Actuele prijs hooi

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:35

Wellicht niet relevant want ik zit in Duitsland, maar ik betaal op dit moment:

€4,- voor een klein baaltje
€ 27,50 voor een midibaal voordroog
€ 60,- voor een onverpakte rondbaal hooi (+/- 400kg)

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 19:44

Volgens mij is dat zo afhankelijk van de leverancier. Ik heb alleen plek voor kleine baaltjes (ze moeten naar zolder) en ik betaal tussen de 4,50 (bij lokale boer, moet ik het zelf halen en alleen als hij over heeft) en 7 euro per baaltje (ontstoft Duits kruidenhooi, thuisbezorgd). Ik heb ook weleens er tussen in betaald maar ik heb te vaak prut gehad, dus ik hoop maar dat dit jaar de lokale boer wel weer over heeft (afgelopen jaar hadden ze maat 1 snede vanwege de droogte) en anders betaal ik wel gewoon voor dat Duitse kruidenhooi. Dan weet ik tenminste zeker dat ik het niet weg hoef te gooien en hoef ik ook niet stad en land af om te gaan kijken, een baaltje te testen etc. Als ik grote balen kwijt zou kunnen of bv voordroog in balen zou willen, dan zou dat wel veel geld schelen, dan zijn er ineens veel meer opties.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:47

Voor mij is het gewicht ook heel belangrijk. €7 voor een baaltje van 15 kg of 25 kg is natuurlijk ook een groot verschil en uit ervaring weet ik dat de meeste hooibaaltjes eerder richting de 15 kg gaan. (15-20 kg)

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:12

Mijn kleine baaltjes zijn zelfs maar 11 kg. Maar is ook maar 2 euro. Hopelijk blijft dat dit jaar ook nog zo.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:35

Goed lezen is ook moeilijk.. In de link die ik eerder postte wordt gewoon weidehooi genoemd. Denk dat meer mensen weidehooi voeren, dan dat dure kruidenspul.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:19

Zoveel scheelt dat dure kruidenspul niet met fatsoenlijk weidehooi, dat kan ik namelijk ook bestellen. Er staat dijkhooi/weidehooi en met dijkhooi heb ik niet de beste associaties. Als ze hier de dijk maaien staat dat ongeveer gelijk aan bermhooi, behalve misschien de uitlaatgassen en troep die automobilisten erin gooien en een klein beetje minder onkruid, maar gegarandeerd vrij van bv. JKK is dat sowieso niet.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 02:16

Wij hebben dit seizoen nu 5 leveranciers gehad, omdat we steeds een mooi eerste baaltje hebben en het of het enige mooie baaltje is, of het na 3x halen slechter wordt.

Had de duurste van nu gekozen. Die vraagt 5,50, zou stofvrij zijn, top kwaliteit etc. Begon ook super, maar al snel wat stoffige balen en een baaltje met schimmel.
De vorige beloofde ook stofvrij, onkruid vrij en was er heel precies op vanwege eigen paarden. Maar daar dus al paar keer stuk ijzer in gevonden, zit vol zuring en sommige waren wel stoffig.
Rest is een beetje gelijk, dus balen.

Eentje was wel mooi, echt stofrvij, maar erg kort gesneden en zat wel zuring tussen.

Prijs kan me eigenlijk niks meer schelen. Ik wil gewoon goed hooi. Van 1 leverancier hadden we al langere tijd hooi en stopte ze met eten. Was ook niet super, maar net als de rest.

_hill_
Berichten: 315
Geregistreerd: 06-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 07:44

Onze leverancier ging van 6,50 naar 7,50 voor 20kg baal. Nu waardeloos hooi vol met eikels, takken en esdoornzaad. Daardoor baal Duits Kruidenhooi gehaald van 20kg voor 9 euro

Nu bij een grote jongen besteld, ongeveer 130 euro voor baal weidehooi van 450kg.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 09:39

130 euro voor een baal hooi... pfff, ik schrik echt van die prijzen.. Wij halen af en toe ter overbrugging wat kleine baaltjes hooi, dat zijn zware pakjes voor 2,50 per stuk echt super mooi spul...

Echt ben blij hier te wonen, ik zou geen 5 paarden kunnen hebben met de prijzen die hier voorbij komen...

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:04

Ik betaal 3,50 voor een klein baaltje van 15 a 20 kg.

pluisje88

Berichten: 8075
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:38

Anderhalf jaar geleden kostte een grote vierkante baal onverpakt hier 55,-
Nu kost die zelfde baal al 95 ex btw en het zijn nog geen mooie balen ook niet. Andere jaren had je over deze balen gezegd het is goedkope meuk en dat is te zien. Maar ditzelfde is nu gewoon super duur. Het is logisch dat het duurder wordt bij schaarste maar we kunnen. U wel heel hard een goed hooi jaar gebruiken. De achterhoek blijft zo droog dat het gras gewoon simpelweg niet meer groeit helaas...

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:14

Afgelopen dinsdag 10 zware rondbalen gekocht van 1.40/1.45 doorsnede.
40 euro per baal en 70 Euro bezorgkosten.
Ik geloof dat dit een best goede prijs is

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 13:55

Ik heb vandaag weer een grote baal gehaald.. Pff, €125 voor 500 kilo.. En ze hadden ook nog 'betere kwaliteit' liggen; dik 400 kilo voor €140 :=

Nu hopen dat het genoeg is om uit te komen totdat de eerste snee van 2021 gevoerd kan worden, dan zakken de prijzen weer wat..

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:02

hopen inderdaad op een beter hooi seizoen

wij verkopen momenteel de grote balen van 450 kg voor € 100,00 geleverd , als ik de prijzen zo zie voorbij komen nog niet zo heel erg gek zeker niet voor omgeving waar wij zitten tussen leiden en alphen aan de rijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 15:26

Voor een baal van 2,20 op 1,20 en een 60/70 hoog betaal ik €40 inclusief levering. Ik stuur de buurman een berichtje en hij komt het brengen :') Er gaat dan ook wel eens wat eieren of een konijn etc die kant terug op. Of wat groenten en fruit uit eigen tuin.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:15

kimmie261 schreef:
130 euro voor een baal hooi... pfff, ik schrik echt van die prijzen.. Wij halen af en toe ter overbrugging wat kleine baaltjes hooi, dat zijn zware pakjes voor 2,50 per stuk echt super mooi spul...

Echt ben blij hier te wonen, ik zou geen 5 paarden kunnen hebben met de prijzen die hier voorbij komen...


Jeetje, jammer dat de grens over nu zo lastig is :( 2,50 heb ik echt nog nooit betaald. Zelfs omgerekend naar guldens betaalden we al meer.

Een kennis betaalde dat 10jr geleden wel in t Noorden, maar dat is hier nu ook voorbij.

Anoniem

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:25

Is het echt zo duur bij jullie? Hier betaal je €1,75 tot €2 van het land afgehaald. Niet van het land afgehaald een €2,50 en dan heb je best wel mooie kwaliteit.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:30

Hier betaalden we op het eind 6.25€/baaltje van 18kg. Toen de kwaliteit daarvan wisselender werd, zijn we overgestapt op Venhorst Fourage, dat was goedkoper. De prijs is waarschijnlijk sindsdien weer verder omhoog gegaan.

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 16:55

superpony schreef:
kimmie261 schreef:
130 euro voor een baal hooi... pfff, ik schrik echt van die prijzen.. Wij halen af en toe ter overbrugging wat kleine baaltjes hooi, dat zijn zware pakjes voor 2,50 per stuk echt super mooi spul...

Echt ben blij hier te wonen, ik zou geen 5 paarden kunnen hebben met de prijzen die hier voorbij komen...


Jeetje, jammer dat de grens over nu zo lastig is :( 2,50 heb ik echt nog nooit betaald. Zelfs omgerekend naar guldens betaalden we al meer.

Een kennis betaalde dat 10jr geleden wel in t Noorden, maar dat is hier nu ook voorbij.


Ik vermoed dat de prijzen straks nog wel omlaag gaan, er is zo vreselijk veel aanbod, en er komt straks weer nieuwe lading hooi aan, misschien kan je dan een keer (als de grens weer open) is een lading ophalen, als je dat zou willen tenminste

Het goedkoopste wat we ooit aan hooibaaltjes gehad hebben was 1 euro de baal , wel zelf van het land halen en dat was zulk mooi hooi , zware baaltjes ook, jaar erop stond de man weer bij ons voor de deur of we nog baaltjes wilde, alleen was hij wel wat duurder, 1,10 het baaltje :') , alleen toen hadden we niet nodig...

Ik hoop ook stiekum om straks een beetje een slag te slaan voor de komende winter... :o

Hier wordt bv al 12 rondballen aangeboden voor 200 euro, is nog geen 17 euro de bal... ik hoop dat dit een beetje de prijzen gaan worden en dan gelijk de winter voorraad aankopen:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-313-3038

Mloui

Berichten: 1644
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:04

@kimmie: als die boer voor de deur staat en je hebt zelf niet alles nodig, ga ik met liefde op trip naar Duitsland om een voorraad op te halen voor dat geld!

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:11

Mloui schreef:
@kimmie: als die boer voor de deur staat en je hebt zelf niet alles nodig, ga ik met liefde op trip naar Duitsland om een voorraad op te halen voor dat geld!


:D Je hebt gelijk, hier 2 euro baaltjes en bij grotere afname kan over de prijs onderhandeld worden:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 9-313-2761

Maar ik zou echt bijna zeggen bokkers verzamelen die een beetje bij elkaar in de buurt wonen en dan de kosten van transport verdelen en een vrachtwagen een berg hooiballen laten ophalen... dat zou moeten lonen lijkt mij toch? Geen idee wat een transport kost hoor, maar lijkt me bijna wel na te vragen

Anoniem

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:14

Ik ken een stal in Oost Vlaanderen Belgie die ze laat komen uit de Eifel. Die zijn €90 kwijt per grote baal en het is echt topkwaliteit.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 17:17

Moestuin schreef:
Is het echt zo duur bij jullie? Hier betaal je €1,75 tot €2 van het land afgehaald. Niet van het land afgehaald een €2,50 en dan heb je best wel mooie kwaliteit.


Moet je dat wel kunnen doen. Hier was aanbod 3,50 vanaf het land, maar daar heb ik niet de middelen voor, dus wordt het alsnog even duur als 2x per maand ergens halen.


kimmie261 schreef:
Ik vermoed dat de prijzen straks nog wel omlaag gaan, er is zo vreselijk veel aanbod, en er komt straks weer nieuwe lading hooi aan, misschien kan je dan een keer (als de grens weer open) is een lading ophalen, als je dat zou willen tenminste

Het goedkoopste wat we ooit aan hooibaaltjes gehad hebben was 1 euro de baal , wel zelf van het land halen en dat was zulk mooi hooi , zware baaltjes ook, jaar erop stond de man weer bij ons voor de deur of we nog baaltjes wilde, alleen was hij wel wat duurder, 1,10 het baaltje :') , alleen toen hadden we niet nodig...

Ik hoop ook stiekum om straks een beetje een slag te slaan voor de komende winter... :o

Hier wordt bv al 12 rondballen aangeboden voor 200 euro, is nog geen 17 euro de bal... ik hoop dat dit een beetje de prijzen gaan worden en dan gelijk de winter voorraad aankopen:
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 0-313-3038


Het is hier nog niet op, maar de kwaliteit is om te huilen. Bij 5 geweest afgelopen periode, van 4 tot 5,50 betaald en het is gewoon echt niet goed.

Heb op jaarbasis ong 700/800 baaltjes nodig en die kan ik niet halen, uitladen of opslaan helaas. Wij halen ongeveer elke 2-3 weken 25-30 pakjes. Kunnen er wel meer kwijt, maar niet meer in de trailer kwijt en erin en eruit is wel pittig.

We gaan er wel over nadenken en dan evt met een heftruck huren kijken wat we volgend jaar kunnen doen.

Maar ik vind groot inkopen momenteel ook een risico. Had een adres en na maanden stopte ze met eten van dat hooi.
Nu dus 5 anderen geprobeerd en eerste test balen steeds mooi, maar partijtje dat we haalde zat toch veel zooi in, was stoffig of veel zuring. Heb er nu al iets van 10 liggen die me in de weg liggen.

Zeedraakje

Berichten: 547
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Actuele prijs hooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 18:09

Hier in Zuid-Limburg ook zo duur, 240 euro per ton en dan is het vaak ook niet het mooiste hooi. Veel onkruid erin of laatst zelfs paar honderd kilo aan stenen uit 2 pakken gehaald (had het gewogen) en je betaald gewoon de volle mep. Ook mijn paarden en ik hopen op een hele goede hooioogst dit jaar maar ben bang dat de leveranciers/boeren dan toch eerst de oude zooi nog verkopen zodat ze het mooiste achter de hand kunnen houden indien nodig.
Zei ook al tegen mijn leverancier dat het straks weer echt alleen voor de rijken te doen is met deze stijgende prijzen want door alles wat je moet weggooien, moet je ook weer eerder nieuwe pakken kopen. Niet erg hoopgevend...

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:06

maar doen jullie leveranciers dan niks als het niet goed is? Kijk het is een natuurproduct dus er kan altijd een keer een slechter pak tussen zitten, en tegen deze tijd is stof niet altijd te vermijden omdat het al bijna een jaar opgeslagen ligt, maar als ik gebeld wordt door een klant dat een baaltje, of pak echt niet goed is dan doen we daar wat aan. Afhankelijk van hoe erg het is houd dat concreet in dat we ofwel vervangen, of korting geven bij het volgende afhankelijk hoeveel er dan door de klant weggegooid moet worden.
Bij verpakte balen kan ik nu eenmaal niet aan de binnenkant kijken en dan kan het wel eens voorkomen dat er een slechtere tussen zit