Eetwaar voor paardjes

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 13:26

Super topic! Ik heb net 20 pagina's gelezen en al iets wijzer, ik ben op dit moment erg aan het verdiepen in de kruiden voor in een weiland. Sinds een week ben ik met mijn merrie verhuist naar een nieuwe stal, echter het land waar ze in staat heeft een helse boterbloemplaag (zie foto), verder groeien er wel madeliefjes, klaver en richting de waterkant brandnetels en distels. Ik vond het idee met de autoband erg leuk om langs de randen te zetten om daar diverse kruiden in te planten! Omdat het land onderhouden wordt door de (koeien)boer zijn wij (pensionklanten van andere landjes) afhankelijk van hem. Gelukkig kan hij wel veel regelen met collega boeren voor bemesting en/of kalk. Zoals je ziet is het uitsteken van zoveel boterbloemen een gebed zonder end...

Afbeelding

The world is best viewed through the ears of a Horse ♡

Insta: Creasure_M

Sfh1992

Re: Eetwaar voor paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:47

Twijfel! Is dit JKK of boerenwormkruid?!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sfh1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 12:38

GraceZarif schreef:
Das toch wel een jacobskruid! Boerenworm heeft geveerd blad

Dat dacht ik ook, meer varen achtig! Dit staat in het weiland naast mijn paard, er ontstond een discussie omdat ik het weg wil hebben vond diegen waarvan haar paarden in dat weiland lopen het niet nodig omdat boerenworm niet schadelijk is... Planten app gaf namelijk allebei aan vandaar mijn twijfel en ga ik het vanmiddag gewoon weg steken :P

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie