Praatje met Maikel van der Vleuten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Praatje met Maikel van der Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-02 20:14

http://www.horses.nl/site/appl/spotlight/nieuws.ws
Horses of the Dutch

Twee achtereenvolgende jaren opgenomen in het Rabobank Talentenplan, Deelnemer aan vele Internationale en Nationale Grand Prix-ponywedstrijden, lid van het zilveren EK team springen in Jerez de la Frontera, tweevoudig lid van het landenteam dat de pony-indoorwedstrijd te Wierden won, inmiddels M startgerechtigd bij de paarden, en dat allemaal op de leeftijd van 13 jaar. Redenen genoeg voor het team van Horses.nl om dit jonge talent eens op te zoeken en een praatje te maken met Maikel.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 23:44

Knap dat zo'n jong kind al zo serieus met de sport bezig is, en precies weet wat hij wil. Petje af hoor!!

Goedgekeurd onderschrift :)

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 10:48

Ik weet ook al wat ik wil. Maar ik heb alleen maar jonge of onervaren paarden. En Maikel heeft goede ervaren paarden.

Dan kan ik ook wel winnen, maar ik kies vor de jonge en onervaren paarden omdat het veel meer eer geeft als het goed gaat. Bij een ervaren paard moet je wel goed rijden om tevreden te zijn.
Ik heb nu een 6 jarige ruin, die wij als 3-jarige hebben gekocht binnen een halfjaar startgerechtigd gereden naar het L, na het Nationale concours in Asten zal hijd at ook doen omdat hij er anders teveel heeft. En mijn eigen 5-jarige, die ik nog geen jaar heb, gaat nu het B lopen en heeft als op z'n eerste wedstrijd een prijs behaald.
Ik hyeb liever een jonge die voor mij echtd oor het vuur wil en dat wij elkaar oplijden.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:23

Ik ben het met Pleasure eens. Zo gaat het bij ons ook. Jonge paarden aanrijden en tot de L rijden, dan verkopen.
Die Maikel heeft natuurlijk ook wel alles mee...
Geld zat, ervaren paarden, papa die in het wereldje zit, dure training... (en het rabobank talentenplan heeft ie niet eens nodig! hij krijgt zo ook wel dure trainingen!)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:33

Mmm,
hij heeft paarden met veel talent en ervaring, so what?
Net of je dan niet meer hoeft te kunnen rijden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:53

Jawel Sjuimpje, hij zal zeer zeker talent hebben. MAar had hij de rest van de omstandigheden niet mee gehad, was hij nu ook nergens geweest. DAt is toch zo? Want om verder te komen moet je naast talent ook goede paarden hebben, ouders die je steunen en een goed instructeur. het lullige van paardensport is dat je met talent alleen er vaak niet komt.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:56

Ik had ook begrepen dan het "Rabo bank talenten plan" bedoeld was voor getalenteerde ruiters.
En dan vooral diegene, die op eigen krachten geen dure paarden en lessen konden volgen.
Maar ik denk toch dat ik iets verkeerd gedacht heb Verward
Helaas Haha! }> Verdrietig Lips are sealed Schijnheilig

Ach, eigenlijk sponsort de Rabo Bank mijn eigen getalenteerde ,14 jarige Western kind ook Knipoog .
Die binnenbak heb ik toch maar mooi kunnen maken van hun lening *LOL* *LOL* *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:27

Jos, hoe ontdekt de Rabobank die talenten dan? Op de manege op een manegepony?

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:06

Pleasure schreef:
Ik weet ook al wat ik wil. Maar ik heb alleen maar jonge of onervaren paarden. En Maikel heeft goede ervaren paarden.

Dan kan ik ook wel winnen, maar ik kies vor de jonge en onervaren paarden omdat het veel meer eer geeft als het goed gaat. Bij een ervaren paard moet je wel goed rijden om tevreden te zijn.
Ik heb nu een 6 jarige ruin, die wij als 3-jarige hebben gekocht binnen een halfjaar startgerechtigd gereden naar het L, na het Nationale concours in Asten zal hijd at ook doen omdat hij er anders teveel heeft. En mijn eigen 5-jarige, die ik nog geen jaar heb, gaat nu het B lopen en heeft als op z'n eerste wedstrijd een prijs behaald.
Ik hyeb liever een jonge die voor mij echtd oor het vuur wil en dat wij elkaar oplijden.


Ongelovelijk, dat er nog steeds mensen zijn die het de ander niet gunnen en die jaloers zijn. Dat vind ik echt niet kunnen. Als je weet hoe hard ervoor getraint wordt en ook dat die selecties echt geen lolletje zijn. Het is nog een ergere haat en nijt dan hier! Ik vind dit echt lullig voor zo iemand.. Hij werkt er ook heel hard voor. Wat jullie doen , moeten jullie zelf weten, heb ik respect voor dat jullie het zo aan pakken, maar ik denk dat respect voor hem echt helemaal niet onterecht is... Zolang zijn prestaties niet om naar te gissen zijn, denk ik niet dat een ander het recht heeft er een ja, maar van te maken....

Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:23

Je moet mensen niet meteen beschuldigen van jalouzie. Natuurlijk wordt het zo'n jongen gegund. Maar je weet toch wel dat paardensport niet zoals voetbal is: je hebt er ook alle steun bij nodig, ook in de vorm van geld, want geld kan zorgen voor goed materiaal etc. Het is in ieder geval mooi dat er nog een paar zijn die geluk hebben, anders kwamen we nergens.

snoopy2002
Berichten: 326
Geregistreerd: 31-12-01
Woonplaats: a'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:58

ik zou later ook een topruiter willen zijn,
maar ik wil de baas van "mijn" manege zijn Lachen

dat is volgens mij nog leuker,
maar vraagje, hoe kan je dan
aan die wedstrijden meedoen?
moet je er voor inschrijven?

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 19:35

Merel Blom"]
[quote="Pleasure schreef:
Ik weet ook al wat ik wil. Maar ik heb alleen maar jonge of onervaren paarden. En Maikel heeft goede ervaren paarden.

Dan kan ik ook wel winnen, maar ik kies vor de jonge en onervaren paarden omdat het veel meer eer geeft als het goed gaat. Bij een ervaren paard moet je wel goed rijden om tevreden te zijn.
Ik heb nu een 6 jarige ruin, die wij als 3-jarige hebben gekocht binnen een halfjaar startgerechtigd gereden naar het L, na het Nationale concours in Asten zal hijd at ook doen omdat hij er anders teveel heeft. En mijn eigen 5-jarige, die ik nog geen jaar heb, gaat nu het B lopen en heeft als op z'n eerste wedstrijd een prijs behaald.
Ik hyeb liever een jonge die voor mij echtd oor het vuur wil en dat wij elkaar oplijden.


Ongelovelijk, dat er nog steeds mensen zijn die het de ander niet gunnen en die jaloers zijn. Dat vind ik echt niet kunnen. Als je weet hoe hard ervoor getraint wordt en ook dat die selecties echt geen lolletje zijn. Het is nog een ergere haat en nijt dan hier! Ik vind dit echt lullig voor zo iemand.. Hij werkt er ook heel hard voor. Wat jullie doen , moeten jullie zelf weten, heb ik respect voor dat jullie het zo aan pakken, maar ik denk dat respect voor hem echt helemaal niet onterecht is... Zolang zijn prestaties niet om naar te gissen zijn, denk ik niet dat een ander het recht heeft er een ja, maar van te maken....
[/quote]

ja helemaal mee eens. hij heeft wel de mogelijkheid natuurlijk die sommige talenten niet hebben.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 20:42

Ja dat zal een zeer getalenteerd ruitertje kunnen worden, maar wat ik dan weer zo zonde vind dat de school hem zo weing intereseerd. Hij moet het ook allemaal nog waarmaken, lukt het hem niet dan kan hij nooit ergens op terug vallen. Maar vond het wel een leuk artikel.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 00:40

snoopy2002 schreef:

dat is volgens mij nog leuker,
maar vraagje, hoe kan je dan
aan die wedstrijden meedoen?
moet je er voor inschrijven?


Uhm, de EK's en andere grote wedstrijden, wordt je voor uitgenodigt als je in de selectie zit. meestal dan...

Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:20

moeilijk... van de ene kant vind ik het erg knap dat zo'n jochie al zo ver is gekomen, daar moet je zeker talent voor hebben!

van de andere kant vind ik het moeilijk om neit soms een klein beetje jaloers te zijn. deze jongen heeft al vanaf dat hij kon lopen goede paarden onder zijn kont, goede les en goede begeleiding van zijn ouders. tuurlijk doe je het ook zelf, maar toch denk ik wel dat het zo makkelijker gaat ,dan dat je met een 'gewoon' paard, die niet al ZZ is rijdt en maar 1 keer in de 2 weken les hebt .

het komt dus altijd van 2 kanten. er zijn zoveel talenten in Nederland, die het alleen met minder goede begeleiding en paarden, of met helemaal geen eigen paard moeten doen.

begrijp me niet verkeert, ik misgun het hem echt niet, maar als je zelf er ook van droomt ooit bij de top de rijden is het toch moeilijk om niet een beetje jaloers te zijn.. ik ben ook maar een mens. Knipoog

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:42

grassie schreef:
en paarden, of met helemaal geen eigen paard moeten doen.

begrijp me niet verkeert, ik misgun het hem echt niet, maar als je zelf er ook van droomt ooit bij de top de rijden is het toch moeilijk om niet een beetje jaloers te zijn.. ik ben ook maar een mens. Knipoog


Ik denk dat iedereen zo iemand wel benijdt, ik zelf ook, maar ik denk niet dat er een ja, maar.... mag zijn, hij werkt er ook hard voor en doet zijn best. Dus ik gun het hem wel

Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:35

Allee, Maikel krijgt het ergens in de schoot geworpen, MAAR, zonder zijn wilskracht, inzet en talent komt hij niet verder! Enerzijds dus een tikkeltje jaloers, maar anderszijds is het hem gegund.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 21:01

Lees net even in de Paardenkrant van 25 jan.

Maikel van der Vleuten en Audi's Super brat winnen de tweede wedstrijd van het KNHS/Roelofsen Raalte Trofee in de zware tour.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 01:48

Super Brat vind ik echt een gave naam! Die ga ik onthouden als eventuele naam voor mijn aankomende veulen Haha!

Tja en over het ruitertje zelf, als ie graag wil springen en hij krijgt al deze kansen toegeworpen, waarom zou ie ze dan niet benutten? "Nee pa, ik wil liever een bejaarde fjord om mee over balkjes te springen op de ponyclub Haha! " Hij heeft nou eenmaal alles meezitten. Het zou mischien wel goed voor hem zijn als ie een goede opleiding zou volgen want je kunt moeilijk van je ouders verlangen dat ze je de rest van je leven "sponsoren". En alleen van paardje hobbelen word je niet rijk.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bonnielau, DotBot, vikawiek en 75 bezoekers