Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:17

Nu echt back on track *\o/*

Afbeelding

Vandaag op ijzers met zooltjes voor gegaan, en ook op het harde loopt ze helemaal rad, smid zei wel dat ze ook erg gevoelige zolen heeft aangezien ze ook enkel op het harde niet helemaal fijn liep.

Daarna aan de longe en wauw met de keer dat ik wat doe zie ik vooruitgang!
Dit is al meer dan ik had kunnen dromen, nu ook weer begonnen met de pavo muscle build iets te geven.

Dus nu weer echt een volgtopic met hopelijk binnenkort ook wat meer bespiering <3



Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 16:21

Haha nee gelukkig niet, ze heeft gestreepte hoeven en linksvoor een voskleurige stip bij de kroonrand. Deze foto komt van insta en zit filter ook overheen.

Ze is ook een voskleurige appaloosa met een paar verdwaalde stippen trouwens O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:46

Even om een klein verschil met vorige week te laten zien, bovenste is vorige week, onderste van deze week.

Afbeelding

Ze doet het top aan de longe, wil het liefst er zo graag op maar nog even geduld.
Zadel word op korte termijn ook nog even nagekeken en bijgevuld, osteo zei wel dat het zadel niet helemaal meer goed lag, had eerder al afspraak staan met zadelpasser maar afgezegd omdat ze kreupel liep.
Voor nu maar een nieuw dekje gekocht met extra dikke bovenlaag om te dempen en gelijk nieuwe flextrainers :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 20:58

*\o/* *\o/* *\o/*
Joehoe!!!
Vandaag eerst even aan de longe gehad, liep super lekker dus ben er voor 10 minuutjes even opgekropen

Afbeelding

Ze had er duidelijk erg veel zin in, stapte flink door dus klein drafje gedaan, ruim lopen doet ze hoor :oo
Ze tikte zelfs haar voorbenen opgevenment aan, kan mij niet herinneren wanneer ze dat voor het laatst gedaan had <<)

En nog even een foto van haar <3

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:00

Dank je wel, heel lief <3

Morgen nieuwe foto’s maken, ze is nu sinds een klein weekje ook weer aan de pavo muscle build dus ben benieuwd of dat effect gaat geven.
Kwam toevallig vandaag nog een foto van februari tegen voordat ik van stal verhuisde, schrok er toch best wel van eerlijk gezegd


Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:23

Tijdje geleden alweer maar ze doet het super, mooi op gewicht, volgende week komt de zadelpasser er nog bij en wil over een tijdje bitfitter laten komen nog.

Even wat nieuwe foto’s:
Onderste van beide foto’s is van vandaag.

Vergelijking vandaag en laatste keer:

Afbeelding

En vergelijking 1 vd eerste foto’s en vandaag:

Afbeelding

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:25

Happy voelt ze zich zeker, haalt weer dr ouderwetse streken uit wat ze al jaren niet meer gedaan heeft.
Tijdens rijden in de buitenbak 4x aan de kletter gaan omdat het waait, in de stapmolen telkens stilstaan totdat het hek haar bijna raakt, vervolgens in een goed drafje zo ver mogelijk naar voren, omdraaien en paar rondjes in zn achteruit etc _O-
Laten we het erop houden dat ze zich snel verveelt, kam wel een clown zijn soms.

Zelfs staleigenaar vroeg mij of ik echt wel haar leeftijd juist heb :=

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:48

Vandaag wat nieuwe foto’s gemaakt, zie vergeleken met de laatste foto’s niet veel verschil.

Afbeelding
Afbeelding

Zadelmaker is geweest vorige week, die raadde mij aan met prolite pad te rijden aangezien ze iets een holle rug heeft en mijn zadel achter niet genoeg opgevuld kan worden om dat te compenseren.
Ik zit veel fijner nu en merk dat het voor haar ook fijner is, langzaam aan begint zij ook weer wat soepeler in dr lijf te worden dus we gaan vooral zo door +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 13:14

maria1990 schreef:
Dat oudje heb je goed opgeknapt TS mijn complimenten :D _/-\o_

Wat een lieve reactie, dank je wel :o
Ben ook zo gek op dat dier, hoop dat ze nog heel wat jaartjes mee gaat.

Afgelopen weekend heeft mijn zusje na ongeveer 6 jaar weer eens op haar gereden, zij heeft eerder altijd samen met mij haar gereden, ik concours en zij recreatief.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:18

maria1990 schreef:
Ik ga proberen om jullie vorderingen te blijven volgen! Dat groene setje staat geweldig mooi op je vossenkind :D

Leuk is die hè, ben er zo blij mee!

Leuk dat je volgt :D


keeyzie schreef:
Wat ziet ze er goed uit joh!
Echt een heel verschil met de eerste foto's. Dat ze haar streken terug krijgt lijkt me een heel goed teken!

Dank je wel :)
Ja sommige streken zijn wel iets irritant, probeerde vandaag weer eindelijk eens buiten uit te stappen maar dat is geen doen, om de haverklap alles eng vinden, 4 benen de lucht in en 180 graden omdraaien enzo.
Maar hè ik mag niet klagen met een 26 jarige die zo goed in dr vel zit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:30

Hallo!
Vrij weinig te updaten, paardje doet het super, zelfs gisteren met die warmte heerlijk gereden, wel lekker in de binnenbak maar ze had er evengoed wel zin in.


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 22:48

Check deze billen dan <3

Afbeelding

Afbeelding

Merk nu echt dat ze spieren op begint te bouwen :D

Vandaag even iemand laten filmen tijdens het rijden, maar kan wel janken om mijn eigen als ik het terug zie, ben echt achteruit gegaan.
Van diegene heel wat goede tips gekregen en zij gaat mij komende tijd ook op weg helpen zodat mijn rijkunsten flink opgeschroefd worden zodat ik dat oudje van mij ook beter kan Latem ontwikkelen.
Nog even paar foto’s van vandaag:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 15:51

Afbeelding

Afbeelding

New pics! :j

Helaas door eigen schuld heeft ze nu 2 dikke achterbenen, overbelast.
Het ging zo lekker, wat tips/les gehad en de keer daarop zelf mee aan de gang gegaan maar te fanatiek.
Soms moeilijk te accepteren dat ze gewoon al 26 is en het toch even wat rustiger aan moet.

En nog 1 dan van haar lekkere koppie <3

Afbeelding

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 08:31

Helaas niet zo goed :(
Lang verhaal kort: we gingen lekker, kregen toen stalbenen, vanaf dat moment lichte onregelmatigheid in de draf, hoefsmid kwam voor nieuwe ijzers en daarna liep ze vanuit stilstand of draaien aan de hand op eieren, op het zachte wel prima.
Hoefsmid is gisteren weer geweest want kwam geen verbetering in, niks te vinden maar nu maast haar leren zooltjes er ook een pad onder gedaan voor betere drukverdeling, lijkt wel behoorlijk wat verlichting te geven maar nog steeds niet helemaal rad.
Afspraak voor vrijdag dierenarts staat al gepland maar ga deze misschien afzeggen en afspraak met de kliniek maken voor foto’s.

Ondertussen dus als 4 weken niet gereden en ze begint nu helaas ook behoorlijk terug te vallen in dr bespiering.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:52

Ja baal er wl flink van, het ging zo lekker, maar blijkbaar toch iets in dr lijf wat niet mee wil werken.
Er is al veel uitgesloten maar momenteel is mijn grootste vermoeden toch wel artrose, maar daar gaan we achter komen.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 13:00

Dank je wel, artrose is ook zeker niet het einde vd wereld maar ik wil wel zeker weten of het artrose of iets anders is en in welk stadium.
Dan kan ik ook kijken of ik nog kan rijden en wat ze wel of niet aan zou kunnen.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:00

Gebit, zadel, bitfitter, thermografie, meerdere osteopaat behandelingen, aangepast beslag, dierenarts, daarvoor fysio/dry needling.
Dus zo ongeveer alles behalve kliniek hebben we wel gehad ondertussen :Y)

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:34

En voor de rest staat ze de hele dag een beetje mooi/gepaneerd in de paddock te staan...
Op de eerste foto kan je wel aardig goed zien hoe haar spieren weer invallen :(
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:21

Nee geen moeite met haar buikspieren, maar ik zie ook eigenlijk niet in wat dat te maken heeft met haar kreupelheid.
Voor de rest is ze gewoon fit en vrolijk zoals normaal.

Afspraak met de dierenarts heb ik afgezegd, heb al besloten haar naar de kliniek te brengen voor foto’s.
Alleen nog een trailer zien te regelen, tot nu toe nog niet gelukt.
Kliniek wel al gebeld voor beschikbaarheid maar zolang ik nog geen trailer heb schiet het niet op.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:29

Ik zit in Twente, paardentaxi kan inderdaad een optie zijn maar hoop eerst op een goedkopere optie aangezien mijn spaarcentjes er aardig hard doorheen gegaan zijn afgelopen tijd.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:11

Inmiddels een afspraak met kliniek gemaakt, besloten om hem toch op locatie te laten komen.
Hoop dat ze nu eindelijk eens wat kunnen vinden, gok zelf op artrose.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:16

Helaas pas de afspraak 3 september staan, ik zit niet heel makkelijk in tijd en kliniek ook niet, ze doen alleen sochtends op locatie en dan heb ik geen oppas voor mijn kids.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:22

Ik zie het ook zeker niet als een aanval hoor :)
Ja ze heeft eigenlijk nooit helemaal stil gestaan, heb dat vorig jaar 1x geprobeerd en toen ging ze echt hard achteruit qua lijf maar ook in haar koppie, heb haar in al die jaren dat ik haar heb nog nooit zo gezien, ze leek wel depressief.
Kwam niet meer naar mij toe, keek niet meer op, en stond de hele dag in een hoekje vd wei met het liefst dr oren in de nek.

Had toen besloten haar een keer aan de longe te doen, heel simpel werk, 2x gedaan.
De keer daarop dat ik naar de wei kwam, kwam ze in volle galop naar mij toe gerend, helemaal vrolijk zoals ik haar ken.
Vandaar besloten toch weer wat met haar te doen, als zij op dat moment had aangegeven dat ze er geen zin meer in had, had ze lekker van haar pensioen mogen genieten.

Momenteel doe ik dus niks met haar omdat ze kreupel loopt, dit is nu al een aantal weken zo en merk dat ze nu toch weer achteruit gaat, wat doffere blik enzo.
Dinsdag afspraak met de kliniek om eens te bekijken wat ze nou precies heeft, artrose of misschien wat anders, op basis daarvan kan ik ook besluiten of ze echt verplicht met pensioen beter kan gaan of dat iets met haar doen nog een optie is.

En misschien heb ik ook teveel van haar gevraagd, ze kan zo enthousiast reageren en toont een grote wil en dan word ik zelf ook enthousiast.

Anoniem

Re: Oudje back on track met pavo muscle build [volgtopic]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:20

Wandelen is ook leuk toch!
Ik mis het rijden momenteel wel weer maar mag gelukkig wel eens op paard van een vriendin rijden, al is dat toch anders als je eigen.

Jij zit ook in het oudjes topic toch? Zie nu net aan jou naam :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:00

Ik weet niet zo goed wat ik precies moet neerzetten.... met tranen in mijn ogen, kan niet stoppen met huilen, nog nooit zo intens verdrietig geweest.
Het is niet goed, en het komt ook niet meer goed, mijn maatje, mijn soulmate, mijn alles moet ik binnenkort laten inslapen |(
Man wat een k*tdag, waar ik dacht aan artrose of iets in die trant, dat ze maar gewoon lekker met pensioen mocht...
Beide voorbenen chronisch hoefbevangen, hoefbeen al gekanteld.
Daarnaast blijkt dat ze beide diepe buigpezen chronisch een blessure heeft met daarop nog eens een acute blessure.
Ik wist dat ze een hoge pijngrens heeft maar ze is al een hele lange tijd zo hard voor haar zelf geweest, altijd maar alles voor mij willen doen.
Ze moest draven op de harde volte, geen zweep voor nodig want ze doet alles wat ik van haar vraag ondanks ze amper kon draven op die volte, alsnog met dr oortjes naar voren.

Ik ben zo intens verdrietig, maar moet nu voor haar kiezen, ik ga haar zo vreselijk missen!
Ze staat nu op pijnstilling, en moet alles even laten bezinken en straks regelen hoe of wat.
En zij doet maar alsof er niks aan de hand is, bracht haar naar de paddock en loopt naast mij te piafferen en vrolijk te doen met dr oortjes naar voren...
Afbeelding
Net of er allemaal niks aan de hand is, als je haar zo ziet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron