Paard overleden na ernstige mishandeling 19-05-200

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cocky
Berichten: 97
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 19:31

De dader schijn erg"slim"te zijn maar we kunnen er ,we moeten er iets tegen doen.Ook voor de paarden/pony's die al slachtoffer zijn.Hou ogen en oren goed open!!!!

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:33

Boos! Boos! jezus wat is dit nu weer voor gedoe Verdrietig Boos! dat kan toch niet welke mensen zijn nou zo gek Boos! Boos! mensen die gewoon DEBIEL zijn!!!!!!!! Boos! Boos! dat arme paard Verdrietig

cocky
Berichten: 97
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 20:41

Fijn dat iedereen het met iedereen eens is!!!!!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:07

ik snap zulke mensen echt niet hoor, ze zijn gewoon zo laf, zielig, achterbaks, walgelijk, smerig, hebben geen gevoel, weten niet wat gevoel is enz enz.

Ik kan me er zo boos over maken en ik vind dat ze dit gewoon een keer moeten stoppen en er een keer moeite voor moeten gaan doen om die smeerlappen te pakken te krijgen en ze dan een hele lange gevangenisstraf geven en even het zelfde terugdoen natuurlijk.

cocky
Berichten: 97
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:21

Precies zo denk ik er ook over en waarschijnlijk een heleboel anderen ook,dus we moeten de handen inelkaar slaan en proberen of wij dierenvrienden dit op onze manier kunnen oplossen want de politie of de dierenbesherming gaat echt niet overal posten waar dieren buiten lopen.
Dus hou je ogen en oren goed open en doe niets wat"gevaar" voor jezelf kan opleveren!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:34

video bewaking op je paard, in de wei, achter iedere grasspriet, het moet hoe dan ook stoppen, er zal toch uiteindelijk wel iemand tegen de lamp lopen.

MSNertje

Berichten: 306
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Twisk in een varkensstal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:53

emmelske schreef:
ik vind het zo on-eerlijk, mensen kunnen zich beter verdedigen, maar dieren kunnen niet zeggen van stop daarmee
dieren doen het toch ook niet met mensen. Boos! Verdrietig

jammer genoeg niet!
in ieder geval terug
DE EIKELS!!!!!!!!!!!! Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

cocky
Berichten: 97
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 21:55

dat is nog niet zo makkelijk.Voor het zelfde geld leest die of deze idiot(en) nu wat wij een het sturen zijn.
Je begrijpt dat we echt de handen in elkaar moeten slaan en dan ook door het hele land heen

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 00:47

Je kunt wel janken als je zo'n bericht leest. Helemaal een eng idee dat je morgen naast de dader kunt staan bij de bakker of zo...

rixke

Berichten: 1031
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:40

jeetje ,ik heb er gewoon geen woorden voor!
volgens mij moeten ze toch zo'n arme merrie eerst verdoven anders laten ze dat toch nooit toe?
ik hoop echt dat dit ziekelijke gedoe nou eens snel afgelopen is! ik weet niet wat dit voor beesten zijn die zo'n arm dier dit aandoen!
te misselijk voor woorden!
zou graag bij hun hetzelfde doen!ik hoop alleen dat als ze dit beest te pakken hebben dat ie nooit ,maar dan ook nooit meer vrij rond kan lopen!

Jeaninee
Berichten: 871
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 09:51

Mensen.. waar gaat het heen met de wereld, dit is te erg voor woorden Boos! Als ik die vieze vent te pakken krijg... ik krijg er gewoon rillingen van Scheve mond

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:25

Dit soort "mensen" zijn niet meer dan bacterien in deze maatschappij.
Ze zouden uitgeroeid moeten worden! Ik word hier gewoon misselijk van...
De wereld is door aan t draaien! Boos!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 15:52

Het kromme van Nederland is nog dat wanneer het je lukt om zo iemand te betrappen, dat je nog moet uitkijken dat je zelf niet de bak indraaid.
Stel dat jij iemand in de wei bij je paard betrapt mag je hem nog geeneens vasthouden tot de politie komt. Dat is namelijk vrijheidsberoving, iemand vasthouden tegen zijn wil. Laat staan waarvoor ze je allemaal aanklagen als je zo iemand een lesje wil leren.

Net als dat je een inbreker in je iegen huis ook niet mag aanraken...

Nederland is maar raar. Je paarden moet je heel de dag en nacht op stal opsluiten en criminelen lopen gewoon rond omdat justitie ze beschermt...

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:07

Die mensen zijn echt gek die dat soort dingen doen!!! Boos! Boos! Boos! Die mensen moeten hetzelfde lijden. Zielige onschuldige dieren in dit geval de paard echt heel erg. En ik hoop dat het ophoud Huilen met dierenmishandeling!!!!!! Ze moeten er gewoon wat aan doen dat dieren mishandeling gewoon is een keer ophoud!!! Boos! Boos! Boos! Boos! Huilen Huilen Huilen Stoom uit je oren

surcas
Berichten: 158
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Krimpen a/d lek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 19:13

k ken het paard... 5 jarige tinker.. mijn vriendin krijgt het veulen...en die is nu pas 5 weken oud... egt zo erg.. Verdrietig

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 20:25

ik snap niet dat er nog zulke mensen los rondlopen volgens mij zitten de gekkehuizen met de verkeerde mensen vol Boos!

dit is echt niet leuk meer je hoort het steeds vaker ik vind dit gewoon triest Huilen degene die dieren zoiets aandoen moeten zelf de zelfde straf krijgen als die ze het dier hebben gegeven. Boos!

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 21:08

Dit is egt zo walgelijk!! Boos!
Als je nog geen eens is je paard in de wei kan laten lopen, omdat dat iemand het nodig vind je paard te verkrachten en te vermoorden!!
van mij mogen ze dat soort mensen ophangen!!!
Nederland is gewoon een veel te soft land als het om straffen gaat!! Boos!
En het ergste is, dat het (waarschijnlijk om deze reden) steeds vaker gebeurd!!! Boos!
Het is egt walgelijk...

givency
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 23:41

Boos! wat een zieke mensen heb je op de aarde lopen zeg tegek voor worden Boos!

de mensen die dat doen, daar moeten ze hetzelfde bij doen

Eefjeflip

Berichten: 28
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:25

Als je zoiets doet ben je toch ook niet helemaal goed bij je hoofd...!!!
Ik hoop dat de doodstraf weer wordt ingevoerd voor zulk soort mensen
Verdrietig

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 11:28

Stennisje je hebt gelijk als je hier in nederland een boef/aanrander pakt ga je zelf de bak in. Maar ik moet zeggen als ik daarmee de dierenmishandelaar kan afstraffen dan wil ik er ook nog wel voor gaan zitten als het moet. Ik kan dan tenminste nog zitten maar de dader niet meer als ik klaar met hem ben. het is triest. Maar ik denk dat cocky gelijk heeft we moeten met zn allen iets gaan doen zoals bv het attenderen van de mensen op deze mishandelingen, bv door het dragen van speciale badges, t shirts, en ook het naar buiten toe treden in de pers de krant , tv etc. Misschien dat dit mensen allerter maakt. En waarom geen paardenwacht opzetten met zn allen in nederland, dit op zo een manier dat iedere paardenhouder/liefhebber een keer zijn nachtrust opgeeft voor dit doel. We moeten inderdaad de daders eens zien te pakken. Het is alleen niet te hopen dat door publiciteit meerdere gestoorde geesten op het idee komen om hetzelfde (paardenmishandeling) te gaan doen.

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:11

ik zit net op internet te "bladeren" bij het rotterdams dagblad in het stuk ijssel en lek en daar staat dat een artikel dat na onderzoek van het dode paard in utrecht naar voren is gekomen dat het paard zo goed als zeker zichzelf heeft verwond en als gevolg hiervan is komen te overlijden.
weet niet hoe ik dit artikel moet linken.

ben erg opgelucht dat er niet een of andere idioot in deze buurt vrij rondloopt, tommy loopt ook in de wei in lekkerkerk.

het verdriet voor de eigenaren is er helaass niet minder om.

link nu wel geplaatst :
http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/modules ... te=Artikel

talouch
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Hesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:28

marijke ik heb het stukje ook gelezen naar aanleiding van jou bericht. Maakt het wel moeilijk wat te geloven? Maar ik denk dat we het toch een beetje in de gaten moeten houden en moeten hopen dat het inderdaad door zelfverwonding is veroorzaakt. Maar maakt het verdriet voor de eigenaar en de zorg voor het veulen er helaas niet minder om.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:30

Vreselijk dit! Verdrietig

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 20:34

sjjeee dat is toch zielig wie doet dat nu Huilen Boos! ze moeten hem gou oppakken want straks doet hij het ook nog met andere paarden

kootjuh
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 19:45

Dit is echt SICK!! als ik ooit een paard heb en die overkomt dit dan blijf ik net zolang zoeken totdat ik diegene gevonden heb en dan verbouw ik heel zijn binnenkant!!!
ik kan me hier echt super boos om maken!!! Boos! Boos! mensen zijn niet de enige wezens op aarde met gevoelens!!!!!!!!