Spelt vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tamary

Berichten: 29028
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:07

karev schreef:
Ik heb me eens verdiept in spelt voeren.

Wie kan mij het volgende duidelijk maken

Voer je spelt alleen, of naast iets, of als extra. Dus kan je de reguliere biks/muesli.weg laten, of niet.

Hoe zit het met scheve verhoudingen qua calcium/fosfor, en als die er is, hoe trek je die recht.

Qua vitaminen ed, krijgen zw die.voldoende als je alleen spelt voert?

En, rare vraag, mijn vriend wertt bij industriele bakker, en kan 20 kg zakken spelt bestellen
Is dit hetzelfde als wat je je paard kan geven? Gaat om ruwe spelt.

Mineralen korrel zou ik wel blijven bijvoeren. Of je calcium/fosfor recht moet trekken hangt ook van de hoeveelheden af.

De spelt die je bakker krijgt is al bewerkt en mist de buitenste schil al. Ruwe spelt is de hele korrel zoals die van de plant af komt.

Spelt is het graan met het laagste zetmeel gehalte, en daarmee ook de laagste energiewaarde, wel bevat het de meeste mineralen, aminozuren, etc.

Bestellen kan hier :
http://www.topdiervoeders.nl/
Eigen merk/merkloos is het goedkoopst, al bevalt die van bioron mij beter (schoner en helderder van kleur). Die haal ik trouwens via distributiepunt in mijn buurt (18 euro 20kg).

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –



tamary

Berichten: 29028
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Spelt vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 23:45

melassevrij is die van subli.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

tamary

Berichten: 29028
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:38

Peet_Paneel schreef:
tamary schreef:
melassevrij is die van subli.

Maar in de luzerne van Subli ondekte ik te vaak stenen _-:( , dus dat durfde ik niet meer te geven!

Andere optie zou dan nog de geitenlucerne van hartog zijn, maar dat zijn grote balen en ik dacht dat daar ook een minimale afname aan zat.
karev schreef:
@tamary, waar haal jij je spelt dan, jij woont ook in drenthe zie ik!

Distributeur zit in Darp.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amarins2 en 6 bezoekers