Knakkend geluid: voeding aanpassen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Knakkend geluid: voeding aanpassen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-20 22:42

Ik hoorde bij mijn paard een knakje als hij in stap zijn rechterachterbeen optilt. Dit is inmiddels al een jaar. Op stal zeiden ze dat het lucht kon zijn en dit onschuldig is.

De laatste tijd wordt het geluid erger en hoor ik het zelfs in draf.wat kan het zijn en welke voeding raad je aan met dit probleem?

Hij staat 24 op 24 buiten en kan gras en hooi eten maar ik geef als korrel voorlopig havens basisbrok en mijten quattro.



woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 09:20

Tigra_ schreef:
Is het altijd als je rijdt/longeert en in de weide? Mijn heeft ook af en toe een knakje dat is al wel "jaren" maar dan eens in de 6 maanden of minder als ik rijdt.
Maar als het echt vaak/altijd is zou ik inderdaad ook eerst een dierenarts erbij halen.


Het is echt overal: bij het rijden maar ook als hij gewoon in de paddock / weide staat.

woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 09:22

Tieneke schreef:
Dit kan onschuldig zijn, maar als het zo lang duurt en toeneemt in zekere zin, zou ik ook eens horen bij de dierenarts. Dat kan nooit kwaad.
Eventueel kan je wel glucosamine en msm geven, dat is altijd goed voor de gewrichten.

Ik heb het vorige keer al eens gemeld aan de dierenarts tijdens zijn inentingen maar ze schenkt er geen aandacht aan. In oktober moeten ze opnieuw ingeënt worden. Ik ga de volgende keer eens een andere dierenarts vragen die er hopelijk wel eens naar wil kijken en zijn tijd neemt.

woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 23:21

Heiberg schreef:
Wat zou je met voeding precies willen bereiken? Loopt je paard verder soepel?


Gewoon dat het zeker niet erger wordt. Ik ben maar bang dat ze na verloop van tijd mank lopen?

woemp
Berichten: 466
Geregistreerd: 14-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-20 22:57

superpony schreef:
Zonder foto's en filmpjes echt niet te zeggen via internet.

Mijn ene ruin heeft dat een keer kort gehad. Toen de teen extra laten afrollen en was het weg. Deed zijn teen altijd al afrollen vanwege hb, maar wilde niet te kort gaan vanwege gevoelige zolen. In overleg met de veearts wat aangepast en dat hielp goed.

Maar het kunnen ook andere dingen zijn, dus daarvoor moet je echt alles weten. Hoeveel vrije beweging krijgt ie nu? Op welke achtergrond? Hoe lang al? Wat train je, hoeveel, hoelang? 24 op 24 op een postzegel of grote wei/paddock?

Hoe oud is je paard?
Echte gewrichtsproblemen kunnen al ontstaan door verkeerd voeren en houden van de merrie bijvoorbeeld.

Maar goed, het is gewoon niet te zeggen via internet. Daarvoor heb je veeartsen en hoefsmeden.


Ik kocht hem waar hij constant op stal stond. Daar is hij 2 jaar geweest. Toen nam ik hem over en zette hem dagelijks een paar uurtjes buiten. Nadien verhuisden we hem naar een plaats waar ze een hele voor of namiddag buiten konden en tot slot zijn we nu in de derde fase en staat hij 24/24 buiten. Dit is nu intussen al 6 maanden.
Hij wordt 5x/week 1u gereden en is 12jaar. We trainen dressuur en jumping.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sanniejtjuh, tiwi1969 en 31 bezoekers