Zacht hooi Friesland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Zacht hooi Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 13:08

Is er iemand die weet waar ik in Friesland heel zacht hooi kan kopen voor oude pony die gewoon hooi niet meer weg krijgt? Een soort cavia hooi maar dan in baaltjes.

Voor de winter wil ik toch graag wat meer aanbieden in de koude nachten. Nu gaat het heel goed. Maar als het straks kouder word duren de nachten wel heel lang.

Overdag krijgt hij wel voldoende geweekte emmers. Ik wil hem eigenlijk s nachts ook niet opsluiten en apart zetten van de andere 3 om hem extra eten te geven in de nacht. En vind het ook niet leuk om ze allemaal dan maar op te sluiten. Wil wel dat ze gewoon rond kunnen lopen.


En hoe zit het ook al weer de 1e snee us toch het zachtste?

Mizora

Berichten: 18096
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Zacht hooi Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:12

Een jonge eerste snede, dus een snede eind april/begin mei, is het meest zacht. Maar ook heel energierijk en dus voor de meeste paarden ongeschitk. Ik zou hem wel scheiden van de rest 's nachts, eventueel met 1 ander ernaast. Je kan dan namelijk ook hartog compact gras of hartog grasmix voeren, dat krijgen ze langer weg.

monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 14:25

De hartog compact gras eet hij niet. Ook lucenre van vitalbix niet meer. De Gras-mix nog niet gegeven.

Ik heb nu de Complete Care Senior doe 2 handen vol door elke emmer heen en dan eet hij het wel op. Hij eet daar 1 kg per dag van nu. Maar doe ik meer gooit hij zijn emmer om en eet bijna niets meer. Hoe ouder hoe zinniger haha. Maar los in een emmer eet hij het ook niet.

Ik hoop eigenlijk dat in de winter hij de grasmixen wel weer gaat eten. Maar ik geef liever hooi wat hij propt en uitspuugt dan die andere dure grasmixen.

Ik hoopte dat fijne hooi dan in de avond/nacht te geven en overdag hij zijn emmers en de andere gewoon het hooi wat ik nu ook voer.

Caira
Berichten: 26065
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Zacht hooi Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 14:26

Vraag om schapenhooi. Schapen eten het liefst kort en zacht hooi. Ook echt herfstgras dat kort gemaaid is dus de laatste snee is vaak wat zachter.

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:58

ja moet even op marktplaats gaan kijken en zet er anders een advertentie op?

ik heb zelf heel mooi fijn en kort 1e snee hooi kunnen kopen wat in juni gemaaid is.
voor mijn oude ruin met vlakke kiezen is dit mooi voer wat hij nog een beetje weg kan krijgen.
dus probeer jet via marktplaats :j