Bellende amazone tuimelt van paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Bellende amazone tuimelt van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-02 16:26

http://www.telegraaf.nl
Telegraaf

AMSTERDAM - Een telefonerende amazone is het afgelopen weekeinde in haar woonplaats Soesterberg van haar paard getuimeld en ernstig gewond geraakt.

Toen de vrouw na het bellen de gsm in haar jack wilde opbergen, smakte ze op een kruispunt van de Amersfoortsestraat op de grond. De amazone, die geen cap droeg, werd met hoofdletsel per ambulance naar het Amersfoortse ziekenhuis De Lichtenberg gebracht. Haar paard werd tijdelijk in een nabijgelegen garage gestald.


wietske
Berichten: 60
Geregistreerd: 10-11-01
Woonplaats: noordbergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 13:41

Ik heb altijd een telefoon bij me,maar met rijden staat hij echt wel uit nu zie je wel weer wat er kan gebeuren.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:33

Welnee, gewoon een "oortje" aan je GSM doen. Ook op je paard hands-free bellen! Haha! Ik heb het al getest, en het werkt perfect!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 15:59

behoorlijk lullig zeg, ik hoop voor die persoon dat ze er niet al teveel aan over houdt.
Ikzelf telefoneer pas als ik al van m'n paard gevallen ben en op de ambulance lig te wachten (en dan hoort hier een galgehumorsmiley)

Niets zo charmant als een paard in her land.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 16:08

snap hem niet helemaal... Ze wilde hem opbergen en toen viel ze? Hoe doet ze dat? Ik heb ook wel eens gebeld hoor als ik rijd en dat is tot nu toe zonder problemen gegaan... Alleen vind ik het vreselijk aso staan dus doe het liever niet! Haha!

Onderschriftloos :Y)

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 16:15

STOM stom stom... tjonge.. je gaat toch niet op je paard bellen??!! En al helemaal niet als je aan het buitenrijden bent.....!!!!!! Frusty Ik vind dat je een gsm bij je hebt als je aan het rijden bent voor noodgevallen.. hij staat dus altijd UIT... en als ik dan zo nodig moet bellen stap ik wel af......
Ongelooflijk stom!!! Gaaaap

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:33

Hihi, ik had toen zo'n grote bek over iemand die te paard midden op de weg zat te bellen...tegenwoordig doe ik het ook wel eens. Maar dan wel meestal in het bos.... Jur is absoluut mobiel-proof... Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 17:38

Of het aso staat of niet; het is gewoon oerstom!!!!!!!!!!!
1. bellen op het paard.
2. in de stad/dorp op de weg
3. zonder cap......................

eigen schuld, dikke bult!!!!!!!!!!!

Marije_jiplover

Berichten: 25296
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 18:00

Ik bel ook wel eens als ik op Jip zit. Ik begeleid nl. ponybuitenritten met kinderen en dan moet ik voor de picknickritten bijvoorbeeld doorgeven dat ik op het strand ben aangekomen, omdat wij dan over een kwartier op de picknickplaats zijn en de catering moet weten dat ze dan klaar zijn en ons kunnen helpen met pony's vastzetten enzo. Maar ik bel ook te paard handsfree, met zo'n oortje, waar Elles het ook al over heeft. Het werkt super en je hebt allebei je handen vrij om je paard te sturen/in bedwang te houden.
Dus ook hier geldt: Handsfree is veiliger

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 19:57

Lekker dom zeg. Ik heb ook een mobieltje bij als ik rijd, maar heb hem wel uit. Als ik moet bellen, stap ik af. Handsfree zou wel kunnen, zolang je wel je aandacht bij je paard houdt.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:09

Ook ik heb altijd m´n mobieltje bij me, maar in tegenstelling tot Wietske en Nijntje, staat hij altijd aan VOOR NOODGEVALLEN! Als ik er afgedonderd ben en met een gebroken been oid lig, is het niet zinvol om eerst nog een pincode te moeten ingeven Verward of als er iets ergers gebeurd is, ben ik blij als iemand me vind die zelf geen mobieltje mee heeft, tenminste mijne kan nemen Lachen ! Verder ben ik het absoluut met Mirage eens!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 20:14

sorrie hoor, maar mag ik even lachen.
wie valt er nou van zijn paard als je je telefoon opbergt?
kan iemand me dat uitleggen aub.
ik heb zelf vaak mijn mobiel op zak als ik met de paarden weg ga maar nooit heb ik hem aan.
vroeger had je die dingen ook niet en ik moet zeggen dat het nou ook niet echt sportief staat.
hier zie je het ook heel vaak, hangen ze als een zoutzak in het zadel en dan dat ding maar aan hun oor.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:35

Ik bel vaak genoeg als ik paard rijd...en ojee! Ik rijd ook nog zonder cap, óók als ik buitenrijd én ook als ik naar het strand ga! Mocht ik vallen, eigen schuld dikke bult, ik neem het risico, en zolang jullie het allemaal goed doen vind ik niet dat jullie moeten afgeven op die vrouw, ze heeft zelf het risico genomen en zal de consequenties nu moeten aanvaarden.
Bellen doe ik zelf alleen in de bak, alleen als het nodig is, dus niet voor een lulpraatje, heb nog nooit gebeld tijdens een buitenrit oid. Maar ik heb zelf al een aantal keer ervaren dat een mobieltje erg handig is als er iets ernstigs is gebeurd, en mensen je proberen te bereiken om het je te laten weten.

Ik heb hem overigens altijd op trilalarm staan om in ieder geval niet het risico te nemen dat mijn paard van het beltoontje schrikt, maar bellen doe ik ook niet handsfree. Mocht er iets gebeuren dan gooi ik toch gewoon dat foontje op de grond, heb ik weer twee handen!

Ik zou inderdaad ook weleens willen weten hoe je erafvalt als je je telefoon probeert op te bergen...moet je hem toch op een rare plek willen stoppen val je eraf... *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 21:42

Ik moet zeggen dat ik het wel raar vindt dat je hier weinig over rijden zonder cap hoort. Dat ik vind ik namelijk nogal dom.
Op een paard gaan zitten bellen vind ik ook behoorlijk raar, dat is iets wat ik nooit zo doen. En dan niet alleen omdat het aso staat, maar ook omdat het gewoon gevaarlik is om hands-free t ebellen. Toch heb ik wel medelijden met die amazone.
Dat jullie het gek vinden dat ze viel, begrijp ik neit helemaal. Een paard kan toch gewoon schrikken!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 10:00

Ik wordt regelmatig gebeld als ik een bosrit aan het maken ben. Mijn paard is inmiddels zo getraind op het geluid dat hij automatisch stil gaat staan als ik gebeld wordt. Jaja, ook als we in galop zijn Lachen

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 10:11

ik bel ook regelmatig als ik op me paard rij...en ik rij alleen maar buiten en ik rij ook alleen maar zonder cap.
ik vind dat iedereen dat voor zich moet weten
ik heb altijd me mobiel bij me, ik ga vaak alleen naar buiten en dan is et toch wel handig dat ik iemand kan bereiken als ik ergens in de middle of nowhere met bv een gebroken been lig. dan is het ook wel handig dat dat ding al aanstaat en je dus niet eerst nog een pincode enzo moet intoetsen.
maar nogmaals iedereen moet voor zich weten hoe die op een paard gaat zitten....

Cer

Berichten: 30130
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 11:26

cornelie schreef:
Ik wordt regelmatig gebeld als ik een bosrit aan het maken ben. Mijn paard is inmiddels zo getraind op het geluid dat hij automatisch stil gaat staan als ik gebeld wordt. Jaja, ook als we in galop zijn Lachen


Haha! same here... Mijn merrie heeft ook al goed in de gaten dat een beltoontje betekent dat je even kan uitpuffen, want eer ik mn telefoon te pakken heb....

Het ligt ook aan het paard denk ik, met mijn merrie rij ik zonder cap, zonder zadel en zonder trens (met neusband) buiten, en dat gaat prima.
Ik ben ook weinig bereikbaar, dus als mensen mij es willen bellen, dan zit ik meestal op mn paard, en als ik dan mn telefoon ook ga uitzetten, ben ik helemaal niet meer te vinden.

Maar ik heb ook wel een keertje een telefoontje gehad op een paard waar dat niet handig was, en dan zeg ik gewoon: "nu even niet, anders val ik eraf" Haha!

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 15:09

ik heb mijn telefoon altijd bij voor noodgevallen. en dan heb ik hem ook aanstaan want als je daar halfdood in het bos ligt en je moet eerst nog nadenken over je pincode....
maar ik bel eerlijk gezegd ook wel eens tijdens het buitenrijden. Bloos als ik bij ons door de wijk rijd (waar bijna geen auto's komen) of door het bos. en als ik word gebeld neem ik ook gewoon op hoor als ik aan het rijden ben.
maar ik heb wel altijd een cap op zo'n champion geval. Haha!

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 21:53

[quote="Kieffertje"]omdat het gewoon gevaarlik is om hands-free t ebellen. quote]

Uhm... enig idee wat hands-free bellen is?? Het woord zegt het al, al is het in het engels... Hands-free,oftwel handen vrij...

Moet je me even uitleggen wat er gevaarllijk is aan hands-free bellen.. In de auto krijg je een boete als je niet hands-free belt! Geeft toch wel aan dat het alles behalve gevaarlijk is!! Haha!

Onderschriftloos :Y)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 13:25

*onder bureau van het lachen* Mijn god... Dit is echt ongelofelijk.

Ik kwam gisterochtend mijn plasje inleveren, en ja, ik ben ook van mijn paard afgedonderd, in de buurt van Soest, achter de vliegbasis Soesterberg nog wel. Dus de arts die ik tegenkwam, en ik het verhaal vertelde vroeg of ik bellend op mijn paard had gezeten. Dus ik nee? Ik ben er gister vanaf gevallen. Nou ja, zij was dus zondag van haar paard afgekukeld. En was ook in het ziekenhuis geweest. Of het het ziekenhuis was waar ik ook geweest ben weet ik niet, maar ik vond het wel grappig. En nu zie ik dit verhaal en moet ik daar weer aan denken. Ik kan je nu alvast vertellen dat ik nog nooit bellend op mijn paard gezeten heb! Of ja, in de bak... Maar zeker niet in het bos!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 17:08

allereerst vind ik het dom om te zeggen MIJ gebeurt zoiets nie, MIJN paard is eraan gewend. Paarden zijn en blijven dieren en kunnen blijven schrikken, zelfs de allerliefste paardjes dus dit vind ik egt superdom om te zeggen!!!!!

Maar goed, voor de rest is het die amazone dr eigen schuld, lekker dom van dr!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-02 21:10

MirageGidran schreef:
Of het aso staat of niet; het is gewoon oerstom!!!!!!!!!!!
1. bellen op het paard.
2. in de stad/dorp op de weg
3. zonder cap......................

eigen schuld, dikke bult!!!!!!!!!!!


Die dikke bult is letterlijk haha *LOL* *LOL* Lips are sealed Schijnheilig Knipoog

Nobody is perfect , my name is nobody Haha! *LOL* * hehe *

Naomi

Berichten: 3794
Geregistreerd: 09-10-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-02 18:42

ik heb t ook meegemaakt....k reed zonder een cap op mn pony.tiz een arabier en vooral druk..k dacht tiz warm en ik vertrouw die pony toch wel.ik val toch niet....je kan je pony wel vertrouwen maar de omgeving om je heen niet meer..
t hoef niet jou schuld te zijn als je valt maar dat van een ander.
ik ben aangered door een leswagen die stopte en reed ineens met een noodgang achteruit tegen mij en mn pony..ik zat haast in de sloot en pony was weg...dan is zo n mobieltje wel handig.
mn hand lag open en mn pony was van de schrik niet te vangen.
onze stal ligt afgelegen maar een nadeel is de snelweg die er vlakbij is.
en er was een keer brand'mn pony raakte in paniek en ik kon geen kant op...ja wat moet als ik alleen bent en niemand helpt je....k had geen beltegoed meer en t was al laat aan t worden de brand was wel kleiner geworden maar k kon er niet langs met die rook..
k werd later gebeld waar ik bleef.de brandweer was onderweg en niemand had iets gemerkt...mn ex zag wel in de verte rook, maar bij ons is het heel normaal je afval te verbranden!
op een geven moment sprong mn pony van uitputting door het vuur heen..onverwachts.
alsik had gevallen was ik er niet meer of zwaargewond...
ik had nix en mn pony ook niet....gelukkig
dus een rip zorg dat je ook altijd beltegoed hebt of dat je bereikbaar bent!!!!!
wword je gebeld stap gewoon ff van je paard af.....

groetjes naoom

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-02 00:46

om 112 te kunnen bellen heb je toch geen beltegoed nodig? ikke niet teminste

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-02 00:50

Je kunt zelfs 112 bellen zonder de pincode van je telefoon in te toetsen. Dus ook met andermans telefoon waar je de code niet van weet. Beltegoed is daar ook niet voor nodig. (een volle batterij trouwens wel Haha! )

Vaag verhaal hoor Naomi! 'Hij sprong van uitputting door het vuur' Verward

Nulla tenaci invia est via


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200, DotBot en 75 bezoekers