Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-21 23:03

_ENGEL_ schreef:
Wat een interessant ding. Zou je deze ook op een accu kunnen aansluiten met een andere stekker dit ivm met het zeer lage stroom verbruik?


Lijkt me haast wel.... hij verbruikt net zoveel stroom als een simpel ledlampje geloof ik


Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-21 18:49

Hilary schreef:
Kun je dan niet iets met een tijdschakelaar in het stopcontact om ze synchroon te krijgen?


Bij mij heb ik ze ook synchroon lopen.
Fluitje van een cent.....

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-21 11:29

Ik gooi ze overdag op het land met graasmasker..... een dagdeel althans. Dus daar is het masker de beperkende factor.
Mocht er weinig staan en ik wil toch een klein beetje maagvulling erbij verstrekken, dan kunnen ze dat ook prima eten met masker. Maar staan ze op echt kaal land en moeten ze het puur en alleen met het hooi doen, dan zet ik ze gewoon niet op het land. Dan gaan ze alleen maar korte sprietjes staan kauwen met alle gevolgen van dien.

Mijn Feedingmasters staan op de bestrating bij de inloopstallen met een luifel. Ze lopen altijd buiten, en lopen bij elkaar.
Ik heb nog wel wat verschillende voerpunten waar soms gerstestro in zit, zeer arm hooi, of ik bied takken aan.

Het is wel wat lastig mee te denken als ik de lay-out niet ken. Maar ik begrijp dat ze dus dik worden van het gras/ hooi dat je aanbiedt in de wei?

Dan zou ik het zoeken in een masker en zorgen dat je aan zeer arm hooi komt (dat is even zoeken soms). We gaan nu ook de vorstperiode tegemoet, dan is weidegang voor dikkerdjes sowieso wat spannend en kunnen ze misschien beter op de paddock?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-21 23:18

Faya_barock schreef:
Ik heb een veel te dikke PRE en overweeg om de feedingmaster aan te schaffen, ben erg benieuwd naar jullie ervaringen i.v.m. afvallen?
Momenteel week ik het hooi want er zit veel te veel suikers in dit jaar, zijn er mensen die er ook (uitgelekt) geweekt hooi in doen?


Dat zal helaas niet gaan.... het is, ook al is het uitgelekt, toch best zwaar.
En al het vocht zal uiteindelijk het mechanische deel gaan aantasten.

Je kunt echter wel erg goed rantsoeneren met dit apparaat zonder dat ze te lang zonder eten staan.
Kun je niet aan een partij komen die wat armer is? Of bijvoorbeeld deels stro aanbieden?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-21 11:12

Faya_barock schreef:
Bedankt voor je reactie maar op de site heb ik gelezen dat het wel kan, alleen heel goed uitgelekt. Tja en ander hooi kopen... wij hebben hooi van eigen land (vogeltjes land/uitgestelde maaidatum) heb nog 40 grote balen, dan ga je ook niet zomaar ergens anders hooi kopen. En heb begrepen dat in het hooi van dit jaar overal wel meer suikers in zitten dan anders.
En stro bijgeven, mijn PRE stond eerst op stro, maar kreeg daar juist een hele dikke buik van. Geef 1 plak in de nacht erbij.


Joh, wat goed zeg.... ik zie het nu pas. En ik maar heel neurotisch natte stukjes uit mijn gestoomde hooi plukken en regendruppels verwijderen.... hihihi... nou ja....

Afgelopen seizoen was qua suikers okay. De 2 jaren ervoor was het hooi hoog in suikers door aanhoudende droogte.
Afgelopen seizoen was het vooral vaak te nat, dus minder opbrengst.
Ik begrijp dat je niet op ander hooi over gaat als je zoveel hebt liggen... tenzij je het goed zou kunnen verkopen.
Maar goed, als dat weken goed gaat is het ook opgelost...


Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-21 23:32

ruitje schreef:
Vraag betreft het vullen: op de film zie ik los hooi er in gaan. Als je de plakken er gewoon zo in doet: krijgt het paard dan het hooi er goed uit of is het dan teveel geperst om erbij te kunnen.

Hoe makkelijk gaat het afhalen en opleggen van het rek/hoe zwaar is dat?


Ik heb er ook wel gewoon plakken in gedaan hoor... ging ook goed, tuurlijk iets minder makkelijk dan wanneer je het hebt losgeschud, maar dat was ook mijn bedoeling.

Het rek erop en eraf gaat makkelijk, je moet er ff handig in worden

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-21 11:38

Pauline2cv schreef:
Estera schreef:
Hele topic doorgenomen en ga zo de website doornemen, maar toch alvast een vraag.

Ik heb voerrekken en ik zou graag 2 bakken voor 2 paarden aan de andere zijde van de voerrekken willen plaatsen, dus buiten de stal. Kunnen ze daar vastgezet/bevestigd worden of heb je echt een muur nodig?



Ja ze moeten wel echt tegen een muur, je moet ook de stroomdraad weg kunnen werken.


Mmm, hem vastzetten aan 2 balken die je ingraaft en de stroomdraad door een tyleen slang halen en onder de grond door leiden zou ook kunnen denk ik.

Daar is wel wat op te verzinnen.

Als je maar een afdakje creeert

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-21 13:31

Estera schreef:
Ninx schreef:
Mmm, hem vastzetten aan 2 balken die je ingraaft en de stroomdraad door een tyleen slang halen en onder de grond door leiden zou ook kunnen denk ik.

Daar is wel wat op te verzinnen.

Als je maar een afdakje creeert


De voerrekken zitten aan de binnenzijde van de stal. Heb al even gekeken, maar dat gaat hem niet worden, ook ivm een schuifdeur die nog open moet kunnen.

Ik vind het echt een heel goed systeem, maar de prijs houdt me nu nog tegen.


Het is wel het beste dat er op de markt is nu.....

Ik vind het ook wel echt spannend, en veel geld.... nou ja, veel geld. Het is natuurlijk veel geld, maar het is niet duur voor wat het is.
Het is wel echt een geavanceerder apparaat dan alles dat er tot nu toe uitgevonden is aan voerautomaten.

Ik blijf ook maar roepen hoe dolblij ik ermee ben. Na een heel leven klooien met hooinetten en allerlei constructies heb ik nu iets dat werkt.... paarden hebben er nog nooit zo goed uitgezien en ik heb nog nooit zoveel rust in mijn kop gehad omtrent dat voeren.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 11:35

KB12 schreef:
Ik krijg net een bericht van Jan. De levering is alweer uitgesteld. Ik begin nu toch wel licht teleurgesteld te raken. Hij was al uitgesteld tot volgende week en nu is hij dus weer uitgesteld. Ik begrijp dat hun er niets aan kunnen doen, maar het begint nu echt vervelend te worden. Mijn paarden beginnen zich echt te vervelen omdat er nog maar weinig gras is. Ik doe nu alles in hooinetten, hooizakken, en bakken. Alle hooizakken en netten sneuvelen elke week en ze maken er 1 groot zooitje van. Het is enorm tijdrovend en duur nu :( -O-


Ja.... helemaal klote. Nu de oplossing nabij is wil je natuurlijk ook heel graag aan de slag ermee.
Kun je voor nu misschien kleinere mazen gebruiken, en een kwalitatief beter net? Misschien mengen met stro als je ze te zwaar vindt worden?

Kleinere ondernemers als Jan zijn de l*l door alle ellende omtrent aanvoer van materiaal.... Ik neem aan dat hij dat zelf ook echt strontvervelend vindt.
Nog even volhouden! Als je het apparaat straks hebt ben je alle ellende snel vergeten!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 12:02

KB12 schreef:
Het is gewoon vervelend dat net in de periode dat ik hem het hardst nodig zou hebben hij gewoon niet komt.


Ik begrijp je frustratie...... toch met dank aan de Corona gekte..... -O-

Voor nu nog maar even doorploeteren zoals je voorheen ook hebt gedaan.....

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-21 09:55

Cilianne schreef:
Ik volg even mee.

Mijn paarden staan bij mijn ouders aan huis (op hun vraag, mijn vader is op pensioen en is zo toch nog bezig en hij vindt het geweldig).
Maar het is een eindeloze discussie over eten. Mijn grote warmbloedmerrie krijgt onbeperkt hooi in slowfeeders met grote gaten, zij mag nooit zonder staan of ze valt af.
Mijn ijslandermerrie is het omgekeerde, die wordt dik van het zien van een spriet gras. Zij krijgt 4kg hooi verspreid over 4 voermomenten in slowfeeders met minigaatjes.

Of dat is toch de bedoeling.
Het probleem is dat ik met gezin en werk en 3 paarden zelf maar 2 voedingsbeurten per dag kan opnemen en mijn vader doet de rest. Hij heeft echter medelijden met haar en vindt dat ze toch echt niet zo dik is ... terwijl er minimum 50kg nog af moet.
Ik heb omdat mijn vader even niet kon, 3 weken alles gedaan (voor één keer leve corona en thuiswerk) en ze was daarna echt duidelijk beter. Nu voert hij terug mee en de kilo's vlieger er terug aan.

Ik zit echt met mijn handen in het haar. Verhuizen is geen optie, zelf alles voeren lukt echt niet met werk en 3 kinderen, en ik krijg het hem echt niet aan het verstand dat een wortel hier, nog wat hooi bij daar, toch nog even op de wei met onze grote, ... allemaal samen echt teveel is bij haar. Daarbij komt dat ik telkens de hooinetten afweegt en hij daar het nut niet van inziet dus ik heb weinig controle over hoeveel dat hij geeft. De 4 kg is bij mij accuraat, bij hem geen idee.

Dus ik ben aan het kijken naar die feedingmaster, in de hoop dat dat een oplossing zou kunnen zijn.

Begrijp me niet verkeerd, de paarden worden heel goed verzorgd en voor de rest zitten we op 1 lijn.
Hij vindt het gewoon zielig voor haar...


Ik denk dat je er goed aan doet..... In het belang van haar gewicht, maar ook in het belang van haar maag.... met die 4 kilo zal ze te vaak met een lege maag staan.
Ik heb zelf ook IJslanders en houd ze heel goed op gewicht terwijl ik niet bang hoef te zijn voor lege magen en darmen. Ook is er meer rust... paarden zijn tevreden.

Je kunt zelf de tijden en dus de hoeveelheid instellen, hiermee omzeil je de goedbedoelde bezorgdheid van je vader ;-)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 16:42

Faya_barock schreef:
Ik heb ontzettend getwijfeld om de feedingmaster te kopen. Mijn PRE en Shetlander werden moddervet. Na analyse van ons hooi zit er 165 suiker in wat gemiddeld 100 moet zijn. We hebben nog heel wat grote balen liggen dus ben eerst gaan weken, toen gedacht aan de feedingmaster. Maar nu toch eerst gekozen om graszaadhooi te geven. En wat een verschil, ze doen er heel de dag en nacht mee, omdat ze het niet zo lekker vinden eten ze het niet in 1x op dus 24 uur hooi in hun buik. En nu na 2 weken een heel groot verschil. Gok al op 15/20 kilo eraf. Dus misschien een idee om te proberen voordat je zo'n duur apparaat aanschaf....


Graszaadhooi moet je paard wel kunnen verdragen.
Een beetje oppassen kan ook geen kwaad gezien het feit dat dit hooi voor de productie van graszaad flink bespoten is.
Ik was er ook blij mee en het leek de gouden oplossing, ik ben nu echter blijer dat ik ‘gewoon’ hooi voer maar het kan reguleren.

Dus ik begrijp je zeker hoor, maar probeer er toch een beetje mee op te passen

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 16:44

Cilianne schreef:
Mijn ijslander moet spijtig genoeg op droog voordroog. Ze reageert op stof en schimmels in gewoon hooi en heeft al enkele keren cortisonen en medicatie moeten hebben hoewel we het hooi weken voor beide paarden. En voordroog staat hoger in eiwitten dus daar mag ze nog minder van ...
Het probleem is ook echt het verschil in voeren tussen mij en mijn vader: een half hooinet bij mij is heel wat minder dan een half hooinet bij hem. Na een jaar strijd ben ik dat echt wel beu. De feedingmaster geeft de kilo's aan en die kan ik gewoon 1x per dag vullen ...


Wat is het eiwitgehalte?

Ik heb IJslanders en ben juist blij wanneer er wat meer eiwit in zit.
Veelal zit er juist te weinig in en moet je het supplementeren. Zonder eiwitten geen spieropbouw.
Als je lekker met ze werkt en het eiwitgehalte te overzien is zou ik me daar niet druk om maken.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-22 10:50

Hoe gaat het met alle feedingmasters?

Ik was benieuwd op welke instellingen jullie je Feedingmaster hebben staan. Dus hoeveel eet-minuten en hoeveel pauze. En hoeveel kilo per etmaal ongeveer.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 13:23

_RobinA_ schreef:
Ik ben ontzettend blij met mijn feedingmaster, mijn pony echter iets minder. Zij vindt het nog steeds erg vervelend als het hooi wegzakt en ze er niet bij kan. Ze begon heel erg te schrapen, dus ik heb uit voorzorg een rubberen mat om de feedingmaster gelegd. Het gaat wel steeds wat beter en ik verwacht dat als het straks mooier weer wordt, het alleen maar beter zal gaan. Ik heb hem momenteel op 3 minuten eten en dan 5 minuten wachten staan. Ik ben nog aan het zoeken wat het beste voor haar werkt. Maar mijn pony ziet er al zoveel beter uit! Voorheen was ze altijd helemaal opgeblazen, maar dat is ze helemaal niet meer. Een beetje jammer dat ze zelf nog niet door heeft hoeveel goeds de feedingmaster voor haar doet.


Hoe lang heb je de Feedingmaster nu in gebruik?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-22 09:23

lovelance schreef:
monsera schreef:
Leuk om te lezen dat ze dus alle 3 hun plan trekken.

Hoeveel heb je er staan?
Voor ieder eentje of eten er ook paardjes samen uit 1 bak?


Ik heb er nu 3 staan, voor 3 paarden, maar heb een vierde in de schuur staan. Die gaan we komende maand installeren, vanwege een paard in pension die erbij komt. Ik wil voor elk paard een voerplek.

Maar mijn fjord en Spaanse ruin eten vaak samen uit 1 bak.
Ik maakte mij van te voren heel druk hoe ik alles synchroon ging laten lopen, de eerste 3 dagen rende ik ook keihard van bak naar bak om ze op P1 te zetten na het vullen. Maar omdat de ene bak eerder leger raakt dan de andere omdat daar dan maar 1 paard uit eet en een andere bak 2, loopt het na een paar uur allang niet meer gelijk.
Ik was bang dat mijn merrie dan van kist naar kist zou lopen om de rest weg te jagen en alsnog veel te veel zou eten, maar dat is dus niet zo.

Na 24 uur zit er gemiddeld over 3 bakken nog zo'n 5 - 7 kg hooi in. Ik probeer ze tot de 10kg te vullen. Ze staan dus echt niet zonder hooi en dat geeft veel rust.


Wat superleuk om te lezen!!
Na verloop van tijd wordt het ook echt steeds relaxter.... ik kan me niet meer voorstellen hoe het was zonder deze apparaten.
Mijn merrie (maagzweer en koliekgevoelig) en mijn ruin (snel te dik) zijn beiden in vorm en hebben geen klachten, voor het paard is het dus echt top. Mijn merrie heeft ook gevoelige luchtwegen, en met deze bak kunnen ze minder wroeten met hun neus in het hooi... en ook dat is heel gunstig!

Die passive Physio dingetjes doe ik ook wel..... zodat er een beetje gerekt en gestrekt wordt naar hoger, verder, lager hangende hapjes

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-22 15:25

Ipsilonka schreef:
Mijn shet heeft een hele tijd op strikt dieet gestaan, Max 2 kg per dag. Eet nu uit de feedingmaster 0,8 min en 9 min niet. Hij eet nu meer, maar heeft er geen last van. Ik denk doordat het de hele dag in kleine porties komt.


De mijne, IJslanders en shet, hebben een soortgelijke interval..... Gaat top.

Soms hang ik hier en daar nog wel het e.e.a. (kleine netjes) op voor een beetje passive physio.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-22 13:39

Cilianne schreef:
Het is toch niet zo simpel.
De feedingmaster staat nu op 0,8 eten en 9 minuten naar beneden.
We hadden hem volledig gevuld (10 kg) met het idee dat ze dan 48u eten zou hebben.
We hebben hem gisteren om 12u gevuld en deze ochtend om 7u was hij leeg ...

Goa heeft dus op 19u 10kg gegeten, meer dan het dubbele van wat ze op 24u mag hebben ...
Iemand ideeën?


Trek het hooi niet teveel los. Zorg dat de plakken wat meer compact/ intact zijn.
Welk rooster heb je erop?

Het is wel vreemd.... dan is ze wel erg handig. Plakken meer intact laten, zorgen dat het goed stevig aangedrukt is. En dan je eettijd met 1/10e korter en je pauze 1 minuut langer.... en wanneer nodig nog maar iets bijstellen....

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-22 12:48

Carol10 schreef:
Even een schepje omhoog.
Hoe bevallen de feedingsmaster nu, nu ze een tijd in gebruik zijn?
Ik heb er ook 1 gekocht maar heb hetzelfde probleem als cilianne, ze plukt het eruit en heeft na 5 uur 8kg op. Het is een Connemara d pony dus die hoeft niet zo veel.
Op het moment wordt ze alleen maar dikker ipv dat ze afvalt |o
Cilianne heb jij het probleem opgelost? Ik las over het hooi niet uitschudden, dat ga ik proberen.
Nog andere ideeën?


Hoe heb je de tijden ingesteld?

Weet je wat er in je hooi zit en hoeveel kilo zou je daar normaal gesproken dan per etmaal van kunnen voeren?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-22 13:28

LinSa schreef:
Is er ook iemand die het hooi stoomt en dan in de feeding master doet? Ik ben bang dat het te vochtig is.


Ja, ik stoom het. En maak het zelfs licht vochtig.
Het droogste deel leg ik onderop en de rest daar bovenop

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-22 13:28

Carol10 schreef:
Ik doe hem gewoon open en vul hem bij, maar ondertussen ben ik van stal verhuist en heb ik hem niet meer nodig. Dus als iemand interesse heeft….


Wat vraag je ervoor?

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-23 17:50

MaritB schreef:
Vetra schreef:
Mijn zelfgebouwde automatische ruwvoerbak staat te koop. Gemaakt naar het idee van Femke Dölle; met een timer die (max) 8x per 24 uur de klep van een bak opent en weer sluit na een bepaalde zelf instelbare tijd.

De bak is zeer geschikt voor slopers/lompe paarden, het frame is zelf gelast en de platen zijn van trespa dus slijtvast.

Is er interesse, graag PB. Let op ophalen in Woerden.



ik ben wel benieuwd hoe het er uit ziet? (en grappig is bij mij in de buurt) ik heb zelf 2 van zulke bakken maar mijn shet duwt de klep open met haar neus (zit gewoon een eeltplekje nu, en haar manen schuren erdoor af :') :Y) :7 )


Kennis van mij heeft er metaaltape onder geplakt en daar stroom op gezet.
Nu doen haar paarden het niet meer.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-23 19:09

valinor schreef:
Wij denken over aanschaf Haybutler of een soortgelijk systeem dat hooi laat vallen. Zijn er mensen die uit ervaring weten hoe de kwaliteit op de lange duur is? Veel slijtage of storingen?


Is er is een reden dat je daarvoor zou willen kiezen ipv Feedingmaster?

Ik vind alle apparaten geniale vondsten hoor, en alles zeer fijn om vaker te kunnen voeren.

Maar de Feedingmaster ontzorgt, lijkt mij, wel meer.
Je vult hem, en je hoeft 24 uur lang nergens meer over na te denken. De eetpauzes zijn ook korter.
Het is minder voeren in porties (zoals bij mensen en honden bijv), maar meer het principe van hapje/ stapje.

Als ik dan toch zou investeren zou ik toch kiezen voor de feedingmaster.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-23 09:07

Faya_barock schreef:
Vandaag ruim een week de feedingmaster in gebruik, en eigenlijk nog niet heel tevreden.
Ik heb de tijd van eten op 2 minuten en 7 minuten niet.
Ik heb de feedingmaster gekocht omdat mijn paard zijn hooi in no time op wist te eten, kreeg fijnmazig net, en veel te dik was (verder alleen balancer) en opgeblazen en winderig, al echt van alles geprobeerd.
Dus dit was eigenlijk mijn laatste optie. Na een week nog geen verschil. Als ie omhoog staat, eet ie of zijn leven er vanaf hangt en staat constant boven de bak, hoewel ze een ruime uitloop hebben.
Ook hoorde ik dat de paarden het hooi met hun lippen pakken en de tanden niet beschadigd raken, maar als ik ze observeer, hoor ik constant de tanden tegen de tralies, hoe slecht is dit??


Wat heb je geprobeerd mbt die onrustige darmen? Veel paarden die daar last van hebben.
Mijn merrie leek haar hele leven ook al drachtig van 3 veulens. En verder was ze dan slank.
De Feedingmaster heeft zeker geholpen. Maar zoals alles heeft het wat tijd nodig.
Wat de tanden betreft: dat herken ik niet. Is het gewoon hooi of voordroog? Er zit wel verschil in het gemak waarmee ze het eruit krijgen met verschillende typen hooi.

Als je echt van die darmtoestanden af wil zou je Anne van Eqinful eens kunnen benaderen.
Mijn merrie is daar zo van opgeknapt.
Die darmen moesten echt herstellen.
Ik ben iedere dag verbaasd over het resultaat. Heel blij mee!!!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-23 16:14

Even een idee met jullie delen....
Ik heb nu 2 bakken staan in een overdekte stal/ luifel waar beide paarden in kunnen. Nu is mijn merrie een beetje een takkewijf (verder wel lief hoor), en dus is er soms wat gesteggel in die stal. Dat vind ik niet zo prettig....

Dus ik dacht: stel dat ik de 2 bakken met de ruggen tegen elkaar zou zetten in zo'n overdekte ruif. Dan de stroomtoevoer onder de grond er naartoe.
Dan kunnen ze er omheen lopen en sluiten ze elkaar nooit op.
De enige bedenking is regen.... ik zou dan misschien de zuidwestkant een beetje moeten dichtzetten. Enig inregenen kunnen ze wel hebben op zich, als je het kastje vooraan maar regenrijk houdt.

Zou zoiets werken?


Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lletam, Miran, puppy1128 en 70 bezoekers