essentiele olien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 23:04

hoi!
ik verdiep me nu al een tijdje in het onderwerp essentiele olien. *\o/*
na al mijn "research" ben ik er achter gekomen dat het merk Doterra het enige merk is dat je kunt gebruiken voor je paard/hond, ik vroeg me af of jullie ervaring hebben met andere merken die ik niet ken?
de flesjes voor mijn tinker van Doterra die ik graag zou willen gebruiken zijn:
-breathe
-digistzen
-intune
-melaleuca (gelezen dat je tea tree olie kan gebruiken)
-lavendel

en voor mijn hond:
-lavendel
-deep blue

ik vind doterra een heel duur merk om het voor het eerst uit te proberen.. als er geen ander B-merkje bestaat dan koop ik eerst een paar flesjes van doterra, ik wil het beste met ze voor maar op het uit te proberen is het misschien leuker om een goedkoper merkje te hebben! <3

groetjes

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:12

Ik verplaats dit topic naar Voeding en supplementen.

Hhilde

Berichten: 7439
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:15

Merken zoals Young Living mogen ook bij dieren :) Uiteraard met bijpassende wijze van aanbieden.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:25

Alle goede etherische oliën (essentiële oliën is een grote vertaal-fout) kunnen gebruikt worden. Merk maakt echt niet uit.

Niet alles kan zomaar veilig gebruikt worden. Oliën zijn zeer geconcentreert, dus weer er zuinig mee. Het is niet 'baad het, niet schaadt het niet' al doen sommige merken het wel zo voorkomen. Er zijn maar weinig oliën die onverdund gebruikt kunnen worden.

Ik gebruik het alleen na overleg met een goede therapeut (niet iemand die zelf verdient aan het verkopen van bepaalde merken).

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 23:27

Dennis schreef:
Alle goede etherische oliën (essentiële oliën is een grote vertaal-fout) kunnen gebruikt worden. Merk maakt echt niet uit.

Niet alles kan zomaar veilig gebruikt worden. Oliën zijn zeer geconcentreert, dus weer er zuinig mee. Het is niet 'baad het, niet schaadt het niet' al doen sommige merken het wel zo voorkomen. Er zijn maar weinig oliën die onverdund gebruikt kunnen worden.

Ik gebruik het alleen na overleg met een goede therapeut (niet iemand die zelf verdient aan het verkopen van bepaalde merken).



Maar ga je dan gewoon naar de tuinen, en zoekt leuke flesjes uit, of ga je doelgericht zoeken om problemen optelossen, zo ja, hoe kun je dat doen?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 08:36

Ik heb geen idee wat de tuinen heeft staan.
Als alles even duur is weet je zeker dat het geen goede olie is (maar een synthetisch geurtje), want dat is onmogelijk ;) .

Ik doe er te weinig mee omdat ik de tijd niet heb om me er voldoende in te verdiepen.

Een therapeut kan je wel door sturen naar een goed adres om je olie te halen.

Chessie

Berichten: 1459
Geregistreerd: 04-11-04

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 08:42

Er zijn een paar (gratis) apps waar je meer informatie kunt vinden over de verschillende werkingen. En evt op pinterest kun je ook veel informatie vinden. Je moet zeker niet zomaar iets gaan gebruiken.
Sowieso kun je het beste eerst de verdunning tabellen opzoeken. Daarnaast zijn er een aantal oliën die voor bijv katten heel schadelijk kunnen zijn, ook dat is allemaal online terug te vinden.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:09


Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:10

Stuur even een berichtje naar Chi International dat je met etherische oliën bij dieren aan de slag wilt gaan. Ze geven zo nu en dan cursussen waarbij ook het gebruik bij dieren behandeld wordt.

Overigens kun je alle zuivere etherische oliën gebruiken bij alle diersoorten, alleen op voorwaarde dat het niet zomaar puur toegepast wordt en je het dier eerst "vraagt" of het die bepaalde olie accepteert. Onder andere het "vragen" en opmerken van het "antwoord" wordt in een goede cursus uitgebreid behandeld en geoefend.

ijslandfan

Berichten: 602
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: Dordrecht

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 09:27

Kijk eens op de site van 'De Silver Linde'. Zij zijn absoluut experts in essentiele olien en oa bach therapie.
Ook hebben ze soms info dagen en kan je persoonlijk advies vragen!

Mb123x
Berichten: 155
Geregistreerd: 28-10-17

Re: essentiele olien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 11:32

Zijn er mensen die ervaring hebben met pura total?

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 11:46

Mb123x schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met pura total?


Zie mijn post in het andere, hier genoemde topic. Gezien de verkoopprijs van het door jou genoemde merk heb ik er geen vertrouwen in dat het pure olie is en zonder troep. Ik ken het merk verder niet

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:01

Deze oliën hebben niet alleen hun toepassing in aromatherapie, een alternatieve geneeswijze, maar hebben ook hun toepassing in parfums, als geurstof in schoonmaakmiddelen of als grondstof voor verfafbijtmiddel. Etherische oliën vallen niet onder de geneesmiddelenwet, maar onder de Warenwet. Dat betekent minder strenge controle op vervuilingen, inwendig gebruik is dus af te raden. Op een paar oliën na, zijn er geen geneeskrachtige werkingen aangetoond in wetenschappelijk onderzoek. Enkele onderzochte en bewezen toepassingen zijn lavendelolie met rustgevende werking [1] en een antibacteriële werking. Van tea tree olie is een schimmelbestrijdende [2] en antibacteriële werking aangetoond.

Deze oliën zijn verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen. Nieuw zijn twee bedrijven uit de V.S. die de Europese markt proberen te veroveren buiten de winkels om; DoTerra en Young Living. In het verleden hebben we al eerder kennisgemaakt met deze verkooptechnieken. Iedereen herinnert zich wel de tupperware party’s en de dubieuze praktijken van herbalife. Die laatste is veroordeeld voor illegale piramide verkoop. De agressieve verkooptechnieken die gebruikt worden zijn MLM (multi level marketing) of piramide constructies. De spil van het systeem zijn de verdelers of ‘adviseurs’. Zij verkopen het product niet alleen, maar ook het aanbrengen van nieuwe adviseurs kan financiële voordelen opleveren, al dan niet in de vorm van bonuspunten. Mensen die in eerste instantie producten afnemen bij deze adviseurs worden al snel aangespoord om zelf ook adviseur te worden, zodat ze zelf ook korting kunnen krijgen. Op deze manier ontstaat er een enorm vertakt netwerk van verkopers, die tegelijkertijd ook afnemer zijn. Bij dit soort constructies valt binnen een jaar vaak de helft af, omdat het alleen maar geld blijkt te kosten in plaats van dat het geld oplevert. Minder dan 1% van de deelnemers is in staat om geld te verdienen via MLM constructies en in de praktijk haalt bijna niemand meer dan 50,- euro per maand. Het komt er op neer dat je moet betalen om je eigen baan te creëren, wat natuurlijk een idiote situatie is. Wettelijk gezien is dit in Nederland strafbaar, herbalife is hiervoor ook veroordeeld [3]. Het is wel lastig om dit soort bedrijven veroordeeld te krijgen, omdat het netwerk in principe bestaat uit allemaal zelfstandige bedrijfjes. De top van het bedrijf is juridisch niet aansprakelijk

Het geraffineerde aan dit systeem is dat mensen kennismaken met de producten via een vriend of vriendin of goede bekende of zelfs een familielid. Het is lastig nee te zeggen tegen iemand die je persoonlijk kent. Als hij/zij gelooft in het product zal het toch wel goed zijn? Een andere tactiek is inzetten van mensen die een zekere autoriteit genieten bij andere mensen; de yogaleraar, instructeur, therapeut etc. Elke adviseur zal ook op de eigen website zetten welke geweldige ervaringen hij of zij heeft met de producten. Bedrijven weten dat ervaringsverhalen vele malen meer indruk maken bij potentiële klanten dan saai suf wetenschappelijk onderzoek met getallen zonder emotie. Deze bedrijven spelen manipulatief in op gevoelens en emoties. Ze doen er ook alles aan om jou het gevoel te geven dat je bij een bepaalde groep hoort. “DoTERRA staat voor positiviteit! Alle leden zijn positief over de oliën, de sfeer is zo ontzettend goed onder de dames (en heren) die de olien adviseren en verkopen. Iedereen helpt elkaar waar kan en er is veel samenwerking.” Bovendien doen de bedrijven allerlei beloften over gratis onderwijs, opleidingen, cursussen en workshops, wat eerder verkapte propaganda is en een soort pep-talk bijeenkomsten.

[1]
Effect of Lavender Aromatherapy on Acute-Stressed Horses
Clarence E. Ferguson, Harry F. Kleinman, Justin Browning
Journal of Equine Veterinary Science – January 2013 (Vol. 33, Issue 1, Pages 67-69, DOI: 10.1016/j.jevs.2012.04.014)

http://www.horsetalk.co.nz/2013/06/03/l ... WvFy4lB.99

[2] antischimmelwerking tea-tree, gratis volledig artikel:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1637110/

[3] veroordeling herbalife voor piramideverkoop

https://www.test-aankoop.be/action/pers ... op-n744543

[4] Doterra verstrekt geen rapporten over de chemische samenstelling

http://www.aromatherapie-info.com/young ... terra.html

Overig:

http://www.absoluteyogaacademy.com/esse ... id-scheme/