Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:32

Lori, ik koop voor mijn shet (die krijgt ergens rond de 40 gram per dag) altijd 9 kilo. 18 durf ik dan net weer niet aan.


SBravour, is Lexa juist niet nog duurder?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 07:45

Muze schreef:
Ik kreeg de laatste keer een zak die tegen de houdbaarheid aanzat.
Op mijn vraag daarop of dat niet slecht was werd gereageerd dat het alleen wat zei over de uiterste verkoop datum.
Ik vind dat niet zo netjes, zoveel kilo kreeg ik niet meer op voor de datum verstreken was.


Oef daar zou ik ook niet blij van worden nee.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:16

Zijn er hier mensen die Pure Feed balance vitamine brokjes voeren?

Ik geef VS200 maar hij gaat over op ander hooi waaronder een deel graszaadhooi waar natuurlijk niet veel in zit.
Daarom denk ik nu aan Pure Feed. Zit wel weer minder vitamine E/ selenium in wat mijn pony weer nodig heeft maar wel stuk meer eiwitten. Maar kan amper Nederlandse recensies vinden.

Wel stuk meer voeren, zo'n 180 a 200 gram tegenover nu 50.....


Lori: ik zou even kijken naar de hoeveelheid van de stoffen die erin zitten die voor jou belangrijk zijn. Agrobs is bv niet ruim bedeeld in magnesium, vitamine e en selenium. Zo zullen er nog meer dingen zijn die er al dan niet meer of minder in zullen zitten tegenover de vs200

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:42

Erg he wat we allemaal aan zee uitgeven haha. Maar toch, zou hem niet werken missen

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:50

Muze schreef:
Van vs gaf ik geloof ik rond de 150 gram.
Advies is qua selenium geloof ik 40 gram per 100 kilo?


Lijkt me veel?
Ik heb ergens gelezen dat mijn pony (rond de 180 kilo) 0,36 mg per dag nodig zou hebben minimaal. Maar eerlijk gezegd geen idee meer waar ik dat vandaan heb

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:20

Mijn pony heeft op veearts advies altijd extra vitamine E, selenium en magnesium nodig en tot nu toe voer ik dat meestal als supplement bij. Gelukkig hoeft vitamine E en selenium niet meer apart want daarvan zit er meer dan voldoende in de VS200 brokjes.

Nu zou ik eigenijk best graag van de magnesium af willen, als supplement dan maar ik kan niet echt een brokje vinden waar er van alle 3 voldoende in zit.

Misschien heeft iemand weet van een brokje waar van die 3 toevoegingen veel in zit?

Op zich vind ik de Pure Feed balance ook erg mooi maar daar zit juist heel weinig magnesium in en moet ik ook iets meer voeren dan de aanbevolen hoeveelheid om aan de vitamine e en selenium hoeveelheid te komen die hij moet hebben.

Denk eigenijk dat ik niet van een losse pot extra ernaast af kom maar wie weet :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 08:35

Ja ik heb het ook nog niet kunnen vinden hoor maar wie weet roept iemand 'deze vitaminebrok'! Die ik nog niet ken oid :-)

Bedankt Skippy, is inderdaad niet wat ik zoek haha. Wel lief dat je reageert!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:55

Kijk, nog nooit van gehoord. Ga eens googlen. Thanks!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:30

Omdat ik nu weer eens rond zit te kijken zie je goed dat er in vitamine brok A bv geen vitamine D of koper zit (slechts een voorbeeld). In vitamine brok B zit bijvoorbeeld weer geen vitamine C of geen jodium (wederom slechts een voorbeeld).

Hoe gaan jullie daarmee om? Wisselen jullie om die reden regelmatig van brok? Als ik nu bv jaren VS200 blijf hebben krijgt hij nooit vitamine X of Y binnen (ruwvoer even daarbuiten gelaten).

Hoe erg is dat?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 07:54

Leuk jullie reacties te lezen over wisselen van vitaminebrokjes! Toch nog wel veel mensen die wisselen eens in de zoveel tijd.

Ik betrap mezelf er ook regelmatig op dat ik doorsla in kijken wat hij binnenkrijgt, alsof ik zelf elke dag al m'n vitamines binnenkrijg 8)7
Maar ja aan de andere kant wil ik wel weer dat hij voldoende van bepaalde dingen binnenkrijgt.

Lastig lastig soms :D

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:17

VS200 krijgt mijne nu ook al een tijd inderdaad maar toch vind ik de Pure Feed Balancer completer.
Meer verschillende vitamines (B vitamines), meer vitamine E, meer magnesium, plus probiotica en prebiotica EN meer eiwitten. Wat ik anderen hier hoorde zeggen.

Ik zou moeten kijken of de eiwitten niet teveel gaan worden voor mijn pony maar ik vind hem wel zeer compleet.

Weet iemand overigens of pre- en probiotica kwaad kunnen als het paard ze an sich niet nodig heeft?
Laatst bijgewerkt door IngridM op 16-09-20 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 10:19

Slmt9 schreef:
Muze schreef:
Volgens mij zitten in de vs niet alle aminozuren?


Er zitten twee in, maar welke heeft wel meer aminozuren? Dat is in mijn ervaring sowieso moeilijk te vinden.
Ik vind ze in lysine en methionine zelfs hoog zitten in verhouding tot andere brok.

Ik voer aminozuren nu tijdelijks los bij van horseflex. Daar zit, behalve eerder, genoemde nog threonine in.



Pure Feed Balancer zit meer eiwit in dan in VS200


NienkeV1994 schreef:
Ik blijf het met de balancers ook lastig vinden hoor, bijna iedere balancer heeft wel iets waar ik niet zo blij van wordt, maar hij heeft wel iets van een balancer nodig.


Dat dus :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 11:32

de Pure Feed Balance schijnt echt lekker te zijn, kun je evt ook 'slobber' van maken, is wat zachtere brok schijnt.

de VS wordt hier goed gegeten ondanks dat ik het vind stinken :-) (en pony vindt niet alles lekker)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:23

Tot november, nee dan kom je niet ver...
Staat dat op de site? Nog niet zo heel lang geleden had ze nieuwe voorraad meen ik me te herinneren.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:25

Jessix schreef:
Ik voer het eigenlijk niet voor de eiwitten, dus dat maakt me niet zo veel uit. Daar heb ik mijn ruwvoer(mixen) wel voor. Pre-en probiotica voer ik ook liever niet preventief dus dat was de reden dat ik er toen voor de VS heb gekozen ipv Pure Feed. Maar het is zeker een mooi voer en mochten die van mij het niet meer goed doen op VS zal ik zeker de Pure Feed proberen.


Ik weet even niet wie uit m'n hoofd maar er vroeg iemand naar vitaminebrok met meer eiwit.

Wij krijgen binnenkort nieuwe balen ruwvoer, misschien weer eens laten testen. En dan mogelijk vitamine brok op aanpassen.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 19:27

Muze schreef:
Van juni staat erbij/
Dus ik pas.


Ik zie het. Heb ook bijna nodig maar dit wil ik ook niet. Voer maar 50 gram per dag.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 07:53

Zo heb ik het nog nooit bekeken :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 15:58

Weet iemand of het schadelijk is om je paard pre- en probiotica te geven ook al heeft je paard het niet echt nodig?
Dat zit namelijk in de Pure Feed balance.....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:08

Ja ik zie de meerwaarde ook niet zo in zoiets in een vitamine brok te stoppen. Maar ja als je paard het nodig heeft is het net weer handig

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:20

Yep mijn pony eet Force ook niet goed.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:34

Klopt Wieke, er is tegenwoordig genoeg keuze. Ik wissel wel eens af en dat doen er meer, zoals bleek toen ik dat laatst vroeg. Elke vitamine brok heeft wel een beetje teveel van dit of te weinig van dat dus vandaar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:33

Die ken ik niet Puppy1128

Is er hier eigenlijk ervaring met Atcom? Vind ik er ook wel mooi uitzien.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:59

Ja dat viel mij ook op :-)

Zie trouwens nu op de site van Renee Wielens dat we nog wel even vooruit kunnen met afwisselen :-)

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 14:05

Even een blonde vraag, kun je percentages in voer zomaar omzetten in gram of milligram? Of werkt dat niet zo?

6% magnesium in een kilo, dat is dan per definitie 60 gram per kilo?
*vraag me af waarom ze niet gewoon aantal gram erbij zetten ipv percentages *

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Vitamine/mineralenkorrels, ervaringen, soorten en resultaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 17:44

Thanks!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers