Flexineb ervaringen

Moderators: Apple, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne, Nicole288

Fangio

Re: Flexineb ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 23:46

Hier ook een paard dat de flexineb geen probleem vind, maar de equihaler echt bloedirritant. Ik had inderdaad ook hetzelfde, dat dat 'vliesje' eraf ging en dan kan je er dus eigenlijk al vrij weinig meer mee :+ Flexineb eerst een paar keer geoefend door het uitlaatventiel eraf te halen en daar een wortel door te steken. Sindsdien ziet hij me graag komen met dat ding

Mijn paarden hebben trouwens nu allemaal equibedding in stal. Heel tevreden van als bodembedekking.

Longen en darmen zijn hier ook beide een probleem, maar ook een beetje kip & ei heb ik zelf het idee. Hij heeft last van z'n darmen gekregen na de prednison & AB voor z'n longen, dusja :+

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-21 07:25

felicity schreef:
Ik vind mijn flexineb even niet leuk meer.

Ik heb nog een ouder model. Van de week gaf hij ineens storing.
Paniek mijn paard kan niet zonder.

Contact opgenomen met flexineb omdat het een ouder model is word deze niet meer gerepareerd. Dus een nieuw kabeltje besteld. Nu doet hij het weer 1 sessie en geeft dan weer storing. Krijg hem dan ook niet meer werkend.

Ga nu maar weer een nieuw cupje bestellen in de hoop dat dat het probleem oplost.

Zie het niet zo zitten om een nieuwe batterij te moeten kopen. Ik blijf het ontzettend veel geld vinden.

Nieuw cupje loste het probleem ook niet op -O-

Uit pure wanhoop maar een nieuwe controler besteld. Hopelijk gaat deze langer mee. Dure bedoeling op deze manier.

[O]

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:39

Oh wat balen idd... Het is fijn dat alle onderdelen los te bestellen zijn, maar het is wel een prijziger bedoening...

Zag dat de flexinebs nieuw ook best stuk duurder zijn geworden. Nog een reden mijne ondanks niet gebruiken aan te houden...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 21:00

@Felicity: hoe lang is je flexineb mee gegaan dan?

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-21 01:48

Ik heb hem zelf maar een half jaar gebruikt. Wel heel intensief.
Ik had hem overgenomen van iemand anders die hem ongeveer 1.5 gebruikt heeft.

Ik heb ook geen idee hoelang ze normaal mee gaan. En wellicht had ik gewoon pech.

[O]

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 01:59

Ik heb ze weleens gehuurd en vaak zitten er meerdere batterijen bij. Ik denk dat die dus wel redelijk kwetsbaar zijn en niet heel duurzaam?

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-21 07:00

De batterijen die in de controller zitten (Lithium Ion) gaan maar een bepaald aantal laadcycli mee, ik dacht ergens richting de 500. En ze zijn ook best gevoelig, net als de batterijen in bijv. fietsen, telefoons en dergelijke apparaten. Te vaak te leeg laten gaan en/of te lang leeg laten liggen, te koud bewaren of juist te warm, heeft invloed op de levensduur. Vooral dat eerste, want als je oplaadt als de batterij ongeveer halfleeg is gaat ie nog veel langer mee dan die 500.
Maar het lijkt me niet dat je daar dan storing van krijgt eigenlijk. Wel flink balen inderdaad, en een béétje jammer dat er niet even naar gekeken kan worden, want ouder of niet, goedkoop zijn ze nooit geweest.

.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-21 01:51

*\o/* *\o/* we hebben weer een werkende.
Hopelijk van deze wat langer plezier.

[O]