Paard trekt linker achtervoet erg hoog op met stappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beegee
Berichten: 949
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:28

Toen mijn paard dit had, heb ik direct de kliniek gebeld en overlegd, filmpjes gestuurd etc... Gelukkig fijne diagnose, beknelde zenuw agv zwelling. Paard had de dag ervoor een flinke uitglijder in het land gemaakt, dus vermoedelijk daardoor... En anders door het eten van een giftig plantje in de weide, door de toxines die vrijkomen kan zo’n reactie getriggerd worden. Dat dit bij ons gebeurde was echter niet waarschijnlijk daar de weide schoon is en paard dus zo gevallen was de dag ervoor. Het was sowieso iets neurologisch daar paard ook geen pijn had. Overnight hanetred was ook niet waarschijnlijk. Behandeling was simpel: corticosteroïden. Uiteindelijk is dat niet eens nodig geweest en dus niet gedaan omdat het zo weer weg trok. Met een weekje niets meer te zien.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 17:30

Hoe lang staat je paard op stal per dag?

ViveChopin07

Berichten: 80
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 19:10

marleen_usar schreef:
Hoe lang staat je paard op stal per dag?


Hij staat momenteel 24/7 buiten

ViveChopin07

Berichten: 80
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 19:15

Nico12 schreef:
Dierenarts weet dit het beste. Je ziet hanentred soms in de topsport bijvoorbeeld Seacoast Pebbles Z maar die heeft het veel erger. Tegenwoordig mag ze starten 5 ster springen met dierenartsverklaring en ze was ook recentelijk Brabanthallen live op tv te zien.


Dierenarts is er ook bij geweest zoals ik in mijn eerdere post meldde

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Paard trekt linker achtervoet erg hoog op met stappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:25

Fijn dat de veearts is geweest en dat het lijkt te beteren!

Ik ken ook een paard met, waarschijnlijk iets van hanetred of irritatie door de staart. Die toont echt compleet anders.