ruwvoer vervanger paard met ibd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lala_Land
Berichten: 107
Geregistreerd: 01-01-19

ruwvoer vervanger paard met ibd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 23:47

Ik ben al enige tijd op zoek naar een geschikte ruwvoer vervanger voor mijn paardje met IBD. Helaas is dit niet zo gemakkelijk als het lijkt.

Er mogen (bijna) geen melasse, suiker, granen of zetmelen inzitten. Dit moet tot het uiterste minimum beperkt worden.
Weidegang (vers gras) is ook geen optie.
Van alle bovenstaande krijgt hij spuitende diarree en valt hij extreem af. De diarree stopt dan ook niet tot ik hem weer een cortisone kuur geef.

En dan zou ik het graag ook betaalbaar houden :')

Ik was al bij grasmix aan het kijken, maar hartogh heeft blijkbaar melasse toegevoegd. Dus die optie viel al weg. Compact gras durf ik ook niet omdat hij van gras direct plat af gaat. Jong hooi is ook geen optie.

Iemand die toevallig ervaring heeft met ibd? Na enkele weken op google zoeken ben ik nog niet veel wijzer geworden.


Lala_Land
Berichten: 107
Geregistreerd: 01-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 23:58

bigone schreef:
Ik weet dat het merk Bonpard speciaal voer heeft , er heeft in de hoefslag eens wat over gestaan.


Bonpard had ik al gezien. Maar zij hebben alleen brok.
Ik zoek een ruwvoer vervanger (vervanging van hooi/gras/voordroog)

Lala_Land
Berichten: 107
Geregistreerd: 01-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 00:25

Astorga schreef:
Seniores priores al bekeken? Is voornamelijk bietenpulp en lucerne, relatief laag in zetmeel/suiker.

Deze kende ik nog niet, maar ben meteen gaan opzoeken. Dit ziet er zeker ideaal uit!
Bedankt voor de tip. Ik weet alleen niet of ze ook in Belgiƫ leveren, kon op de website enkel nederland terug vinden.

Lala_Land
Berichten: 107
Geregistreerd: 01-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 16:57

Bedankt iedereen voor de reacties. :)

Momenteel ben ik alle voorstellen aan het bekijken/vergelijken qua suikerinhoud en prijs.
Vooral de senioris prioris, wiesencobs, havens mix en pavo fibrenuggets vallen mijn oog momenteel op, maar ik heb ook nog niet alles deftig kunnen bekijken.

Weet iemand hoe groot het suiker percentage is in fiber feed van aveve? Want ik zie mg staan en dan lijkt dit wel heel weinig.


Lala_Land
Berichten: 107
Geregistreerd: 01-01-19

Re: ruwvoer vervanger paard met ibd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-19 17:38

Momenteel zoek ik een voeder met ongeveer 10% suiker als grens. Een % meer of minder is geen erg, maar veel hoger mag het niet liggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers