Chardon maakt val met 4span trekpaarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Chardon maakt val met 4span trekpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 19:30

Vandaag was de 35ste Zeeuwse dag van het paard in Vrouwenpolder (zeeland). Ysbrand Chardon reed met een 4 span trekpaarden voor een strijdwagen. Het plezier dat Chardon had was duidelijk op zijn gezicht af te lezen, helaas liep het iets minder leuk af als gedacht. In volle galop verstapte 1 van de 4 belgische trekpaarden zich en werd door de andere 3 op zijn knieen mee getrokken door de baan heen. Zoals Chardon later vertelde "een 4 span trekpaarden in volle galop zet je niet zo maar even stil"..
Doordat de andere paarden hun evenwicht verloren vielen er nog 2. Slechts 1 paard bleef op de been de meest rechtse paarden lagen overelkaar heen. Het middelste linkerpaard kon snel overeind. Gelukkig werd er man en macht ingezet de paarden te bevrijden en is het goed afgelopen....

Afbeelding
Afbeelding

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 01:20

Hee bij hem heb ik nog achterop de kar gestaan ^^

Maar goed het zal je maar gebeuren met van die grote trekpaarden en er zal maar een paard z'n been breken en ligt nog tussen die anderen...ik gallopeer liever niet voor de kar zeker niet met meerdere.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 21:36

Waarom verbaast me dit nou weer niet?
Ik heb hem ook al eens met een demonstratie om zien gaan met een 4span voor de marathonwagen.
Die man die rijdt gewoon zo lomp, ik snap niet dat iedereen hem zo geweldig vindt

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 00:09

Hij kan beter in het circus gaan werken. Natuurlijk kan hij goed sturen. Ik heb hem pas tijdens de Dag vh Aangespannen paard in Utrecht gezien. Eerst zonder publiek een beetje door de hindernissen. Dan maakt hij er echt een oefening van en is het erg mooi om te zien. Daarna voor de tribunes in de ring. Dan wordt hij een entertainer. Maar begint ook onzin uit te kramen om het op te leuken. Zoals de paarden in een hoek te zetten en dan kort te laten draaien. Dan gaat hij lopen zeuren dat hij het zo spannend vind en bang is om om te gaan. Sorry, maar dan vind ik het een beetje lachwekkend en zielig worden.

Maar om op de paarden terug te komen...
We hebben het zelf ook met een vierspan gehad. Er kwam een bus aan en wij wilden uitwijken door over een parkeerstrook te rijden. Helaas waren deze van een bepaald soort tegel die erg glad blijken te zijn en ging de rechterachter pony onderuit. Gelukkig draafden we niet hard en stonden we binnen een paar meter stil. Maar voortaan passen we met dit soort tegels wel op. Alleen worden ze hier overal gelegd om de bermen te verstevigen. En automobilisten snappen niet dat je niet even de berm in kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 18:56

hij kan goed rijden dat heb ik in beekbergen wel gezien.... hij had linksvoor een kl*tebok lopen die had ik al door de frikandellen gedraaid (en ben vegetarier met je na gaan Knipoog ) maar hij haalde er wel de eerste plaats mee in de maraton, echt knap dat ie met dat beest kon werken..

Hij werd afgelopen zaterdag een beetje TE overmoedig maar dat werden ze allemaal trouwens, iedereen wilde TE hard en dat op nat gras .. Dat vraagd om problemen natuurlijk...

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:13

Debo schreef:
hij had linksvoor een kl*tebok lopen die had ik al door de frikandellen gedraaid (en ben vegetarier met je na gaan Knipoog )

ooooo dat zeg je toch niet Schijnheilig
dat had ik best wel willen zien...
IJC's trots gekrenkt Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:48

Vergeet niet dat IJsbrand zijn klötebokken zelf maakt......

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 08:25

Citaat:
Hij werd afgelopen zaterdag een beetje TE overmoedig maar dat werden ze allemaal trouwens, iedereen wilde TE hard en dat op nat gras


dat schijnen mannen nu eenmaal te hebben als ze op zo'n strijdwagen staan, dan worden ze ineens helemaal Ben Hur!

Wij hadden een aantal jaar geleden zo'n act bij Paard&Koets met 4 Norikers, ging het 1e jaar voorzichtig en goed, het 2e jaar eindigde het 4-span in de tribune Huilen Verdrietig en daarna hebben ze er nooit meer voor gestaan......

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:29

Tjee denk dat hij zich kapot is geschrokken zeg!!!!
Iemand enig idee hoe het verder met de gevallen paarden is afgelopen??

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:32

Billy schreef:
Vergeet niet dat IJsbrand zijn klötebokken zelf maakt......

Ik ben geregeld mee geweest met IJsbrand op training en op stal... en is niemand zo bezorgd om zijn paarden als hij

Hij heeft gewoon een riskante tak van de paardensport waarbij snelheid nu eenmaal belangrijk is maar je kan van hem niet zeggen dat hij slecht of onnadenkend met zijn paarden omgaat

PS: die belgische knollen zijn zoiezo struikelgevoelig dus het was idd misschien niet zo'n goed plan daarmee hard te gaan

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-04 06:18

Waarom slaat Ijsbrand dan regelmatig om en heb ik dat nog van geen van de de Ronde's gezien in 8 jaar?
Op die demonstratie die ik gezien heb sloeg hij ook om, en dat was toch echt met KWPNners of iets dergelijks, zijn eigen span...

Camm
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:22

gelukkig dat de paarden niks zijn overkomen!! Lachen Ik hou niet zo van valpartijen Verdrietig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 18:33

ik denk dat billy niet echt fan is van ijbrand. Haha!
maar ja als het maar met de paarden goed afloopt zullen we maar denken. maar als je meerde malen iemand, die het al zover heeft geschopt in de mensport, zie omvallen ga je idd twijfelen Lachen

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 08:59

Al jaren terug in Beekbergen was hij ook zo lomp.
Daar ging het in de waterbak mis, nou echt paardwaardig was hij niet bezig.
Hij was toen zo giga aan het meppen op zijn paarden dat hij officieel al lang gediskwalificeerd had moeten worden, maar ja hij was toen de top, dus dat werd toen met een knipoog "behandeld"

En sindsdien ben ik ook zeker niet kapot van hem.

Maar goed, het zal telkens wel pech zijn dan..............
Ik heb het niet op hem............... net als Billy

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 09:02

droppie_18 schreef:
ik denk dat billy niet echt fan is van ijbrand. Haha!
maar ja als het maar met de paarden goed afloopt zullen we maar denken. maar als je meerde malen iemand, die het al zover heeft geschopt in de mensport, zie omvallen ga je idd twijfelen Lachen

Billy is inderdaad geen fan, daarvoor heb ik teveel van hem gezien
Ik men ook, en Ijsbrand komt wel eens bij ons op stal, maar al zou hij willen, hij komt geen 5 minuten achter mijn paard te zitten

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:26

Ik heb hem eens gezien op Equitana met een 4-span friezen!
Show en sentatie.. publiek helemaal wild.. zag er idd spectaculair uit (met op de achtergrond 'l'amour toujours van gigi d'agostino' -dreunt lekker mee-)!
Maar hoe hij verder is en met z'n paarden omgaat.. geen idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:34

Je kunt veel zeggen van Trekpaarden, maar ik ken ze, en die vallen heus niet zomaar om!

Ik denk dat het een beetje aan die Chardon ligt. Scheve mond

Sommige mensen denken nou eenmaal dat je alles kunt flikken met Trekpaarden en vergeten dat die ook bijv. kunnen trappen en bokken. Laat die man toch gewoon verder gaan met zijn warmbloedjes en laat die Trekpaarden aan iemand over die daar wél verstand van heeft.