat dat betreft. Nu geef ik maar 2 x een handje op dit moment van de daily plus dus zoveel suiker en zetmeel is dat niet. Ik geloof dat een handje 5 gram weegt? Dan is dat 0,45 gram suiker en 0,16 gram zetmeel.


Dat hoge zetmeel gehalte vond ik aan het begin ook een reden om het niet te kopen, maar als ik verder lees blijken het alleen maar lange koolhydraten te zijn en is de maïs door een verhittingsproces gegaan waardoor het zetmeel makkelijk verteerbaar is geworden. En omdat er zoveel structuur in zit wordt het langzaam verteert en komen er ook geen bloedspiegelsteigingen en dalen. Over de wortelvlokken maak ik me niet zo'n zorgen, het is in zo'n kleine hoeveelheid!

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:56

mystery1980 schreef:
heb hier goede ervaring met het voeren van agrobs aspero in combi met marstall force, aspero is lekker ruw voer waar weinig suikers in zitten.


Agrobs lijkt me ook wel wat. Vooral die muesli -ben even de naam kwijt- en slobber

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:14

superpony schreef:
Ik vind de force ook te klein, maar het gaat er doorheen, dus ze krijgen het wel binnen. Hoewel de een kieskeuriger is dan de ander daarin.

Ik zet bakjes klaar voor de avond en ochtend. Van de action, zijn prima en goedkoop, dus vervang je makkelijk.
Er zit bij mij dan wel lijnzaadolie en compact gras, vito en magnesium in, maar de brokjes gaan er wel in op. Bakje wordt niet vochtig verder van binnen.

De force zelf heb ik gewoon in de emmer waarin ik het heb gekocht.

Ik was ook fan van agrobs, maar ook laatste keer stoffig. Mijten gegeven, maar zit melasse in, dus nu compact gras. Dat los is alleen ontzettend veel en ook iets stoffig. Moet je ook niet teveel van geven, is een dikmaker.

Ik zou liever een groter compleet vitaminebrokje kiezen, maar nog niet tegengekomen wat me bevalt, betaalbaar blijft op 3 paarden en heel belangrijk, gewoon goed aan te komen is.


Misschien is dit iets voor jou:
http://www.jepaardgezondenfit.nl/

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar het ziet er aantrekkelijk uit.

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:30

Zilfstar schreef:
donna123 schreef:
Misschien is dit iets voor jou:
http://www.jepaardgezondenfit.nl/

Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar het ziet er aantrekkelijk uit.



Ziet er goed uit, maar hun idee van goedkoop klopt niet. Zij zeggen voor een paard van 500 kilo ben je met 18 euro per maand klaar. en dat zou goedkoper zijn dan andere merken.
Ik heb Marstall Force, ik koop een zak van 36 euro incl bezorging en ik voer daar mijn paard van 650 en pony van 325 kilo mee en doe er dan ruim 3 maanden mee. Lijkt mij toch flink goedkoper en Marstall is een goed merk.

verder ziet het er best goed uit hoor. maar in vergelijk met de force van Marstall zie ik geen verbeteringen.


Ja dat is waar.
Maar deze lijkt mij toch net even wat beter dan de Force.
Hierbij is echt heel goed nagedacht over de verhoudingen, graanvrij, melassevrij, GMOvrij etc etc

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 08:08

xSCWx schreef:
Waarom ga niet pavo care4life voeren? Dit is een compleet voer met weinig suiker en melasse. En er zit ook een vitamine/mineralen brokje doorheen. Mijn shet eet nog net niet haar bak erbij op.
Is 16 euro voor 20/25 kg geloof ik.


Care4life is een en al kruiden en daar houden sommige niet van.
Veel paarden krijgen er jeuk van.
En ik (maar dat ben ik) ben sowieso geen fan van PAVO.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers