Spelt vragen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: Spelt vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:30

Ik heb het een tijdje gevoerd, ik gaf het dan samen met Lucerne van Hartog, ik had dan 250g spelt & 500g lucerne, dan zat de Ca/Phos juist (heb er hier op bokt ook wel topics over gehad). Dit gaf ik verdeeld over 2x per dag volgens mij .. weet ik niet meer zeker :+

Ben ermee gestopt omdat ik ze zo weinig mogelijk wilde geven en nu geef ik alleen nog Optiform van Mijten & Pavo vital (naast gras/voordroog uiteraard), wel zit spelt in gedachte voor moesten ze wat meer nodig hebben, iets waar ze toch energie kunnen uithalen, maar tot op heden gaat het prima zonder.

Alleen lees ik nu weer positieve kanten van spelt (oa voor het immuunsysteem en zou ook goed zijn voor de botten en de gewrichten enzo) en aangezien ze er niet jonger op worden en mijn oudste toch een beetje een sukkeltje is vraag ik me af of ik misschien niet beter dat toch weer zou voeren ... Moeilijk.


Anoniem

Re: Spelt vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:46

Weet niet of je hier misschien wat aan hebt, maar dit is 1 van mijn eerdere topics: [VS] Ca/Phos verhouding, belangrijk of niet?

Hoe de energielevering exact is weet ik niet, maar wel dat spelt een krachtvoer is omdat er dus energie door geleverd wordt. Spelt voeren als je paard geen energie nodig heeft is niet echt handig volgens mij. Hier is nog een spelt-topic, staat ook wel wat in misschien: [VS] Ruwe spelt vs geplette spelt?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 2 bezoekers