Coolstance copra ervaringen?

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:24

Gulpje schreef:
Is er misschien iemand waarvan ik 2 scheppen mag 'overnemen' om te proberen? Ik betaal er uiteraard voor!

Ter aanvulling, ik heb net mijn veearts geappt of dit geschikt is voor mijn paard met slokdamrproblemen. Hij is van ver gekomen en heeft nu nog net even dat laatste zetje nodig voor zijn bovenlijn dus dit lijkt me enorm interessant. Wat wel belangrijk is om te weten, zet dit enorm uit als in dat het een soort klei wordt zoals bij de BodyBuilder van Mijten? Dat was niet zo geschikt voor hem namelijk daardoor!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

hortensia

Re: Coolstance copra ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:49

Het zet wel goed uit, maar word geen klei, blijft mooi los

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 13:59

hortensia schreef:
Het zet wel goed uit, maar word geen klei, blijft mooi los

*\o/* Thanks, dat klinkt goed!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 14:36

Ik vind het behoorlijk te vergelijken met losse zemelen! Alleen dan van kokos en met rookworstengeur _O-

Cupido <3 mijn zwarte droom. Dressuur B+17 L1+11 L2+23 M1+14 M2+10 Z1+16 Z2+4
Blue Ocean <3 vaarwel lief vriendje. Dressuur ZZZ+4 eindstand

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 15:08

Ik vind het gewoon net als een slobber of zemelen.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-21 18:22

Ik ben nu vanaf maandag bezig met dit voer. Eerst nog een beetje gemengd met het “oude” voer. Ik voer 3x daags 100 gram. Hij staat een paar uurtjes per dag op de wei en krijgt ruim hooi (hooibak heb ik nog niet leeg gezien). Ik heb het gisteren voor het eerst klaargemaakt in bakjes om het door stal te laten voeren in de ochtend en avond. Ook dat gaat schoon op. Morgen gaan we 1 portie mengen met de Liquihorse (vloeibare vitaminen / mineralen) dus dat is weer spannend want dan smaakt het weer anders.

Tot op heden ben ik echt wel tevreden. Het ruikt vreemd en ziet er niet heel lekker uit maar he, hij eet het en hopelijk knapt hij ervan op! Ik weet alleen niet tot hoever ik de hoeveelheid moet opvoeren. Voor licht werk is het tot 1 kg per dag maar dat is heel veel voer … hij heeft wel de neiging dik te worden dus ik ben voorzichtig.

Als je dit als hoofdvoer zou willen geven en je traint flink met je paard dan is dit voer best prijzig.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 16:21

Had wat van een lieve bokker overgenomen.
Mijne eet t met smaak.
Nu niet nodig voor hem, maar wellicht in de toekomst wel

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:42

Nou ik heb de vegetarische rookworst ook besteld. Paard is qua gewicht wat ingevallen door tijdje slecht hooi en in de spieren omdat ze door een blessure een week of zes niet getraind is. Ga haar ongeveer een halve kg per dag geven denk ik, hoe snel zou ik dan resultaat moeten verwachten?

“Life is not a fairy tale. If you lose your shoe at midnight, you’re drunk.”

Follow us on Instagram @nynke_paradressage
https://instagram.com/nynke_paradressage?utm_medium=copy_link

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:54

Nynkex01 schreef:
Nou ik heb de vegetarische rookworst ook besteld. Paard is qua gewicht wat ingevallen door tijdje slecht hooi en in de spieren omdat ze door een blessure een week of zes niet getraind is. Ga haar ongeveer een halve kg per dag geven denk ik, hoe snel zou ik dan resultaat moeten verwachten?

Haha, geen idee. Ik ben nu net 2 weken bezig en nog steeds op 300 g. Die van mij zit niet zo best in zijn vel op het moment dus bloed laten prikken vorige week op verdenking van PPID. Hij wordt wel snel dik dus ik ben voorzichtig begonnen. Ik ga nu pas wat meer ophogen omdat ik hem heel erg hoekig vond de afgelopen dagen. Als ik weet wat / of hij iets mankeert kan ik hopelijk eea wat beter plaatsen.