Nachtelijke oefentocht Gouden Koets in Amsterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Nachtelijke oefentocht Gouden Koets in Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 18:47

Afbeelding

(NHP)-
De rijtoer die kroonprins Willem-Alexander en Máxima Zorreguieta zaterdag na hun huwelijk afleggen, is afgelopen geoefend. In het holst van de nacht reed een ingepakte Gouden Koets getrokken door zes paarden door Amsterdam.

De route ging van de Nieuwezijds Voorburgwal, langs het Spui, over de Singel, via Muntplein, over het Rokin naar de Dam. Tientallen journalisten, fotografen en cameraploegen uit binnen- en buitenland volgden de proefrit. Veel politieagenten waren op de been om het tochtje in goede banen te leiden.

Grootste verschil met Den Haag, waar de Gouden Koets jaarlijks rijdt op Prinsjesdag, noemt Wassenaar het hoogteverschil in Amsterdam. Het moeilijkste punt in de rijtoer is de bocht van de Singel naar het Rokin op het Muntplein. De bocht is scherp en loopt bovendien af. De koetsier en de paarden doorstonden de proef zonder problemen.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 20:51

ik zag het net op tv.

de gouden koets is in het echt zo ontzettend lelijk van dichtbij (heb hem een aantal jaar geleden van dichtbij mogen bewonderen in den haag, net als de stallen en de tuigenkamers)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 21:04

Ja ik had het ook gezien!
Heb geen idee hoe die gouden koets er uit ziet eigenlijk.. ja, goud! maar verden niet.

Er was een politieman die bij mij op de manege 2 supermooie schimmel hengsten heeft staan, dat was wel lachen om hem ineene te zien Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 22:52

De koetsier van de Gouden Koest is Hans van Nierop, de palfrenier die links voor op het paard zit, is Edwin van der Graaff.
Toen wij nog in Voorschoten woonde, had Edwin gevraagt of Henk hem wilde groomen. Edwin is een 4-spanrijder op internationaal niveau. Wij ff later verhuizen, helaas ging de droom van Henk niet door.