Beerbaum weigert Ratina over te dragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Beerbaum weigert Ratina over te dragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-02 19:21


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:03

Hij heeft wel gelijk! Die beerbaum! 3 weken van te voren van stal veranderen lijkt me nou nie echt fijn voor Ratina!

linda Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:05

Hij moet wel behoorlijk gek met die knol zijn, dat vind ik wel mooi om te lezen. Daarbij vind ik ook dat hij gelijk heeft. Zo'n beest moet je niet verkassen vlak voor de bevalling. Dat roept onnodige stress op. Ratina is niet meer gewend aan reizen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 09:31

Dit speelt natuurlijk al wel langer, dus had Beerbaum de merrie al veel eerder kunnen verkassen en het niet op het laatst had hoeven laten aankomen.

De eigenaar blijft eigenaar en heeft dus het recht zijn paard naar zijn stal te halen, mits daar niet uitdrukkelijk iets anders over op papier is gezet.

Ik vraag me af of hier alleen medeleven met de merrie speelt en niet iets anders, gezien het feit dat toen men haar op kwam halen ze ook niet meer op de vaste plek te vinden was. Dus dat niet meer verplaatsen gaat ook niet op.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:35

Moeilijk ik heb ook vaak te maken met dat touw trekken dat heb je als je de paarden van iemand anders rijdt. De eigenaar heeft het voor het zeggen. Maar beerbaum zal wel goeie redenen hebben om haar daar te houden anders laat je het toch niet zo ver komen?
De stal die het beste is voor de merrie daar moet ze bevallen vind ik!

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 07:39

Officieel is de merrie van Ludger. Maar bij verkoop hebben ze afgesproken over de embryo's van Ratina en ook het eerste 'echte' veulen zou voor Melchior zijn.
Maar aangezien de merrie al 20 jaar is en over drie weken zal bevallen, is een lang transport slecht en zelfs gevaarlijk. Een kort transport is niet zo heel erg. Maar naar Lanaken is toch wel een hele grote afstand en dus onverantwoordelijk.
Het is de bedoeling dat na het afspenen van dit veulen, Ratina naar Ludger gaat en die gaat natuurlijk met haar fokken.
Ik zie de rede niet waarom Ratina niet bij Ludger van haar veulen mag bevallen.Melchior krijgt het veulen toch wel. Waar maakt hij zich nou druk om?
Ik geef Ludger groot gelijk. Een 20 jarige merrie die hoogdrachtig is en dan nog over die afstand vervoeren is behoorlijk gevaarlijk. Ze zijn dan al wat verzwakt.

Groetjes
Denise

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 14:23

Hetzelfde kan je natuurlijk wel zeggen over het transport van een net afgespeend veulen....

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 10:22

De rechtbank in Münster heeft inmiddels bepaald dat Ratina in Riesenbeck, bij Ludger Beerbaum, op stal mag blijven. Melchior werd veroordeeld tot het betalen van de proceskosten.

http://www.stegen.net/index.php#226

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-02 16:01

ach dat gezeur laat dat paard waar ze is. dat je dat via een rechter moet beslissen zeg. hoever ben je dan.