Spenk schreef:felicity schreef:Ik heb er helaas ook een staan met astma.
Ik kwam Venhorst tegen op horse event en het klonk heel interesant dat ontstofte hooi. Ik vraag me alleen af als ik een paar balen bestel dan word het toch stoffig van het liggen
Ze komen al stoffig aan
Spenk schreef:Het is gewoon hooi en als het een stoffige partij was is het ook ondanks ontstoffen stoffig.
Buxy schreef:Volgens mij is het ieder jaar het zelfde.. zodra het weer omslaat gaan de prijzen om hoog
Ook van vlas en zaagsel
Tancreda4 schreef:Als je minder stoffig hooi wilt , moet je voor verpakt hooi gaan. JoPack bijvoorbeeld, dat hooi wordt ook meerdere malen gezeefd volgens mij, en daardoor is het stofarmer. En het wordt daarna verpakt in plastic, waardoor het ook in de opslag zo stofvrij mogelijk blijft.
Maar je haalt er niet eventuele schimmels mee weg waar een astmatisch paard op kan reageren. Dan ontkom je niet aan stomen, weken of voordroog denk ik.
Spenk schreef:Nou ik heb meerdere mensen gezien die het kruidenhooi hadden laten analyseren en het torenhoog in suikers zat............ Dus ik hoop niet dat je een hoefbevangen patient dit zonder testen bent gaan voeren.
Gebruikers op dit forum: Antheman en 3 bezoekers