weerstand paard verhogen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fj_024
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-05-19

weerstand paard verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 18:22

hoi iedereen!

mijn pony staat 24/7 buiten, op dit moment zonder deken. ze heeft hier alleen gras. toch valt het me op dat haar weerstand best laag is. elke keer als ze weer naar de andere wei gaat (staat in de winter in een andere ‘wei’ {ze krijgen hier voornamelijk hooi}) dat ze weer verkouden word. dus vieze oogjes, snotneusje, soms wat hoesten etc. dit gaat vanzelf over maar toch vind ik het raar! tussendoor krijgt ze ook wel eens van die dingetjes wat duidt dat haar weerstand lager is.

kwa voer krijgt ze van mij na het rijden 1 1/2 handje agrobs alpengrun muesli, 1 1/2 handje basis brok van pavo en 20 ml lijnzaad (muesli werd aangeraden, brok kreeg ze al voor ik haar kocht. de lijnzaad helpt haar heel erg om goed in de vacht te houden!)
ze krijgt dit vooral als beloning agz ze moddervet word als ik haar meer geeft. ze heeft het wat gewicht echt niet nodig!!

ik vroeg me dus af of er supplementen zijn die ik kan geven die helpen voor haar. oja, het gaat om een net 6 jarige merrie, tinker kruising, die uit ierland komt:)

ik hoop dat iemand kan helpen!

groetjesss

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: weerstand paard verhogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:03

Het verweiden is dus van winter naar voorjaar en van zomer/herfst naar winter?
Zijn dat de twee momenten dat je merkt dat haar weerstand laag is? Is ze op dat moment ook aan het verharen?
Als dat zo is, ik was altijd rond die periodes altijd zeer tevreden met NAF opkikker. Gewoon 1 pot en die dan opvoeren en dat hielp mijn vorige paard goed door de seizoensovergangen.

fj_024
Berichten: 22
Geregistreerd: 17-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 19:09

Evelijn schreef:
Het verweiden is dus van winter naar voorjaar en van zomer/herfst naar winter?
Zijn dat de twee momenten dat je merkt dat haar weerstand laag is? Is ze op dat moment ook aan het verharen?
Als dat zo is, ik was altijd rond die periodes altijd zeer tevreden met NAF opkikker. Gewoon 1 pot en die dan opvoeren en dat hielp mijn vorige paard goed door de seizoensovergangen.


jup, die tijden heeft ze er het meest last van. als is het tussendoor ook wel... ik zal het eens opzoeken, dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 19:09

Goede vitaminekorrel...