Voedingsadvies gevraagd, paard met div. problemen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Britt

Berichten: 18880
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Voedingsadvies gevraagd, paard met div. problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:48

Bij mijn pony heb ik heel veel baat gehad bij gericht behandelen met homeopatische middelen. Mijn haflinger heeft ook veel moeite met het afvoeren van afvalstoffen en kan ook slecht tegen gras (met lichte IR en altijd hoog risico op HB, ook snel verzuurde spieren). Zij wordt nu twee keer per jaar gereinigd met een groene leemkuur, die helpt haar bij het afvoeren van de afvalstoffen, daarnaast krijgt ze gedurende het weideseizoen Glucobalance, met dit jaar voor het eerst Podocomp erbij. Dit heeft ervoor gezorgd dat ze heel snel weer bovenop een hoefbevangenheid was (na niet nadenken van de staleigenaar, die haar liet ontsnappen naar een volle wei) en er geen last meer van heeft gehad.

Wat betreft krachtvoer ben ik erg tevreden over de producten van Marstall, mijn hafje staat op de Vito, aangevuld met ruwe spelt. Maar zij heeft juist teveel energie. Mijn vorige andalusiermerrie had ik op Marstall Naturell staan, maar die had geen klachten. Ik hoor ook goede ervaringen over de weidemuesli, wel genoeg energie, maar laag in de suikers :j


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers