Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: Nicole288, Coby, Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:23

IngridM schreef:
VS200 krijgt mijne nu ook al een tijd inderdaad maar toch vind ik de Pure Feed Balancer completer.
Meer verschillende vitamines (B vitamines), meer vitamine E, meer magnesium, plus probiotica en prebiotica EN meer eiwitten. Wat ik anderen hier hoorde zeggen.

Ik zou moeten kijken of de eiwitten niet teveel gaan worden voor mijn pony maar ik vind hem wel zeer compleet.

Weet iemand overigens of pre- en probiotica kwaad kunnen als het paard ze an sich niet nodig heeft?

Ik voer het eigenlijk niet voor de eiwitten, dus dat maakt me niet zo veel uit. Daar heb ik mijn ruwvoer(mixen) wel voor. Pre-en probiotica voer ik ook liever niet preventief dus dat was de reden dat ik er toen voor de VS heb gekozen ipv Pure Feed. Maar het is zeker een mooi voer en mochten die van mij het niet meer goed doen op VS zal ik zeker de Pure Feed proberen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:38

IngridM schreef:
Jessix schreef:
Ik voer het eigenlijk niet voor de eiwitten, dus dat maakt me niet zo veel uit. Daar heb ik mijn ruwvoer(mixen) wel voor. Pre-en probiotica voer ik ook liever niet preventief dus dat was de reden dat ik er toen voor de VS heb gekozen ipv Pure Feed. Maar het is zeker een mooi voer en mochten die van mij het niet meer goed doen op VS zal ik zeker de Pure Feed proberen.

Ik weet even niet wie uit m'n hoofd maar er vroeg iemand naar vitaminebrok met meer eiwit.

Wij krijgen binnenkort nieuwe balen ruwvoer, misschien weer eens laten testen. En dan mogelijk vitamine brok op aanpassen.

Ja klopt, dat had ik ook gelezen. Weet ook niet meer wie...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:40

Slmt9 schreef:
Ik heb het wel gewoon gehaald, ik bewaar het dicht en op een donkere, koele plek. Ik kan me niet voorstellen dat het gaat schimmelen vanaf november.

Het bederft ook niet, maar de gehalten van de vitamine en mineralen worden wel langzaam aan minder. Net als met medicijnen en menselijke supplementen. Kwaliteit loopt langzaam terug. (= niet meer gegarandeerd na die datum)

Jessix

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:50

Eens met bovenstaande. Er zitten dus geen of minder toevoegingen in om het product langer houdbaar te maken. Ik vind dat een plus punt. Je kan 3kg afnemen en misschien anders even overleggen met de producent over een andere hoeveelheid.

Jessix

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:00

Ik heb nog nooit problemen gehad met leveren. Ik heb geloof ik één keer besteld toen het niet op voorraad was en toen was het er een paar dagen later. Ik zorg zelf altijd dat ik goed op tijd ben, dus niet snel zonder zit. Maar eigenlijk heb ik het altijd met een dag of twee in huis.

Anders even bellen of mailen met de eigenaresse?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:50

Even bellen idd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:20

Juniores schreef:
Nessa schreef:
Erg vervelend inderdaad.
Dan ga ik denk ik wel maar bestellen.
Mijn paard wil niks meer eten. En dit lukt nog een beetje.
Ik had altijd JPGEF. Ze wil het echt niet meer. Fijn. Haha

Ik heb maandag contact gehad via de app met Pure Feed (nadat ik ook al een paar weken aan het wachten was op antwoord op mijn Facebook berichtje).
Ze gaf aan dat de nieuwe lading VS tot maart/april goed is!
(En dat contact het makkelijkst gaat via de app..)

Wat vreemd dat jullie daar zoveel last mee hebben. Ik herken het echt helemaal niet. Heb vaak binnen een paar uur antwoord. Vervelend dat het bij jullie zo lang duurt!