Door de voerzakken het voer niet meer zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Door de voerzakken het voer niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 18:11

Ik zit er even doorheen met het voer uitzoeken en ben het spoor even bijster. Kunnen jullie min helpen het weer helder te krijgen?
Wat is nu wat?
Wanneer olie voeren?
Wanneer vetrijk rantsoen en hoe is dit terug te vinden op de zak? Onder welke naam?
Wat doen suikers/zetmeel?

Waar moet je allemaal op letten?

En als laatste de vraag wat zouden jullie een 22 jarig paar voeten wat flink moet aankomen in gewicht? Loopt nog 4 a5 keer per week b/L. Ik bestel via paardenvoer.nl dus dit houd in: voermeesters, subli, Masters en cavalor.
Ik ben ook met iemand van overmeesterd in gesprek maar ik lees nu zo veel dat ik het even niet meer weet.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 02-11-20 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt


Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 23:03

troi schreef:
Wat voor en hoeveel ruwvoer krijgt het dier? Hoe staat het gestalt? Wat voor krachtvoer krijgt ze/hij?

Grof groen hooi van eigen land, ongeveer 4 a5 kg. Staat de gehele dag op e wei, op het moment nog voldoende gras, later in de winter meer hooi of Evt droog kuil. Staat van 7.30 tot ongeveer 19.00 20.00 buiten op de wei en smacht binnen met hooi in een net en stro bedekking. Krijgt 1 kg basis brok en 2 scheppen luzerne

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Door de voerzakken het voer niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-20 23:04

Als er mensen zijn die weten hoe het voer in elkaar zit hoor ik het ook graag. Zoals wat ik boven in heb gezet. Dus echt even wat is nu wat en wat zorgt waar voor. Ik weet suikers en zetmeel is snelle energie dus ik denk dat dat geen dikmaker is

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-20 07:00

NienkeV1994 schreef:
Als het paard flink aan moet komen zou ik beginnen met het hooi opvoeren. Ik weet niet hoe groot het paard is maar 5 kg per dag is niet veel. Richtlijn is ongeveer 1 a 1,5 kg droge stof per 100kg lichaamsgewicht geloof ik. In onze groep krijgen ze 10kg per paard per dag. Ik zou de basisbrok weglaten want hoge suiker en zetmeel percentages kunnen er ook voor zorgen dat voedingsstoffen niet goed opgenomen worden en een paard dus niet aan komt. In plaats daarvan kijken naar een dikmakers, indien nodig aanvullen met een vitaminebrok. Zelf goede ervaringen met Equifyt Zupa. Seniores Priores of 18+ zou ook kunnen maar ben ik zelf minder fan van. Ik zou kijken naar een senior product, die zijn er genoeg op de markt die veel voedingsstoffen bevatten omdat oudere paarden een minder efficiƫnte spijsvertering hebben en dus meer binnen moeten krijgen om dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen op te nemen. Ik kan het voedingsadvies even niet op m'n telefoon opzoeken (weet ook niet om welk merk het gaat) maar volgens mij is 1 kg basisbrok meestal niet genoeg om in de vitamine en mineralen behoefte te voorzien.


Hij krijgt idd ook vitamine brok bij!
Wat het hooi betreft. Ze staan overdag op de wei met momenteel nog ruim voldoende gras. Dit mag naar mijn weten bij het ruwvowr opgeteld worden toch? Dan gaat hij er namelijk dik over heen. Als ik bij pavo de voedingswjzer in vul stelt hij zelfs mijn ruwvowr naar beneden omdat ze het icm hooi en wei te veel vinden.... bij hun is het natuurlijk computer gestuurd

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 13:26

Hoe denken jullie over de seniores priores 2kg met de omega van subli?
Ik weet dat dit geen volledig voer is dus of mineralen bij of zn brok erbij blijven geven... Wat zouden jullie doen?


Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Door de voerzakken het voer niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 15:06

Gebit is nog super goed voor zijn leeftijd! Daar ligt het sus niet aan

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 19:38

SusanH schreef:
Seniores is volledig voer en ook een ruwvoer vervanger. Dus kun je prima alleen geven. Hoeven in principe geen toevoegingen bij.

Seniores is pas volledig voer als de hoeveelheid aanbevolen bij geen ruwvoer gevoerd word. Dat is geloof ik 6kg per dag. Dus met 2 kg is het niet volwaardig en kom je vitamine mineralen tekort. Heb contact gehad met subli

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: Door de voerzakken het voer niet meer zien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-20 21:57

Hij doet het qua energie eigenlik ruim voldoende op de basis brok die hij nu heeft dus het gaat echt om het dik worden.
Heb toevallig vandaag besteld, ga voor de seniores met de omega, daarnaast zijn huidige voeding behouden ivm vitamine en mineralen. Vind het wel leuk om met mensen te kunnen blijven sparren over het voer dus reacties zijn welkom


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers