Vaak hebben die 1+1 acties.
Dat was 400 IE per capsule maar zijn niet leverbaar.
Iris van Gulik heeft ook capsules vitamine E.

Stal_Fiore schreef:Ik bestel mijn natuurlijke vitamine E via iemand in het pssm forum op Facebook, Inge Nijkerk.
Zeer goede kwaliteit. En prijs is ook oké aangezien je er 4 gram per dag van geeft.
Marigo schreef:Heb je een PSSM’er dat de behoefte wat hoger ligt? Ik ga er onderzoek naar doen en wat ik vind zeker hier delen. Een van de redenen om humaan te bekijken is omdat ze vaak naast de natuurlijke variant ook alle varianten van de tocoforolen hebben. De opneembaarheid wordt dus ook daardoor beïnvloedt. Dan kun je nog wel een natuurlijke variant hebben, maar als deze bestaat uit 1 tocoferol, dan is dat alsnog te eenzijdig.
Dit is even wat ik tot nu toe heb geleerd, maar wordt vervolgd.
Eapy schreef:Heb je de pavo dailyfit geprobeerd? Mijne eet ook bijna niks maar die gaat er al jaren goed in.
Oretha schreef:Die koeken zijn idd heel droog, mijn paard laat hem ook liggen. Veel te gezond vind ze ze geloof ik![]()
Ik heb bij voermeesters/subli een analyse laten maken van mijn ruwvoer in combinatie met wat ik dan moet geven voor de vitaminen en mineralen. Gezien de mijne geen vitaminebrok wil eten.
Advies kwam naar boven met een meting om subli mineralenbikkels te geven. Eerst was ik daar nooit fan van, vanwege de hoge gehaltes suiker en zetmeel, maar dat hebben ze aangepast. Dus ik durf het nu wel aan.
Ik ga eens een zak proberen en kijken wat mevrouw er van vind, misschien een compromis tussen vitaminebrok en fastfood. Moet toch iets proberen. Met een basisbrok van wat voor merk dan ook moet ik zoveel geven om alles binnen te krijgen en wordt ze moddervet.
Pavo inshape zou een optie zijn, maar die vind ik aan de prijzige kant en veel eiwitten erin.
Eerst dit eens proberen maar weer
julya schreef:Ik heb ook even een vraag. Mijn jonkie ben ik rustig aan het overzetten van de pavo natures best, naar de vitalbix breed&grow. Ik had eerst ongeveer 75-25%, dit ging goed. Daarna 50-50 gedaan, en toen liet ze alles staan. Dus weer terug naar 75-25.
Nu is het zo dat als ik het ook maar iets teveel opvoer, ze meteen alles laat staan...
In hoeverre moet ze wennen, en in hoeverre is het mogelijk dat ze het gewoon niet lekker vind?
darkadia schreef:Ik voer nu sinds begin dit jaar de vitalbix timothee. De schimmel gaat er prima op, maar m’n andere paard zie ik weer met regelmaat mest eten sinds half feb. Heb toen de dosering al verhoogd van 250 naar 300 gr. Daarnaast is er een mineralenbuffet beschikbaar. (Keltisch zeezout, zeewier, brandnetel, moederaarde, diatomeeenaarde, rozenbottel en nog heltie mineral).
Hier wordt op dit moment niet fanatiek gebruik van gemaakt.
Ik overweeg toch weer te switchen van vitaminebrok. Of wellicht moet ik iets los aanvullen. Meer mensen dit probleem in deze tijd van het jaar? (Vorig jaar had ik het met beiden rond deze periode namelijk)
Slmt9 schreef:Mijn ruin heeft dat ook op verschillende balancers. Hij krijgt elk jaar vanaf dat hij begint met ruien zeewier bij tot hij klaar is. Dan heeft hij er geen last van. Begreep dat paarden vooral eten op smaak en niet naar behoefte. Ivm tekorten of juist overschot ben ik geen fan van mineralenbuffet.
Daihyo schreef:darkadia schreef:Ik voer nu sinds begin dit jaar de vitalbix timothee. De schimmel gaat er prima op, maar m’n andere paard zie ik weer met regelmaat mest eten sinds half feb. Heb toen de dosering al verhoogd van 250 naar 300 gr. Daarnaast is er een mineralenbuffet beschikbaar. (Keltisch zeezout, zeewier, brandnetel, moederaarde, diatomeeenaarde, rozenbottel en nog heltie mineral).
Hier wordt op dit moment niet fanatiek gebruik van gemaakt.
Ik overweeg toch weer te switchen van vitaminebrok. Of wellicht moet ik iets los aanvullen. Meer mensen dit probleem in deze tijd van het jaar? (Vorig jaar had ik het met beiden rond deze periode namelijk)
Ja ik had het ook. Mijn paarden doen het beter op Agrobs Naturmineral of Marstall Force.
Gebruikers op dit forum: Dennis, Googlebot en 6 bezoekers